Pole-position v Suzuce si vyjel Michael Schumacher

Michael Schumacher deklasoval své soupeře v kvalifikaci na VC Japonska a do nedělního závodu tak odstartuje z prvního místa startovního roštu. Tomáš Enge obsadil solidní devatenácté místo.
Pole-position v Suzuce si vyjel Michael Schumacher
Kvalifikace na letošní japonskou grand prix se odehrávala za příjemného podzimního počasí s teplotami okolo 20 stupňů Celsia.

Začátek kvalifikačního tréninku byl naplánován na 13 hodin japonského času a jeho úvod patřil zcela tradičně jezdcům stáje European Minardi. Jako první se na trati objevil Alex Yoong a jeho první zápis do výsledkové listiny nesl hodnotu 1:39.399 sekundy.

Další jezdec se na trať vydal až 11 minut po třinácté hodině a byl jím druhý jezdec Minardi Fernando Alonso. S výkonem svého týmového kolegy si bez větších problémů poradil a měřený okruh zajel za 1:37.943, tedy téměř o půl druhé sekundy rychleji.

Dalším, neméně tradičním účastníkem úvodních minut kvalifikace byl Enrique Bernoldi s Arrowsem. Na Fernanda Alonsa najel náskok 569 tisícin sekundy a zařadil se na průběžnou první pozici.

Záhy po Bernoldim se na trati objevil i Kimi Raikkonen se Sauberem, který podle očekávání stanul v čele průběžného pořadí s časem 1:35.056.

Čtyřicet minut před koncem se na trať vydaly oba Williamsy i oba McLareny. Na první místo se nejdříve probojoval Juan Pablo Montoya, když Raikkonenův čas zdolal o necelých sedm desetin sekundy. Záhy byl překonán svým týmovým kolegou Ralfem Schumacherem, který dosáhl času 1:34.176. Provizorní pole-position si však příliš dlouho neužil. David Coulthard s McLarenem jej časem 1:34.218 ještě překonat nedokázal, ale Mika Hakkinen s výkonem 1:33.814 již ano.

Pozadu nezůstával ani Tomáš Enge. Svůj první měřený okruh zajel za 1:37.222 což v tu dobu znamenalo šesté místo.

Obě Ferrari se na trati objevila až půl hodiny po začátku kvalifikace a jak Barrichello, tak Schumacher byli napoprvé velmi úspěšní. Nejdříve se na první místo posunul Brazilec časem 1:33.703, ale chvíli poté posunul hranici nejlepšího výkonu jeho stájový kolega, a to až na 1:33.068 sekundy.

Do první šestky se probojoval i Jean Alesi a dotvořil tak její provizorní podobu po pětatřiceti minutách na 1. Michael Schumacher, 2. Barrichello, 3. Hakkinen, 4. Ralf Schumacher, 5. Coulthard a 6. Alesi.

V dalších deseti minutách se o zlepšení pokusili všichni jezdci ze třech nejlepších týmů a všichni úspěšně. Nejpronikavěji se dokázal zlepšit Michael Schumacher, který posunul hodnotu nejlepšího času až na 1:32.808. Druhé místo si udržel Barrichello a za ním se seřadili Ralf Schumacher, Hakkinen, Montoya a Coulthard.

Zlepšit se dokázal i Tomáš Enge, který dvacet minut před koncem okupoval osmnáctou příčku díky času 1:36.446.

Velmi aktivní byla nadále stáj Williams, která své jezdce opět vyslala na trať, když časomíra ukazovala 13 minut do konce kvalifikace. Montoyovi se podařilo posunout na druhou pozici výkonem 1:33.184, Ralfu Schumacherovi pouze zlepšit svůj čas na čtvrtém místě na 1:33.376.

Avšak neotálela ani Ferrari. Nejdříve si osm minut před konce zlepšil svůj nejlepší výkon Rubens Barrichello, ale na svém průběžném třetím místě nic změnit nedokázal. Pět minut před koncem pak Michael Schumacher výrazně snížil i hodnotu nejlepšího času a to až na 1:32.484 sekundy.

V samotném závěru se o zlepšení tradičně pokoušela většina jezdců a někteří z nich úspěšně. Na Schumacherově pole-position, ani Montoyově druhém místě již nikdo nic změnit nedokázal, ale na třetí místo se posunul Ralf Schumacher. Čtvrté místo zbylo na Rubense Barrichella a páté na Miku Hakkinena. Na šestou pozici se překvapivě dokázal probojovat Giancarlo Fisichella s Bennetonem a David Coulthard s druhým McLarenem se tedy musel spokojit až se sedmým místem.

Tomáš Enge se již zlepšit nedokázal a ve výsledkové listině se propadl o jednu příčku níže, tedy na devatenáctou pozici.

Zde jsou kompletní výsledky:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:32.484
2. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:33.184
3. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:33.297
4. Rubens Barrichello Ferrari 1:33.323
5. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:33.662
6. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:33.830
7. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:33.916
8. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:34.002
9. Jenson Button Benetton-Renault 1:34.375
10. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:34.386
11. Jean Alesi Jordan-Honda 1:34.420
12. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:34.581
13. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:34.851
14. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:35.109
15. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:35.132
16. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:35.639
17. Olivier Panis BAR-Honda 1:35.766
18. Fernando Alonso European Minardi 1:36.410
19. Tomáš Enge Prost-Acer 1:36.446
20. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:36.885
21. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:36.973
22. Alex Yoong European Minardi 1:38.246
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků