Pokuta za novou autolékárničku? Žádný problém

Představte si následující situaci: Včera jste si koupili nové auto a dnes s ním jedete na projížďku. Všechno je, jak má být, nechali jste si ho plně vybavit, od výstražného trojúhelníku až po autolékárničku. Zastaví vás policie a chce vidět povinné vybavení. A tak se chlubíte – všechno musí být přeci v naprostém pořádku. Ale ouha – když dojde na autolékárničku, policista vytáhne z kapsy bloček a vy vyfasujete pokutu 2000 korun. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Ale vůbec ne. Drtivá většina autolékárniček, a to i těch, kterými vám automobil vybaví prodejce, totiž podle nejnovějšího testu MF Dnes ze 30. května 2007 nemůže kvalitně posloužit v případě poskytnutí jakékoli pomoci. Některé jsou navíc vybaveny prošlými obvazy a nebo naopak nemají latexové rukavice, které jsou vyhláškou považovány za nezbytné, a tudíž hrozí majiteli těchto lékárniček pokuta až 2000 korun.

Jak si tedy dát pozor na to, že kupujeme kvalitní a předpisovou lékárničku? V českém prostředí je situace až překvapivě přehledná. A nezáleží přitom na ceně, kterou budete muset za lékárničku zaplatit. Cena totiž v tomto případě kvalitě neodpovídá. Podle loňských testů MF Dnes vyrábí kvalitní a samotnými lékaři doporučovanou lékárničku společnost HARTMANN-RICO. HARTMANN-RICO je tradičním výrobcem zdravotnických materiálů a tak se za jejich kvalitu může skutečně zaručit.

Zajímavé přitom je, že vyhláška ministerstva dopravy č. 341/2002, která stanovuje povinnou výbavu vozidla, se o kvalitě autolékárniček nezmiňuje. Řidiči tak nadále zůstává dle vyhlášky povinnost ve svém vozidle lékárničkou mít a pravidelně obměňovat její obsah, za její funkčnost ale neodpovídá.. V případě nekvalitních materiálů nedovybavené lékárničky však jde především o lidské životy, a proto je zodpovědnost každého řidiče, aby svou autolékárničku vybavil funkčními zdravotnickými materiály.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků