Pokuty se platebními kartami prozatím platit nebudou

Placení blokových pokut platební kartou, jakožto součást boje proti korupci, se prozatím odkládá. Hlavní překážkou pro zavedení bezhotovostních plateb jsou poplatky, které by musela policie z každé vybrané pokuty zaplatit. Při počtu pokut, které policie ukládá, by to představovalo desítky milionu korun ročně, což je pro policii nepřijatelné. Policie navíc všechny vybrané peníze převádí do státního rozpočtu, a tak není možné, aby ze svého platila poplatky za transakci. A ze zákona nemůže účtovat žádné jiné poplatky hříšníkovi, který přestupek spáchá a chtěl by zaplatit kartou.

Vedení policie sice s bankami vyjednává, aby jim tyto poplatky odpustily, ale banky se vyjádřily, že není možné, aby byl poplatek policii odpuštěn a jiným subjektům ne. Banky přesto doufají v dohodu a chtějí policii nabídnout nadstandardní smlouvy, které by zmírnily náklady na tyto transakce.

Je otázkou, jestli přístup policie není trochu krátkozraký, poplatky za platby kartou mohou být v úhrnu výrazně levnějším řešením vydávání složenek a následné vymáhání pokut přestupcem uznaných a na místě nezaplacených. Háček bude zřejmě v tom, že tyto náklady jdou na vrub finančním úřadům a ne policie, a tak jí příliš nezajímají, celková efektivita operace je až na druhé koleji...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků