Polaris: bezvzduchové pneumatiky v prodeji již příští rok

Americká společnost Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchové náplně zavede do provozu již v příštím roce.

Defekty pneumatik dnes řidiče netrápí zdaleka tolik jako v minulosti, zvláště pak v provozu po běžných silnicích se zpevněným povrchem. Přesto jde o nepříjemnost, která vede chytré hlavy k úvahám o nových konstrukcích, jež by defekty pneumatik omezily, případně zcela eliminovaly. A nápadů je celá řada, připomeňme třeba samodofukovací pneu Goodyear nebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konstrukcí pracuje od loňska také Bridgestone).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polaris Non-Pneumatic Tire není ničím nevídaným, ale prodávat se má již za rok

Pneumatiky bez vzduchové náplně se již uplatňují v některých úzkoprofilových odvětvích a až čas ukáže, zda se prosadí také mezi běžnými automobily. Zatím se však nic podobného neprodává, ovšem je možné, že se v prodejích bezvzduchou pneumatiky objeví již brzy. Americký výrobce terénních vozidel pro armádu Polaris totiž tvrdí, že s prodeji podobné pneumatiky přijde již v roce 2014.

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

O nic převratného se však nejedná, principielně jde o něco podobného jako v případě Michelin Tweel. O vývoj se stará společnost Resilient Technologies, kterou loni firma Polaris koupila. Jádrem konstrukce je lamelová struktura, jež nese hmotnost vozidla a svojí pružností zajišťuje přiměřený jízdní komfort. O použitém materiálu se bohužel u Polarisu nezmiňují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Polaris se saměřuje na terénní automobily pro armádu

Běhoun je z běžné gumy, takže je možno počítat s různými typy dezénů. V případě jeho opotřebení není třeba měnit celou pneumatiku, ale pouze tento běhoun, což by mohlo snížit provozní náklady. Výrobce zároveň slibuje komfortnější jízdu a sníženou hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, jak tuto konstrukci Polaris nazývá, je primárně určena různým terénním vozidlům, ovšem na adaptaci pro další druhy automobilů se údajně pracuje.
 

 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků