Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Přestože v Česku platí nulová tolerance alkoholu za volantem, jde o jednu z častých příčin dopravních nehod. A nejenom u nás. V Polsku si na opilé řidiče tvrdě došlápli.

Kompletní statistiky nehodovosti za loňský rok zveřejní policie až ve středu 8. ledna, už nyní je ale jasné, že v nich bude výrazným způsobem figurovat alkohol. Za prvních 11 měsíců loňského roku se na českých silnicích stalo 98.940 dopravních nehod, ve více než 4000 případech byl u viníka nehody zjištěn alkohol.

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Jízda opilé řidičky nemohla skončit jinak. Vše natočila její palubní kamera

Oproti roku 2018 je to podle policejních statistik pokles o 53 nehod, přesto ale rozhodně nemáme být na co pyšní. U 2616 nehod bylo u viníka zjištěno 1,5 ‰ a více alkoholu, což je klasifikováno jako trestný čin, za který si viník může vysloužit trest odnětí svobody až na tři roky, zákaz řízení až na deset let a pokutu až 50.000 Kč. Při těchto nehodách bylo usmrceno 25 osob, o 7 méně než v roce 2018.

Přesto se najdou takoví, kteří alkohol neřeší a bez ostychu sednou za volant. Možná by přišlo vhod poučit se od polských sousedů. Loni tam podle deníku Právo zadrželi zhruba 110 tisíc řidičů pod vlivem alkoholu, o 6 tisíc více než v roce 2018. Policii došla trpělivost a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Návrh zpřísnit postihy řidičů zadržených pod vlivem alkoholu parlament okamžitě schválil a vešel v platnosti 1. ledna letošního roku.

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Kritickou hranicí na polských silnicích je 0,5 ‰ alkoholu v krvi. Pokud se u řidiče prokáže její překročení, visí ve vzduchu zákaz řízení motorových vozidel na 3 až 5 let a pokuta 5 tisíc až 60 tisíc zlotých (asi 30 až 360 tisíc korun). Jedná se o trestný čin. Pokud opilý řidič způsobí nehodu, doživotně přijde o řidičák. Uvítali byste něco podobného i u nás?

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků