Pokusí se Aston Martin Valkyrie o překonání rekordu na Ringu? Má k tomu blízko

S příchodem nových supersportů a hypersportů se vždy zmiňuje i pokořování rekordů na Nordschleife. Pustí se do války o nejlepší čas i Aston Martin?

Chystaný hypersport Valkyrie od Aston Martinu má svou technikou dobře nakročeno k pokoření současného rekordu produkčních vozů na Severní smyčce německého Nüburgringu. Potvrdil to ředitel britské automobilky Andy Palmer, který se sice za stanovením rekordu přímo nežene, ale tvrdí, že během testování Valkyrie k zajetí měřeného času zřejmě dojde.

Palmer sdělil australskému magazínu Motoring, že čas na Ringu je pro některé trhy určitě zajímavým marketingovým nástrojem, ačkoliv pokořování rekordů není cílem Valkyrie, jakožto silničního hypersportu. „Za tímto účelem jsme auto nevyvíjeli, ani k tomu není zcela určeno. Pravděpodobně ale nějaký čas stanovíme,“ řekl Palmer.

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Určen neurčen, na papíře se Valkyrie zdá jako ideální zbraň pro zesměšnění současného rekordu okruhově zaměřeného Lamborghini Aventador SVJ, které nyní v Zeleném pekle drží mezi produkčními auty nejrychlejší čas 6:44,97 s. A samozřejmě, slovo „produkční“ se dnes na Ringu využívá docela volně.

Britský hypersport převýší technické schopnosti Lamborghini o pořádnou úroveň – atmosférický V12 má s pomocí systému KERS produkovat na 1160 koní (853 kW) a 900 N.m točivého momentu, ke všemu přidejte radikálnější aerodynamickou karoserii, očekávanou hmotnost jen okolo 1050 kg a všechny magické triky, které z Formule 1 odnesl šéfinženýr Adrian Newey, známý především svou prací u stáje Red Bull.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Palmer dokonce zmínil možné zajetí měřeného času během otevřených jízd na okruhu. Těžko ale říct, zda měl doopravdy na mysli „turistické“ jízdy pro veřejnost nebo uzavřené testovací jízdy pro automobilky. I když je druhá zmíněná možnost pravděpodobnější, stále se bude muset Valkyrie proplétat provozem dalších prototypů na trati.

Každopádně, výsledné on-board video z jízdy se zpívajícím dvanáctiválcem chceme vidět co nejdříve. Dlouho ale čekat nebudeme, první auta z limitované série 150 kusů se mají dostat k zákazníkům během příštího roku. A koukat se na auto za v přepočtu 60 milionů korun letící po Nordschleife, to je přece vždycky potěšení.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků