Pokusí se Aston Martin Valkyrie o překonání rekordu na Ringu? Má k tomu blízko

S příchodem nových supersportů a hypersportů se vždy zmiňuje i pokořování rekordů na Nordschleife. Pustí se do války o nejlepší čas i Aston Martin?

Chystaný hypersport Valkyrie od Aston Martinu má svou technikou dobře nakročeno k pokoření současného rekordu produkčních vozů na Severní smyčce německého Nüburgringu. Potvrdil to ředitel britské automobilky Andy Palmer, který se sice za stanovením rekordu přímo nežene, ale tvrdí, že během testování Valkyrie k zajetí měřeného času zřejmě dojde.

Palmer sdělil australskému magazínu Motoring, že čas na Ringu je pro některé trhy určitě zajímavým marketingovým nástrojem, ačkoliv pokořování rekordů není cílem Valkyrie, jakožto silničního hypersportu. „Za tímto účelem jsme auto nevyvíjeli, ani k tomu není zcela určeno. Pravděpodobně ale nějaký čas stanovíme,“ řekl Palmer.

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Určen neurčen, na papíře se Valkyrie zdá jako ideální zbraň pro zesměšnění současného rekordu okruhově zaměřeného Lamborghini Aventador SVJ, které nyní v Zeleném pekle drží mezi produkčními auty nejrychlejší čas 6:44,97 s. A samozřejmě, slovo „produkční“ se dnes na Ringu využívá docela volně.

Britský hypersport převýší technické schopnosti Lamborghini o pořádnou úroveň – atmosférický V12 má s pomocí systému KERS produkovat na 1160 koní (853 kW) a 900 N.m točivého momentu, ke všemu přidejte radikálnější aerodynamickou karoserii, očekávanou hmotnost jen okolo 1050 kg a všechny magické triky, které z Formule 1 odnesl šéfinženýr Adrian Newey, známý především svou prací u stáje Red Bull.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Palmer dokonce zmínil možné zajetí měřeného času během otevřených jízd na okruhu. Těžko ale říct, zda měl doopravdy na mysli „turistické“ jízdy pro veřejnost nebo uzavřené testovací jízdy pro automobilky. I když je druhá zmíněná možnost pravděpodobnější, stále se bude muset Valkyrie proplétat provozem dalších prototypů na trati.

Každopádně, výsledné on-board video z jízdy se zpívajícím dvanáctiválcem chceme vidět co nejdříve. Dlouho ale čekat nebudeme, první auta z limitované série 150 kusů se mají dostat k zákazníkům během příštího roku. A koukat se na auto za v přepočtu 60 milionů korun letící po Nordschleife, to je přece vždycky potěšení.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků