Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Mirek  |  03. 01. 2020 17:05

Já s tím problém nemám, klidně ať to zavedou.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  03. 01. 2020 18:16

Jako zase z rozumem. Jedna věc je vypít dest piv a jít předvádět kámošům, jaký jsem Niki Lauda a druhá věc vypit jednu dvanáctku a jít s maximální opatrností přeparkovat auto o 20m dál. To se při 60kg bavíme zrovna o nějakých mezních 0.5 promile.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 18:54

Tak to máš špatné, když až po jedné dvanáctce ti dojde, že máš přeparkovat auto.
Jinak, u nás je stále 0 ‰, tak v čem máš problém? V Polsku je 0,2 ‰, kdy můžeš za volant, to si myslím, že je mírnější oproti nám.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  03. 01. 2020 21:02

Twl, nikdo tady neřeší stav, že fláknu auto před vchod, doběhnu z posledních sil k ledničce pro pivo a pak budu půl hodiny kroužit po sídlišti, než to někde zapíchnu.

Když jsou třeba třídní schůzky na blízké škole, tak rodiče okolí na hodinku, dvě totálně ucpou. Přijedu z práce, zaparkuji nějak, jako všichni a jdu na zahradu na kraji města. Na zahradě se zapomenu a dám si pivo k sekání trávy a jak jdu večer domu, tak popojedu o pár metru, ať ráno nepřekážím např. popelářům. To je celé. Riziko menší, než když řídím třeba s rýmou, ale v praxi skoro i trestný čin. Situace, která se stane tak jednou do roka. Jet někam dál bych si nelajsnul ani omylem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 21:28

Hloupá výmluva je také výmluva. Tak to se začnou všichni zapomínat.... A to je problém koho, někoho jiného, nebo tvůj? Počkáš o hodinu déle a přeparkuješ. Jednou do roka to přežiješ.

Vylučování alkoholu z krve, muž 85 kg
0,5 l piva 10° – 2,15 hodiny
0,5 l piva 12° – 2,45 hodiny
0,7 vína – 8,38 hodin
0,5 l destilátu 40% – 22,30 hodin

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  05. 01. 2020 09:41

seš snad dospělej a víš žes pil a měl bys dodržet to že nesedneš za volant.Nechovej se jak parlamenťáci kteří kážou vodu pijí víno.Takový zákon nikdy u nás neschválí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 09:35

Pokud při té maximální opatrnosti způsobíš nehodu, pak dobře, že přijdeš o papíry navždy.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  04. 01. 2020 11:45

Bylo mi jasný že hovadum jako ty se to bude líbit.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  04. 01. 2020 17:12

No a hovada jako ty pžijdou vo papíry. Všechno v cajku.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  04. 01. 2020 17:10

Píšu tam o nehodách v opitosti, takže keď nabudúce pôjdeš v Poľsku opitý preparkovať auto, tak si dávaj pozor, aby si nespôsobil nehodu.

Odpovědět  |   | 
rejpal  |  03. 01. 2020 21:09

Přesně tak, já s tím taky problém nemám - alkohol a fet za volant nepatří. Nejsem asketa a ani abstinent a u toho fetu se držím hesla ( jedinej dobrej feťák je mrtvej feťák ) - nevztahuje se to na lidi, kteří marihuanu používají ze zdravotních důvodů. Ale upřímě, kdo z Vás se sprchuje v pohorkách a chodí spát ve skafandru? Celej život (a už docela dlouho) se držím jedné zásady - pokud piju alkohol, tak neřídím ani koloběžku, a pokud vím, že budu muset řídit, tak piju minerálku. Já jsem jednoznačně pro nulovou toleranci. A teď do mě

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:47

Přijde mi vtipný jak se komoušum podařilo v lidech vyvolat dojem, že bejt věčně na sračku je cool a v pohodě, ale dát si jednoho práska z vás udělá doživotního feťáka. Máme ty palice fakt neuvěřitelně vymytý.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 01. 2020 13:57

My?

Odpovědět  |   | 
Eman  |  04. 01. 2020 17:20

Jo, my Češi.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  05. 01. 2020 12:45

To by populace Čechů zchudla o dobrých 80 % obyvatel, protože mezi feťáky (drogově závislé) se řadí i kuřáci cigaret (nikotin je na prvním místě z užívaných drog).

Odpovědět  |   | 
karel  |  05. 01. 2020 15:04

ač se to nezdá, tak kuřáků je v populaci přibližně 25%

Odpovědět  |   | 
Driver  |  07. 01. 2020 11:11

Okamžitě zavést. Potom by si každý rozmyslel, zda si projednou po pivu cvakne TAXI nebo mu hrozí, že bude jezdit doživotně MHD!!!
Akorát mě napadá, není to nyní tak, že když vrazí abstinent do někoho pod vlivem, tak je viník ten, co je pod vlivem? Jak to je? To by mu hrozilo, že by jako viník nehody o ty papíry doživotně přišel, za to způsobení nehody, kterou reálně nezpůsobil.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2020 17:26

Nechapu,proc uz to u nas neni davno...za nehodu v opilosti dozivotne vzit ridicsky prukaz a za nehodu se zranenim,nebo smrti vezeni. Kazdy useda za volat s vedomim ze pil. Da se pochopit,ze nekdo prehlidne cervenou,nebo neco,jsme lidi,stavat by se to nemelo,ale muze se stat cokoli,ale alkohol je umyslny cin!!!!

Odpovědět  |   | 
Maggots  |  03. 01. 2020 17:34

Tak jsem asi jiny, ale pro me je vic pochopitelny, ze nekdo jede se zbytkacem ( 0,1-0,2 ) nez ze prehlidne cervenou

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  03. 01. 2020 17:44

Do 0,24 je u nás tolerance... Spíš by mě zajímalo, co budou Poláci dělat s řidiči, kteří odmítnou dechovou i krevní zkoušku. To je u nás běžný postup, pokud hrozí překročení hranice jednoho promile.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  03. 01. 2020 18:11

u nás, keď odmietneš fúkať, tak sa považuješ , ako keby si bol pod vplyvom alkoholu.

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  03. 01. 2020 18:21

Což o to, ale kolik. U nás je za odmítnutí testu pořádná pokuta a stop řízení od půl roku výš. Ale pořád je to lepší než alkohol přes 1 promile, to je už trestný čin.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 18:58

Řidiče po odmítnutí čeká správní řízení, pokuta dvacet pět až padesát tisíc korun, sedm trestných bodů a taky zákaz řízení až na dva roky. To zní trochu jinak, než když si člověk přečte tvou verzi, přestože je to vlastně stejné.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  04. 01. 2020 16:28

stejne to rozhodne neni. Je rozdil mit vsechny ty tresty+ sedet v lochu nebo mit podminku. A nebo druha varianta mit vsechny ty tresty stejne,ale nemit zadny zaznam.
Sve papaztejsi nez papez.At udelaji limit 0,5, tak jako vsude v dekokratickem svete.
Nulovy limit maji jen byvale komunisticke zeme a nebo muslimske,kde se pit stejne nemuze i bez rizeni.
Diktatori vse chteji mit kontrolou,aby ovecky nahodou neutekly mimo ohradu.
Na zapade kdyz reknu, ze mame nulovy limt, reknou no jo vam to bude trvat jeste par desitek let nez budete demokraticka zeme.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 16:09

Zase jeden s pomalým chápáním. Oba jsme citovali to samé, ale z opačné strany velikostí trestu, pokud jsi to nepochopil. Proč vlastně píšu pokud, když je vidět, že máš IQ houpacího koně a nepochopil jsi to.
Ovečka jsi ty, když nedokážeš pochopit, že menšina nemůže řídit většinu, na tom je založena demokracie, tak si neber hloupě demokracii do huby.

Odpovědět  |   | 
ludsmej  |  05. 01. 2020 11:17

Co to je zbytkáč?? Buť máš v krvi alkohol nebo nemáš, tak jaké keci o zbytkáči, kde se ten pojem vůbec vzal?? Jen omluva pro nezodpovědné řidiče??

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 01. 2020 14:18

Nejsem si jistý, jestli jde o zbytkáč, ale druhý den po oslavě jsem kontroloval alkohol v dechu kvalitním testerem, a měl jsem nulu. Ale cítil jsem se tak nějak blbě. Když porovnám tento stav, se stavem po vypití 1 piva, tak ten první je horší. Pocitově bych v tom prvním případě řídit nechtěl. V tom druhém, bych problém neviděl. Tím nechci říct, že sednu po 1 pivě za volant. Ale pro toleranci 0,5 promile bych byl.

Odpovědět  |   | 
Ondra S.  |  03. 01. 2020 17:41

Jízda v opilosti je samozřejmě velmi nezodpovědné jednání. Jsem také důrazně proti jízdě alkoholiků, je ale na zvážení, zda obrovské pokuty a doživotní zákazy jsou to pravé? Oni totiž alkoholíci moc neřeší, co bude, spíše řeší, že je jim mizerně teď a když se napijí, tak to bude lepší a nenapadá je moc ani jiná možnost, jak si ulevit.

U nehod v opilosti je pochopitelně ještě třeba přihlížet k dalším okolnostem. Myslím tedy to, zda se jedná o závažnou nehodu, nebo jen ťukanec při přeparkování auta. Doživotní zákaz řízení je totiž dost závažný trest, kdy systém nevěří v možnou nápravu viníka a jeho sebereflexi. Tak je naprosto jasné, že tohle se bude mařit!
Já bych spíše byl pro znovu zavedení fyzických trestů a také opatření, která by viníkovi zabránili v přístupu k alkoholu, třeba zápis v občance, aby si ho už nekoupil a potom že by se jeho auto upravilo na jeho náklady, aby nešlo zprovoznit bez dýchnutí do alkoholtesteru a když by nadýchal, dostal by do sedačky elektrošoky jako od elektrického paralizéru podle hodnoty promile, jako trest že chtěl zase řídit pod vlivem a musel by dále povinně absolvovat drakonickou odvykací kůru a léčbu alkoholismu.

Odpovědět  |   | 
Pezz  |  03. 01. 2020 18:01

Tak si půjčí auto bez alkohotesteru a sedačky s paralizérem.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  04. 01. 2020 14:50

Kontrola občanky bude obtěžovat všechny, kteří pijí a problémy nemají. Nezastaví v pití lidi s flastrem, stejně jako chlastají mladiství.

Paralyzér v sedačce a dechový analyzátor zaplatí ve svých autech všichni zákonadbalí občané. Efektivita bude ovšem mizivá, protože si alkoholik koupí starší auto nebo využije jednoho z mnoha návodů na netu, které se k obejití určitě objeví.

Člověku, který pod vlivem řídí přes zákaz, zakážete řídit trvale. Příště pojede nalitý, ale bez řidičáku. Jediné čeho tento zákon dosáhne je ujíždění od nehod všemi řidiči, kteří mají strach ze zbytkáče.

Je to jako s běžnými nehodami (s ublížením na zdraví). Většina lidí by i přiznala chybu a snažila se ji napravit, kompenzovat oběť. Jenže přijde stát a do sporu viníka a oběti se nasere tak, že oběť často nedostane adekvátní kompenzaci a viníka zkriplí vězením, že v životě na kompenzaci nevydělá. Ale media se budou pořád divit, proč lidi ujíždějí od nehod nebo policistům.

Odpovědět  |   | 
JTrucker  |  03. 01. 2020 18:21

Já jsem pro. A nemohu souhlasit s tím, že je třeba zvážit závažnost nehody. Ne, po na pití nemáš za volantem co dělat, ani přeparkovat auto.
Jsem zastáncem toho, že každý má dostat v životě druhou šanci.
Takže jednou tě chytnou, že řídíš pod vlivem - pokuta, při nehodě i vězení a řidičák na x měsíců.
Po druhé, řidičák na doživotí, tečka puntík. Bez výjimek. A nejen když způsobíš nehodu. Prostě nadýcháš za volantem po druhé, padla klec.
(Pro ty, kterým se to zdá moc přísné - pokud někdo při nehodě způsobené opilým řidičem umře, tak ten nedostane ani tu druhou šanci... Podle mne to je naopak mírné, ale lidi si mají odpouštět, tak druhou šanci bych každému dal. Další už ale ne. ) Bohužel k tomu chybí politická vůle a tak dále budou lidi umírat na silnici díky zmetkům, co řídí v opilosti. Jako profesionální řidič jsem to viděl už mockrát.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 01. 2020 19:47

To je docela vtipne, jak jsi mohl vedet, ze to bylo v dusledku alkoholu?
Byl jsi u vysetrovani? Daval jsi dychnout vinikum?

Odpovědět  |   | 
wlado  |  04. 01. 2020 17:15

Se´š docela vťipnej, kokote

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 01. 2020 17:37

A nejaly argument, proc by profesionalni ridoc mel vedet o to, ktera nehoda byla pod vlivem? Nikde nepsal, ze je peofik u IZS.

Odpovědět  |   | 
hasič  |  03. 01. 2020 22:39

Možná by tyto věci stačilo řešit obecně a komplexneji, aby lidé v ČR neměli pocit, že práva má pachatel, nikoliv oběť. Pokud někdo někomu způsobí úmyslně ujmu na majetku, nebo dokonce na zdraví, měl by být povinen uhradit škodu v maximální možné výši, třebas i veškerým svým majetkem. Ať si jde bydlet pod most, koho to zajímá. Lidé by si velmi rychle uvědomili, že mají osobní zodpovědnost za své chování a pokud někomu ublíží, tvrdě zaplatí. V ČR ale platí, že dokud někoho nepošlete rozlámaného do nemocnice, nebo na krchov, je to Ok (výtržnost, nehoda,atd.) A když se to náhodou podaří, tak si ten poškozený, nebo jeho rodina na viníkovi stejně moc nevezme, protože on byl třebas vyšinutý, opilý, zdrogovaný, nebo všechno dohromady, takže smůla. To co tady chybí je osobní zodpovědnost za svoje chování napříč naší společností .

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  04. 01. 2020 12:17

Souhlasím. Problém je v tom, že ty ožralí zmetci budou, v případě doživotního trestu, jezdit bez řidičáku!
Tak, jak to každou chvíli čteme. "Nafetovaný, opilý řidič ujižděl hlídce bez ŘO a s vozem bez STK..." a ty snad jen okamžitě zastřelit!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  03. 01. 2020 18:29

Měli by trochu zvednout pokuty i u nas.Bez nehody do 0,5promile něco menšího třeba 50tisíc kč a měsíc bez řp a pak tuhle pokutu pěkně nasobit třeba podle toho kolikrát bylo 0,5 překročeno.S 5promilemi nó půl míče a 5let bez řp.Jednoduchý systém.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 01. 2020 19:45

A proc? Proc muze byt v DE hranice 0,5 bez nehody? Naopak kdyz jsi pod vlivem a zpusobis cokoliv,je to pritezujici okolnost. Nevidim v tom zadny problem. Dnes je hranice ca 0,24, ale nepravoplatne. 0,5 by bylo jasne dane a je na kazdem, jestli to riskne.
Kdyz jsem mel moznost porovnat vysledky nekterych studii, tak jsem dosel k zaveru, ze vetsina lidi, kteri meli 0,4 promile udelali na testovaci draze chybu, by ji udelali i s 0,0.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 20:04

A proč Němci mluví německy a proč jsou různá náboženství a proč může v Rusku jezdit kdejaký pošuk a proč se jezdí v Anglii vpravo a proč..... zkrátka proto, nejsi v Německu ani v Rusku ani v Angli..., jsi v Česku. A proč to neudělat podle Polska, nebo chceš říci, že Německo je nějaký etalon na vše? Pokud ano, proč se naší řidiči neumí chovat jako v mnoha cizích zemích? Já stále vidím například řidiče ve Španělsku, Mallorca, těm nesaháme ani po kotníky, klidná jízda, žádný stres, ohleduplnost, žádné troubení na kohokoliv na cestě... A riskovat jsi jdi do toho Ruska.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  04. 01. 2020 08:20

… protože na Mallorce se bez sklenky vína nejezdí, proto nejsou ve stresu :)
nicméně si trošku protiřečíš, když jinému vzpíláš, že to chce řešit podle zahraničního modelu a sám se k jinému zahraničnímu modelu přikláníš.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2020 10:58

Ale, ale tvrdit takové hlouposti. Neznám slovo "vzpíláš", ani nevím co znamená, ale já jen poukázal na to, že z nepochopitelných důvodů mnoho řidičů poukazuje, co by mohlo být, kdyby to bylo kupodivu podle německého vzoru, když jedině tam je neomezená rychlost na dálnicích a jistá hladina alkoholu. Ale co tak se také chovat na silnicích, jako v té zemi, to již ne? Proč potom ne zrovna to Španělsko? Kdyby Německo nemělo tyhle dvě "výhody", na koho bys potom poukázal?
Já se na Mallorce najezdil autem docela hodně, a když mne někdo předjížděl a jel jako prase, tak si piš, že to byl někdo z jiné části Evropy. Dá se to jednoduše poznat, všechny auta z půjčoven mají nálepky, většinou na zadním skle, půjčovny vlastnící auto.

Španělsko jsem uvedl, jako vzor chování řidičů, nepsal jsem, že máme mít jejích předpisy. Pouze jsem uvedl, že nemám problém s tím, kdyby se zavedlo to, co je v Polsku, u nás. Kde vidíš to přiklánění se k jakémukoliv modelu ze zahraničí? Přečti si poslední větu v článku, možná to potom pochopíš, ale pochybuji.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  04. 01. 2020 15:02

Problém je v tom, že pokuty nikdy neprokázaly svůj vliv na nehodovost. Všechno jsou to jen žvásty "odborníků", ale důkazy nikde. Jedná se jen o politické PR, které nic neřeší, ale ovce na to slyší a hází lístky. Jako bonus tu máme více vybráno do státní kasy a více represivních prostředků na potírání těch, co se holit nechtějí nechat.

A statistika na základě vlastní zkušenosti je taky známý diskuzní faul. Lidé jsou víceméně stejní a jde o systém, ve kterém žijí. Chceme-li se tu mít na silnicích jako v Německu, je potřeba dělat to jako v Německu. Já bych se tu chtěl mít ale lépe, a proto je potřeba vzít Německý model jako odrazový můstek a navíc z něj odstranit to, co vědecky nebylo potvrzeno, a přidat naopak to, co potvrzeno bylo. Jenže to by policie nemohla šikanovat a obecní úřady plnit kasy.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  04. 01. 2020 17:19

Nic neprokázalo vlyv na nic, zrušme šecko, ať si kokotové konečňe mohou jezďit "zodpovjedňe

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 16:14

Policie šikanuje na cestách? A kdepak? Já potkám policejní kontrolu tak jednou, dvakrát do roka, člověk aby je lupou hledal, jak jsou zalezlí, aby jim povětří neuškodilo.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 01. 2020 09:06

Netusim, proc odpovidat na otazku otazkami.
To, ze je neco povolene neznamena, ze to budou vsichni vyuzivat. Vy jste urcite neudelal v zivote zadnou chybu, kdyz chcete vsechno resit tak radikalne.
A proc podle nemecka? Protoze minimalne treba Bavorsko je na historicky blizsi nez treba Polsko.
A kdyz me posilate riskovat do Ruska, proc sam uz davno nejste v tom spanelskem raji.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2020 10:50

Předně já nepsal, že chci na silnici riskovat, jako ty, proto ty směr Rusko. Ohánět se v tomto případě Bavorskem je docela úlet. Co máme společného s Bavorskem, stejně vychované řidiče, že se tlačíš tímto směrem?
Předpisy na silnicích nemají nic společného s jakoukoliv historickou spojitostí s jakoukoliv zemí, mají toliko společného s tím, jací jsme řidiči a jak se na silnicích chováme.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 01. 2020 17:40

Tak to platilo mozna pred 15 lety. Dneska se rozhodne citim bezpecneji, kdYz prejedu nemecke hranice smerem do Cech. A i tak tam je 0,5 promile.
A ja take nepsal nic o Rusku, tam se pije a je uplne jedno, jaky je zakon. Takze jsem jen pouzil tvoji argumentaci, ze kdyz me posilas do Ruska, proc uz davno nejsi v tom vysnenem raji ve Spanelsku, kdyz je u nas tak nebezpecno a nedisciplinovani ridici, jak sam pises.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  04. 01. 2020 09:04

pozri sa som síce slovák, ale žil som aj vČSSR, takže si dovolím napísať postreh všeobecne " proč": no preto, lebo keby povolili 0,5, tak by sa všetci zbláznili, a keď môžem 0,5, tak prečo nie 0,8. Proste u nás si dovolím tvrdiť, neexistuje osobná zodpovednosť. Keď si dám jedno pivo, tak prečo nie dva, veď sa ešte hádam zmestím do limitu. a....... Jeden príklad: tuším v októbri u nás skúšobne povolili na dialnici 140km/hod v úseku Poprad - Behárovce. Po mesiaci ju museli jednoducho zrušiť, lebo "stíhači" samozrejme začali jazdiť 170 +.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 01. 2020 09:12

Tak s tim bych nesouhlasil. U nas je sice jen 130, ale lidi jezdicich 160 je hodne. Spise bych to videl, ze kvuli zkousce se zacalo vice merit. A ti, co jezi nad limit, tak budou jezdit porad. S timhle pristupem muzeme zruit vsechny limity, vzdy se najde nekdo, kdo bude tvrdit, ze je to nesmysl.
Osobne to naopak vidim tak, ze dneska uz je jedno, jestli si da nekdo pivo nebo dve nebo tri. Postih je stejny. Pokud by vedel, ze po jednom nic nehrozi a po dvou uz ano, treba si to rozmysli.
A to pisu jako clovek, jehoz nejvetsi alkoholoba nerest je bromhexin.

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:56

Ty máš smysl pro logiku jak Babiš.

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:49

Ty seš přece chudák Michale.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 01. 2020 18:34

Tohle řeší alkohol, ale co drogy? Feťáků alespoň na pervitinu a podobných svinstvech začíná být hodně.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  03. 01. 2020 18:53

Tyhle lízací testy jsou údajně úplně v prdeli. Sami policajti přiznávají, že mají velkou chybovost a často nevinného řidiče pak čeká zdlouhavé hadrkování o řidičák.

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:50

Zrovna na pervitinu budeš nejspíš bystřejši než bez něj.

Odpovědět  |   | 
tomogo  |  03. 01. 2020 18:50

No, proč ne, ale vidím v tom jeden háček. Jsme v ČR a ti co na to mají by si opět uplatili úředníky a ti by jim ten přestupek velice rádi vymazali. Jsem IT a nechápu, jak je v dnešní době něco takového vůbec možné, protože technologie na odhalení takových podvodů jsou. Jo, vlastně jsme v ČR a takové technologie sem ještě nedorazily... Takže by to zase dopadlo jen na nějakého Joudu z Horní Dolní, ale pracháči by se tomu jen smáli. Vždyť to vidíme každý den. Jízda na červenou, kličkování bez blinkru, vyblikávání, vybržďování, 90 v obci, 180 na dálnici v hustém provozu a tak bych mohl pokračovat. Sice jezdím na dálnici většinou 130, ale když mě předjede na prázdné dálnici někdo 180 tak mi to nevadí, jen podotknu, že je to většinou Polák
Specialitou jsou řidiči BMW po boku s Audi (bohužel taky k nim patřím), kteří si myslí, že silnice vlastní. Ze zkušenosti je to u BMW tak cca 30% šance, že tam sedí magor a u Audi cca 20%, ale stále je to dost vysoká pravděpodobnost borce za volantem.

Takže za mě OK, ale je tam jedno velké ALE.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  04. 01. 2020 08:24

tak hlavně, že třeba ve služebních škůdkách nelze potkaž žádného magora za volantem, což

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 01. 2020 09:13

A zrovna tak v ostatnich vozech. Ale z vlastni zkusenosti ty baworaky vedou.

Odpovědět  |   | 
nulanu  |  03. 01. 2020 19:26

No nevim,nevim říká se že nejvíc nebezpečný protivník je ten který nemá co ztratit.
Tím chci říct že když někomu seberou řidičák na doživotí a on potom znova sedne do auta nacamranej těžko zastaví policejní hlídce která by ho chtěla kontrolovat.(nalitý se o svůj život bát nebude) takže následuje újezd,honička a zakončení nehodou (kolik neviných při té nehodě umře)???

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 20:10

A kolik těch opilců se takto bude chovat, všichni? A je lepší je takto opilé nechat legálně jezdit, nebo jim ten řidičák sebrat? Já buch osobně byl pro, že když takového "bezřidičákového" chytnu, tak mu zabavit auto. A pokud namítneš, že si ho může půjčit, neměl by ten, co půjčuje vědět, jestli má řidičák? Nebo si myslíš, že v jakékoliv půjčovně ti půjčí auto bez řidičáku?

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 01. 2020 07:16

Zavirani za bagatelni trestny ciny nebo odebirani ridicaku, zbrojnich pasu apod. za prestupky je vychovnej a ekonomickej nesmysl. Chybu mas mit moznost primerenym zpusobem napravit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2020 11:01

Kde píšu něco o zavírání za bagatelní trestné činy...? Jak chceš napravovat "chybu", že při zákazu řízení za alkohol tě chytnou bez řidičáku opilého za volantem? Jak se napravuje takový recidivista?

Odpovědět  |   | 
homer  |  05. 01. 2020 06:33

nesmysl je zabavovani ridicaku - na venkove jsi uplne vyrizenej bez prace, bez nakupu, bez posty, bez doktora

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 18:29

A to je chyba koho, že někdo si nedá říci a jezdí opilý. Máš opravdu "kvalitní" názory.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 01. 2020 15:06

trestat ale nelikvidovat! Strhavat treba desitku pul roku, rok to te nauci. Ale muzes dal fungovat ne cekat na davky.

Odpovědět  |   | 
Kolumbus  |  03. 01. 2020 20:59

Jestli za jízdu v opilosti sebrání papírů doživotně nebo třeba na 5 let je celkem šumák. Základní problém je, že za volant klidně usedají lidé pod vlivem (alkoholu, drog etc.), kteří mají platný zákaz řízení (a často ne první) a těžkou hlavu jim to nedělá. Problém nejsou tresty, ale jejich vynutitelnost. Po Praze se v klidu prohání lidé se 4 nebo pěti zákazy řízení a dokud se nezabijí, tak se budou prohánět i nadále bez ohledu jestli mají nějaký zákaz řízení, to je pro ně jen cár papíru.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2020 21:52

Jenže co s takovými? Zavřít do kriminálu? Až vyleze, bude to dělat znovu. Zabavit auto? Většinou mají takové vraky, že z toho ani není žádný užitek. Na vymahatelnost se s chutí nadává, ale v podstatě není jak to řešit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2020 22:12

A nepovídej, on každý opilec má peněz na rozdávání a na časté kupování aut. Když mu ho seberou a sešrotují, kolik dalších aut si pořídí? Tady přece nejde o užitek ze zabavení. A je problém udělat jakoukoliv úpravu, aby nebylo možné prodat auto komukoliv, kdo má zákaz řízení? Když prodáváš auto, nemusíš ho náhodou přepsat na nového majitele?

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 01. 2020 08:42

Auto může vlastnit i člověk bez řidičáku. Těžko to budeš zakazovat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2020 11:09

Na to jsem již tady něco napsal, dostaneš v půjčovně půjčit auto bez řidičáku? A ty půjčíš někomu auto jen tak, aniž budeš vědět, že nemá řidičák? Ty půjčíš své auto někomu, koho neznáš? Tvoje chyba. Potom si po něm vymáhej škodu, kterou ti způsobí.
Auto může vlastnit člověk bez řidičáku, ale evidentně nechceš pochopit, co jsem napsal, že neprodat auto někomu, kdo má zákaz řízení. Je to problém v dnešní době? Pistoli ti také prodají jen tak?

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 01. 2020 12:28

To opravdu nechci pochopit, ty tvoje nesmyslný nápady.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 16:14

Pro tebe platí to stejné, jako pro mpolana níže.

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 01. 2020 17:26

Taky bych tě mohl nazvat debilem, ale mám poněkud jiný slovník.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 18:32

Omluva za debila, platil jen názor, debil platil jen mpolanovi, ten si s tím začal, stačí?

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 01. 2020 19:10

"Auto může vlastnit i člověk bez řidičáku. Těžko to budeš zakazovat. "
Za tenhle názor? Za tohle pro mne platí to samé? Jsi fakt namyšlený ubožák, ztráta času s tebou diskutovat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 21:01

Ubožák jsi ty. Nikde jsem nepsal, že auto nesmí vlastnit člověk bez řidičáku ani, že to chci zakázat, evidentně máš problém se čtením a chápáním. teď již pro tebe bohužel platí ten odvolaný debil. Já se ti za urážku, kterou jsem navíc nemyslel pro tebe, omluvil, ale takové pitomce, jako ty je opravdu pohledat.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 01. 2020 06:47

Odpovědět  |   | 
Abc  |  06. 01. 2020 08:51

Že se s ním vůbec bavíš. Sám je idiot k pohledání. Umí jenom urážet, ale pochopit jednoduchou větu, na to už nemá.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 01. 2020 11:07

Podívej se kdo začal urážet a potom něco piš, idiote.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 09:41

Auto za pár tisíc koupíš kdekoli. Ty asi uvažuješ jen v částkách miliónů, ale olítaná felda se dá sehnat za deset tisíc. A kde je ten efekt?
Auto můžeš přepsat na kohokoli, klidně třeba na babičku. A jezdit budeš ty, ne ona. A pak tu máme různé operativní leasingy a podobné věci, kdy majitelem auta ani není jeho uživatel. Sešrotuješ auto leasingovce, která za nic nemůže? Tohle by stát právně neustál!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2020 11:17

A to ti ho někdo prodá bez přepsání? Že ty neumíš číst. A babička bude celá nadšením oplývat, že na sebe nechá napsat auto pro svého opilého vnuka, kterému zabavili řidičák. O auto bys tak přišel zase ty, ne babička, a pochybuji, že by ona zrovna byla ráda, žes ji zatáhl do svých alkoholových problémů. To už by tě asi babička nikdy nevítala s buchtami na stole a slovy "jen si mpolanku dej, ať jseš buclatej".
A škodu leasingovce budeš platit ty, případně ho v tomto případě při zabavení řidičáku předají rovnou leasingovce.
Nehledáš náhodou, jako obvykle, zástupné problémy?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 14:14

Ne, to nejde... Na takového debila nemám sílu. Ty si prostě nepřipustíš, že lidi umí najít tisíc způsobů, jak něco tak banálního obejít.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 16:03

Debil jsi tady jedině ty. Na tebe přesně platí to, že se v této republice všemu rozumí, nehledá se způsob, jak udělat něco, aby to fungovat, ale jak zdůvodnit, proč to nejde a jak očůrat systém, aby ses vyhnul zákonům. Takové idioty, jako ty, potkávám docela často i v zaměstnání. Velká část jich řeší, jak to očůrat, aby nemuseli pracovat, ale penízky pěkně na účet přitekly.
Žádný rozumný příklad jsi neuvedl, jen tady předvádíš, že jsi pro podvádění a darebáctví, čemuž se zrovna u tebe není proč divit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 01. 2020 17:35

"čemuž se zrovna u tebe není proč divit" znamená co?
A zbytek ti asi dali dostatečně najevo i ostatní. Smiř se s tím, že taková hloupá represe fungovat nebude, protože to prostě už z principu nejde. Chápu, že pokud ti nějaký ožrala zabil nebo zranil někoho z rodiny, máš vůči všemu alkoholu naprosto zásadní odpor a byl bys pomalu snad i pro trest smrti, ale nic z tvých návrhů není řešením, protože už dnes je vidět, jak se tyhle věci krásně a snadno obchází. Ne kvůli chlastu, ale z jiných důvodů (dluhy, rizikové podnikání, korupce a podobně).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 18:26

Že tě takto špatně hodnotí snad všichni. Pleteš si represi s ochranou proti nepřizpůsobivým lidem, kteří jsou potencionálně pro své okolí nebezpeční. Ty jsi opravdu idiot. nenapsal jsi jediný způsob, jak se to dá elegantně obejít a to ti píšu již podruhé. Jako výjimečnému člověku to je až s podivem připomínat.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 01. 2020 22:27

Takoví se v minulosti zabili sami o strom. Dnes jsou chráněni airbagy a volovinami a přežijí vše. Je to jen produkt společnosti, která v zájmu udržení a šíření moci brání přírodní selekci pod různými hesly o bezpečnosti atd. Vše směřuje k tvorbě argumentů pro autonomní dopravu který umožní lidi více držet na uzdě. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  04. 01. 2020 07:53

Ty jsi vůl, viď... Asi jsi snídal vtipnou kaši, hm?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 14:24

Rychlý soud člověka co nepřemýšlí...nic neobvyklého...vysvětlovat vám to nebudu, to by jste stejně nepochopil

Odpovědět  |   | 
Kolumbus  |  03. 01. 2020 23:35

No když má někdo první zákaz řízení a policie jej načapá, že řídí, tak je totální nesmyl dávat mu druhý a když jej chytne podruhé, tak mu dávat třetí zákaz řízení, to je celá justice pro srandu králíkům. Osobně bych byl pro rozumný trest při prvním provinění, ale pokud někdo nerespektuje třeba dvouletý zákaz řízení a je chycen podruhé, tak automaticky nepodmíněný kriminál a v kriminálu povinně pracovat, auto/motorku zabavit a prodat, papíry sebrat doživotně. Pokud by někdo vyšel z kriminálu a přes doživotní zákaz řízení znovu vlezl za volat, tak holt doživotní kriminál bez možnosti propuštění. Takhle jenom platím obrovskou justici, která zcela neefektivně soudí jednoho člověka pětkrát, policii, která dokola chytá stejného kreténa každého půl roku a tohle mám platit ze svých daní? A navrch zdrogovaný zmrd je na dávkách, které jdou zase z mých daní. Takže jednou, fajn, šlápl jsi vedle, tady máš přiměřený trest, nehodláš respektovat pravidla, buch kriminál a odpracovat to co stála společnost policie a justice, jsi nenapravitelný a děláš si z toho srandu? Pak spadne klec a mezi normální lidi se nepodíváš a náklady na tebe nebude nikdo platit, ale pěkně si je odmakáš v kriminále někde na stavbě železnice.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  04. 01. 2020 08:27

ze svých daních platíš mnohem větší absurdity, tohle je z tohoto pohledu naprosto zanedbatelné

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 09:44

Tyvole, z kterého pravěku jsi vylezl? Prý na stavbě železnice... tady není osmnácté století.

Odpovědět  |   | 

Kolumbus- já jsem stavěl železnici a tam musí být všichni odborníci, odchylka mm je už moc.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  04. 01. 2020 09:35

Trestní zákoník
ČÁST DRUHÁ
HLAVA X
Díl 4
§ 337

§ 337Maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání
(1) Kdo maří nebo podstatně ztěžuje výkon rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu veřejné moci tím, že

a) vykonává činnost, která mu byla takovým rozhodnutím zakázána nebo pro kterou mu bylo odňato příslušné oprávnění podle jiného právního předpisu nebo pro kterou takové oprávnění pozbyl,
....

bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

Proc se to neaplikuje netusim.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 09:44

Protože ty lidi není kam zavírat, kriminály jsou plné.

Odpovědět  |   | 

málo se řeší domácí vězení.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 14:14

Domácí vězení je nesmysl, to platí tak na děti.

Odpovědět  |   | 

nemáš pravdu, mám někdy v práci na starosti i ty co mají veřejnoprospěšný práce, tj neplatiče alimentů, bouračky pod vlivem atd. Tak tenhle problém znám. Vezmi si třeba otce tří dětí- v kriminále by nedělal a narůstali mu dluhy, kdežto když pracuje, tak platí i splácí.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  03. 01. 2020 22:11

U 2616 nehod bylo u viníka zjištěno 1,5 ‰ a více. To znamená, že většinu nehod pod vlivem způsobili alkoholici pravděpodobně s několika zákazy řízení takže by nově měli 5 doživotních zákazů Reálný rozdíl tedy nikde... No a ti ostatní by ty nehody způsobili i střízliví, protože měli pravděpodobně tak málo, že by se ve spoustě států vešli do tolerance

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 01. 2020 22:22

Přiznám se, že jsem o papíry kvůli bouračce v opilosti jednou přišel. Pohádal jsem se s holkou a jel domů po lahvi vodky co jsme tehdy popíjeli (kdo pil více je zřejmé, ehm). Na 4-proudé silnici 500m od domu jsem usnul a naboural do svodidel v protisměru. Jen díky náhodě tam nic nejelo protože to byl hlavní tah, bylo to ve 3 ráno. A můj názor? Ano. Sice bych asi byl proti kdyby se mě to týkalo, ale zase on si to pak člověk víc rozmyslí. Už by to nebyla věc zažádání o papíry po půl roce, nebo jako v mém případě 2 roky bez papírů ale absolutně bez následků. Nicméně, nějakou cestu bych tam stejně nechal, představil bych si něco jako komisi posuzující případy podle závažnosti. Přece jen jedna chyba by neměla člověka omezit v životě, dokud on tou chybou neomezil někoho jiného. Ale jsme v čechách a zřejmě by to byla nejzkorumpovanější část úřadů :D

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  04. 01. 2020 02:35

...ve vší úctě, tahle "jedna chyba" mohla omezit do konce života tebe i toho, kdo by jel naproti. Fatálně. A - znovu podotýkám, že ve vší úctě - o důvod víc zavést sankce co nejtvrdší!

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 12:51

Ano, je to pravda. Nicméně za to, co se mohlo stát vás přece nikdo neodsoudí. Proč by to tak mělo být v tomto případě. Je to komplikované téma a v žádném případě nechci jednání své, nebo kohokoliv jiného podporovat nebo omlouvat. Ale...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2020 23:12

Jednoznačně jsem pro totéž u nás. Včera bylo pozdě.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  04. 01. 2020 01:52

Pokud by se nic nestávalo a sem tam se našel někdo se zbytky z 1 piva před 2 hodinami po obědě, tak by to byla jiná. Pokud se ale nehody v opilosti stávají, nezbývá jiná cesta než zpřísnit represe. Jak přesně, to už je věc druhá.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  04. 01. 2020 02:31

Naprosto souhlasím! Taky by se to mělo zavést i u nás! (y)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  04. 01. 2020 05:48

Tak pokud bylo celkem 98 000 nehod a alkohol byl zjištěn u cca 4000, tak z toho celkem jasně plyne, že mnohem nebezpečnější jsou ti, co jezdí střízliví.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 01. 2020 14:08

Je to otazka percent (pomeru).

94 tisic triezvych vodicov z cca 7.5 miliona v CR malo nehodu. To je 1.25%.

Ak by 4000 z, povedzme, 100 tisic opitych malo buracku, tak su to 4%.

Takze opilec za volantom ma viac ako 3x vyssiu sancu, ze sposobi nehodu.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  04. 01. 2020 16:38

jeste je treba rozlisovat, zda dotycny mel 0,3 nebo 0,54 nebo napr. pres 0,5 promile. Je zajimave, ze se tady vytvari problemy kde da se rici nejsou. Neprimerena rychlost je nekolikanasobne horsi faktor dle dostupnych statistik u dopravnich nehod i umrti. Tak navrhnete na dalnicich 80km/h, ve meste 30Km/h a bude mene nehod a mrtvych.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 01. 2020 08:41

Ty voe, teď fakt nevím, jestli to jenom hraješ nebo jsi doopravdy takový de8il.

Odpovědět  |   | 
Václav Hellebrand  |  04. 01. 2020 07:33

Samozřejmě ano.
V Polsku by se třeba s takovým Janouškem nikdo nebavil a nezatěžoval zbytečně soudy. Měl jsi v krvi alkohol, měl. Budeš sedět až zčernáš. Pouze u nás se dá podplatit cokoliv a kdokoliv.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  04. 01. 2020 11:39

O Polsku máte docela naivní představy, někdo jako Janoušek by se tam vykrucoval z trestu úplně stejně jako u nás. Bohužel

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:53

Jdi radši zpátky za soudruhama na novinky.

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  04. 01. 2020 08:13

Posbírat řidičům průkazy a pozavírat je? Tohle by nikam nevedlo, kdo by to vše platil, ty tahanice po soudech, různá rozhodnutí, stavbu nápravných zařízení pro ně, atd. Není lepší daňově více zatížit alkohol a stát by měl více peněz na rozhazování, ale zase by přibylo nelegálních palíren, jsme přeci Češi. To je na dlouhou debatu. Spíš by se mělo posvítit na fetoše, mariánku hulit je už za zenitem, dnes jedou v šalvěji, mydlici lékařské a jiných rostlinkách. Stojí to trochu práce a peníze co by utratili za alkohol dají do paliva do svých aut. V tom dnešní generace mladých řidičů, nastávajících řidičů, jede. Spíše by to chtělo pořádnou osvětu pro budoucí generace a nás starší nechat pod přísným dohledem dojezdit.

Odpovědět  |   | 

u nás by se mělo přitvrdit třeba jak v polsku, ale jedno u nás musí udělat a to zrušit bydlení na radnici.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  04. 01. 2020 11:52

Ale kde pak budeš bydlet Kobliho?

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:51

Tady se zas vyrojí neomylnejch zoufalců, co bude onanovat nad představou, jak někdo jinej splácí do konce života pokutu, nebo nemůže řídit.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  04. 01. 2020 11:55

Taková zajímavá diskuse..., kdyby nikdo prodával, a nikdo kupoval krávy... Alkohol z volantem NE KAMARÁDI... Kdyby to bylo na mne...., tak zakaz řízení z konfiskaci auta..., a kdyby chytili po druhé(když máš zakaz řízení)..., tak deset let natvrdo...

Odpovědět  |   | 
MM  |  04. 01. 2020 11:57

A není to málo neomylnej Viktore?

Odpovědět  |   | 
JK  |  04. 01. 2020 13:31

Kdyby ten náš region neměl takový chronický problém s chlastem, tak by pravděpodobně nevznikaly ani podobné zákony, či následně články. Celý problém je v hlavě a v dostupnosti. U nás (CZ) a v okolí (PL,SK,..) se považuje "chlastání" za normální, ne pití, ale chlastání. Alkohol by se např u nás měl zdražit alespoň o 300% a hned bude méně opilých za volantem i bez doživotních trestů, či zákazů. Méně idiotů, kteří do česka jezdí za chlastací turistikou atd...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 14:16

Zdražení problém neřeší. O kolik zdražil chlast za ty roky, stejně tak cigarety? A přestalo se pít a kouřit? Ne, každý rok jde spotřeba nahoru.

Odpovědět  |   | 

zvýšila se výroba domácí slivovice, největší problém je neuroda ovoce.

Odpovědět  |   | 
JK  |  04. 01. 2020 18:03

Není to spásné řešení, to netvrdím. Ale zatím se zdražuje "jen" o koruny. Chtělo by to tu dostupnost trochu zkomplikovat. Když by tě jedno čepované v hospodě teď vyšlo cca na 150+ místo cca 30+ (záleží na regionu), tak si spousta lidí rozmyslí, jestli jich bude 10 každej večer. To samé samozřejmě v marketech, když ten největší lahvový odpad seženeš cca okolo 10kč nebo tvrdej do 100Kč lahev, tak je něco špatně. Jakýkoli trest/zákaz je jenom společenské doznání k selhání. Lokální utopií je, že by lidi sami přišli na to, že pít alkohol při jakékoli příležitosti vlastně není úplně normální. U nás je to bohužel zatím naopak.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2020 22:14

Jediné, čeho se tím dosáhne bude to, že se začne vozit ze zahraničí, pálit chlast doma z kdejakých sraček a vařit domácí pivo. Myslíš, že si lidi neporadí? Druhá věc je, že to položí několik ekonomických odvětví - od pivovarnictví, přes vinařství až po restaurace.
Prohibice v USA taky neznamenala konec chlastání. Ve skutečnosti se pilo mnohem více a jediný, kdo na tom tratil, byl stát. Tyhle populistické výkřiky o zdražení a dobrém vlivu jsou neskutečná píčovina.

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  04. 01. 2020 14:43

1x nebo 3x a dost. Podle závažnosti, takže nejenom alkohol. Komu není rady, tomu není pomoci.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 01. 2020 19:23

Aspoň že návykové kafe či čaj nemají vedlejší účinky na řízení jako alkohol.Jako trest k pokutě x hodinové veřejně prospěšné práce ať nemají tolik času na chlast.

Odpovědět  |   | 
Stary pes  |  04. 01. 2020 20:19

Konecne to niekomu doplo. Nechal by som malu toleranciu, povedzme ako v Polsku /na mozny zbytkovy alkohol/a nad tu hranicu dozivotny zakaz, skor nez niekoho dotycny zabije - ake jednoduche riesenie. Notoricky ozrani za volant nepatria a robia kazdorocne kopu ludi nestastnymi.

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  04. 01. 2020 22:42

Hele, zase bych to nepřeháněl. U nás je trestný čin už nad 1 promile, když se vyhneš testu na alkohol (což můžeš), přijdeš o papíry a dost peněz. 0.5 je koneckonců jedno pivo, reálný vliv na řízení extra velký není, spíš mizivý. Viník nebo spoluviník nehody můžeš být dnes raz dva, stačí, když nedobrzdíš za někým, kdo se najednou rozhodl zastavit. Bude mít třebas služebáka, zavolá policajty a jsi nadosmrti bez papírů. Osobně bych tohle nechal na soudu.

Odpovědět  |   | 
jan  |  05. 01. 2020 10:16

A budeš mít stejný názor, když Ti někdo s "jedním" pivem přejede někoho blízkého??? Do hospody se přece chodí jen na jdno ?!

Odpovědět  |   | 
jan  |  05. 01. 2020 10:19

A budeš mít stejný názor, když Ti někdo s "jedním" pivem přejede někoho blízkého??? Do hospody se přece chodí jen na jdno ?!

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  05. 01. 2020 13:35

Jedna dvanáctka je kolem těch 0.5. Na řízení to nemá skoro vliv. Ostatně v Německu je to taky hranice legálnosti. Takže ve finále by to mělo být tak, že do 0.5 to bude OK a při 0,52 budeš nadosmrti bez papírů? To je přeci blbost. Což mi připomíná, jak německému kolegovi naměřili přesně 0.5. Byl půl roku bez řidičáku... Druhá příhoda - nedávno tady jeden chlapík v audině vletěl do vesnice něco přes 100, dostal smyk, zdemoloval jedno zaparkované auto, fasádu baráku, nějaká světla a samozřejmě i samu Audinu. Byl asi dost našrot, ale testy odmítl. Kromě toho byl vybodovaný. Kupodivu byl vcelku v pohodě, jen poznamenal, že to auto bylo na leasing a nikomu se nic nestalo...

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  04. 01. 2020 23:36

Ono je to těžké. Zrovna sedím s manželkou na pohotovosti a protože jsem měl tři piva, musel jsem kvůli tomu vzbudit bráchu. Záchranka odmítla přijet a kdyby brácha doma nebyl tak jako co? Tam ano a co zpátky? Taxík, který na malém městě neexistuje?

Odpovědět  |   | 
Dvořák  |  05. 01. 2020 12:30

Záchranka by měla přijet kdykoli - odmítla přijet?Co to znamená? Pro nějakého pána nebo pracháče by taky odmítly přijet???????

Odpovědět  |   | 
kuk  |  05. 01. 2020 06:56

Super a to stejný zavést pro telefonisty.

Odpovědět  |   | 
michal  |  05. 01. 2020 09:57

to je správná cesta, na polských silnicích bude za chvíli jak vymetýno, a i na D1

Odpovědět  |   | 
jan  |  05. 01. 2020 10:07

Nějaký trouba co potřebuje přeparkovat teť s jedním pivem je nervózní, že by přišel o řidičák. A co ti ,co tráví celé týdny za volantem? Vůči těm, ty troubo, ti to připadá fér??
To už mělo být zavedeno dávno, jen pracháči a vládní členové se bojí, že už to neuplatí !!!

Odpovědět  |   | 
Petr Rambousek  |  05. 01. 2020 10:27

Nemám s tím problém. Nikdo soudný s hladinou nesedne za volant ani dnes. A hovadům kterým je to jedno je to celkem dobrá motivace. Když tady čtu různé výmluvy,jako že někdo flákne auto před vchod u paneláku,pak si jde dát pivo z posledních sil a pak hledá místo a krouží po sídlišti...lidi vzpamatujte se,tohle slyšet jako policajt tak si jdu asi ze šoku hledat jinou práci

Odpovědět  |   | 
ludvík  |  05. 01. 2020 11:20

Už aby to bylo i v Čechách !!

Odpovědět  |   | 
Milan Studnička  |  05. 01. 2020 11:31

Okamžitě !!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Jan Štulc  |  05. 01. 2020 12:06

Čím dřív zavedeno v Česku,tím lépe !!!

Odpovědět  |   | 
Xxx  |  05. 01. 2020 12:13

Podle mě je to správně všichni co mají řidičák a chtějí jezdit jsou obeznámeni pravidly která platí pro všechny stejně.... 0 je prostě 0.
..já bych to zavedl stejně bez výjimky

Odpovědět  |   | 
Dvořák  |  05. 01. 2020 12:18

Okamžitě zavést i u nás!!

Odpovědět  |   | 
Dvořák  |  05. 01. 2020 12:24

Ještě velmi důležitý dodatek,tak jak už tady někdo napsal. Telefonování a přidal bych i kouření za volantem trestat stejně!!

Odpovědět  |   | 
rick  |  05. 01. 2020 12:38

Policajta není vidět,max na benzínce u kafíčka .Kontrolu jsem zažil snad před 6ti lety a to jezdím denně

Odpovědět  |   | 
Uljanov  |  05. 01. 2020 13:34

Pro ty, kteří by po odsouzení jezdili nadále bez řidičáku ožralí, bych zařídil slastné vězení.... 12 hodin denně by točili ve vězení obrovským rumpálem s generátorem a vyráběli by tak elektřinu pro elektroauta. A jak by klesli pod 50Hz hranici (Aby byli v synchronizaci se sítí), tak by je bachaři poháněli klackem a zatrest by nedostali ten den vodu. A ještě bychom splnili bezuhlikove limity výroby el.energie. Ostatně by to bylo využití i pro další kriminální póvl...

Odpovědět  |   | 
ficus  |  05. 01. 2020 13:47

4000 nehod způsobili opilí. Ty budete zřejmě pozejtří usmrcovat. Budiž.
No ale 95.000 nehod způsobili střízliví ! A co uděláte s nima???

Odpovědět  |   | 
PannaI  |  05. 01. 2020 14:35

To budou v novinách titulky: "Řidič pod vlivem alkoholu způsobil dopravní nehodu tím, že nezodpovědně stál před křižovatkou na červené a zavinil tím, že ho přijíždějící řidička vezoucí dvě malé děti přehlédla!"

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 18:31

Ty jsi ale debil.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 01. 2020 18:40

To je názor hodný komunistické propagandy. Chceš snad říci, že kdyby ubylo těch 4000 nehod pod vlivem alkoholu, tak je to špatně? Proč to spojuješ s těmi ostatními? Co to s tím má společného kromě toho, že jsou to nehody?
To je stejná pitomost jako napsat, že např. nedáním předností v jízdě vzniklo 10 000 nehod, ale co budete dělat s těmi 85 000 co způsobili ti ostatní?

Odpovědět  |   | 
Milan  |  05. 01. 2020 14:12

Kdo chce chlastat tak nebude řídit, naprosto správně

Odpovědět  |   | 
Petr Ondráček  |  05. 01. 2020 14:47

Jedná se o dvousečnou zbraň, na jedné straně si takovým trestem, tedy doživotním zákazem vychováme nekalkulovatelné šílence, na druhé straně nelze alkohol tolerovat. Já bych se přikláněl raději k Německému systému povolení do 0,4 ale v případě nehody pak krácení pojistného plnění ze strany pojišťovny. Přes 0,4 pak tvrdé pokuty ale rychle a násilně vymahatelné, včetně platného zákazu řízení na omezenou dobu. Ale v případě že bude řidič chycen bez ŘD bez alco, nebo s alco, nebo zfetovaný tak okamžitě do vězení a na zatraceně dlouho. Ty krátké tresty nikoho nepřevychovají. Ale v žádném případě nebrat ŘP na doživotí, z takového člověka se pak stane zoufalá neřízená střela která může ze zoufalství spáchat i ty nejhorší zločiny.

Odpovědět  |   | 
Mirda Ježek  |  06. 01. 2020 03:16

jsem určitě pro

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 01. 2020 06:45

Pokuty viz Itálie.Od 2promile:8000eur+zabavení auta plus právník k soudu.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 01. 2020 08:49

Nevím co řešíte, každý polák řídí jako zfetovaný. Buď moc pomalu nebo rychle neplynule.
Klasika je: polák tě předjede a za chvíli jede pomaleji než ty na tempomat a to udělá i 5x.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

dnes | | 22 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A