Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Přestože v Česku platí nulová tolerance alkoholu za volantem, jde o jednu z častých příčin dopravních nehod. A nejenom u nás. V Polsku si na opilé řidiče tvrdě došlápli.

Kompletní statistiky nehodovosti za loňský rok zveřejní policie až ve středu 8. ledna, už nyní je ale jasné, že v nich bude výrazným způsobem figurovat alkohol. Za prvních 11 měsíců loňského roku se na českých silnicích stalo 98.940 dopravních nehod, ve více než 4000 případech byl u viníka nehody zjištěn alkohol.

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Oproti roku 2018 je to podle policejních statistik pokles o 53 nehod, přesto ale rozhodně nemáme být na co pyšní. U 2616 nehod bylo u viníka zjištěno 1,5 ‰ a více alkoholu, což je klasifikováno jako trestný čin, za který si viník může vysloužit trest odnětí svobody až na tři roky, zákaz řízení až na deset let a pokutu až 50.000 Kč. Při těchto nehodách bylo usmrceno 25 osob, o 7 méně než v roce 2018.

Přesto se najdou takoví, kteří alkohol neřeší a bez ostychu sednou za volant. Možná by přišlo vhod poučit se od polských sousedů. Loni tam podle deníku Právo zadrželi zhruba 110 tisíc řidičů pod vlivem alkoholu, o 6 tisíc více než v roce 2018. Policii došla trpělivost a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Návrh zpřísnit postihy řidičů zadržených pod vlivem alkoholu parlament okamžitě schválil a vešel v platnosti 1. ledna letošního roku.

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Kritickou hranicí na polských silnicích je 0,5 ‰ alkoholu v krvi. Pokud se u řidiče prokáže její překročení, visí ve vzduchu zákaz řízení motorových vozidel na 3 až 5 let a pokuta 5 tisíc až 60 tisíc zlotých (asi 30 až 360 tisíc korun). Jedná se o trestný čin. Pokud opilý řidič způsobí nehodu, doživotně přijde o řidičák. Uvítali byste něco podobného i u nás?

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků