Pole statkářky Havránkové už v pondělí uvidíte z D11. Plačice minete

Úsek dálnice před Hradcem Králové se sice otevře, nicméně zhruba do Vánoc se zde stejně bude jezdit pouze v provizorním režimu..

Příběh jednoho hodně nešťastného úseku budované dálnice D11 se pomalu chýlí ke (snad) šťastnému konci. V pondělí v pozdním odpoledni Ředitelství silnic a dálnic otevře úsek dálnice D11 mezi kilometry 86,7 a 90,4 pro běžný provoz. Stane se tak i přesto, že těsně za dosavadním provizorním sjezdem, který veškerou osobní dopravu odváděl z dálnice na silnici 333 přes Plačice k Hradci Králové, stále chybí několik desítek metrů dálnice.

"To ale stihneme dodělat nejpozději do Vánoc," slibuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Nyní se tak prvních několik stovek metrů po nově otvírané dálnici bude ve směru od Prahy jezdit v obou směrem po levém pásu dálnice. Tedy v tom, který normálně odvádí vozidla směrem na Prahu.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Celkem se délka zprovozněné "déjedenáctky" prodlouží o 3,7 kilometru. Zhruba polovina přitom byla hotová již od roku 2006. Následujících osm let se pak stát dohadoval o vykoupení potřebných pozemků s místní statkářkou Havránkovou.

Mezitím zloději rozkradli stovky metrů již instalovaných svodidel a desítky železných poklopů kanalizace. "Ty se sem budou zpět pro jistotu dávat až o víkendu těsně před otevřením," uvedl během improvizované tiskové konference zástupce stavební firmy Eurovia.

Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

V současné chvíli Ředitelství silnic a dálnic neumí dát odpověď na to, kdy se bude pokračovat ve výstavbě dalších dvou úseků směrem na Jaroměř. "Byli jsme připraveni již začátkem letošního podzimu začít stavět, teď ale začátek prací přinejmenším do jara zdrží podaný rozklad ekologické organizace Děti Země," vysvětlil Rýdl.

Prohlédněte si na fotografiích současnou dopravní situaci na staré trase i nový úsek dálnice:   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků