Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Přestože v Česku platí nulová tolerance alkoholu za volantem, jde o jednu z častých příčin dopravních nehod. A nejenom u nás. V Polsku si na opilé řidiče tvrdě došlápli.

Kompletní statistiky nehodovosti za loňský rok zveřejní policie až ve středu 8. ledna, už nyní je ale jasné, že v nich bude výrazným způsobem figurovat alkohol. Za prvních 11 měsíců loňského roku se na českých silnicích stalo 98.940 dopravních nehod, ve více než 4000 případech byl u viníka nehody zjištěn alkohol.

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Oproti roku 2018 je to podle policejních statistik pokles o 53 nehod, přesto ale rozhodně nemáme být na co pyšní. U 2616 nehod bylo u viníka zjištěno 1,5 ‰ a více alkoholu, což je klasifikováno jako trestný čin, za který si viník může vysloužit trest odnětí svobody až na tři roky, zákaz řízení až na deset let a pokutu až 50.000 Kč. Při těchto nehodách bylo usmrceno 25 osob, o 7 méně než v roce 2018.

Přesto se najdou takoví, kteří alkohol neřeší a bez ostychu sednou za volant. Možná by přišlo vhod poučit se od polských sousedů. Loni tam podle deníku Právo zadrželi zhruba 110 tisíc řidičů pod vlivem alkoholu, o 6 tisíc více než v roce 2018. Policii došla trpělivost a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Návrh zpřísnit postihy řidičů zadržených pod vlivem alkoholu parlament okamžitě schválil a vešel v platnosti 1. ledna letošního roku.

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Kritickou hranicí na polských silnicích je 0,5 ‰ alkoholu v krvi. Pokud se u řidiče prokáže její překročení, visí ve vzduchu zákaz řízení motorových vozidel na 3 až 5 let a pokuta 5 tisíc až 60 tisíc zlotých (asi 30 až 360 tisíc korun). Jedná se o trestný čin. Pokud opilý řidič způsobí nehodu, doživotně přijde o řidičák. Uvítali byste něco podobného i u nás?

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků