Pokusí se Aston Martin Valkyrie o překonání rekordu na Ringu? Má k tomu blízko

S příchodem nových supersportů a hypersportů se vždy zmiňuje i pokořování rekordů na Nordschleife. Pustí se do války o nejlepší čas i Aston Martin?

Chystaný hypersport Valkyrie od Aston Martinu má svou technikou dobře nakročeno k pokoření současného rekordu produkčních vozů na Severní smyčce německého Nüburgringu. Potvrdil to ředitel britské automobilky Andy Palmer, který se sice za stanovením rekordu přímo nežene, ale tvrdí, že během testování Valkyrie k zajetí měřeného času zřejmě dojde.

Palmer sdělil australskému magazínu Motoring, že čas na Ringu je pro některé trhy určitě zajímavým marketingovým nástrojem, ačkoliv pokořování rekordů není cílem Valkyrie, jakožto silničního hypersportu. „Za tímto účelem jsme auto nevyvíjeli, ani k tomu není zcela určeno. Pravděpodobně ale nějaký čas stanovíme,“ řekl Palmer.

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Určen neurčen, na papíře se Valkyrie zdá jako ideální zbraň pro zesměšnění současného rekordu okruhově zaměřeného Lamborghini Aventador SVJ, které nyní v Zeleném pekle drží mezi produkčními auty nejrychlejší čas 6:44,97 s. A samozřejmě, slovo „produkční“ se dnes na Ringu využívá docela volně.

Britský hypersport převýší technické schopnosti Lamborghini o pořádnou úroveň – atmosférický V12 má s pomocí systému KERS produkovat na 1160 koní (853 kW) a 900 N.m točivého momentu, ke všemu přidejte radikálnější aerodynamickou karoserii, očekávanou hmotnost jen okolo 1050 kg a všechny magické triky, které z Formule 1 odnesl šéfinženýr Adrian Newey, známý především svou prací u stáje Red Bull.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Palmer dokonce zmínil možné zajetí měřeného času během otevřených jízd na okruhu. Těžko ale říct, zda měl doopravdy na mysli „turistické“ jízdy pro veřejnost nebo uzavřené testovací jízdy pro automobilky. I když je druhá zmíněná možnost pravděpodobnější, stále se bude muset Valkyrie proplétat provozem dalších prototypů na trati.

Každopádně, výsledné on-board video z jízdy se zpívajícím dvanáctiválcem chceme vidět co nejdříve. Dlouho ale čekat nebudeme, první auta z limitované série 150 kusů se mají dostat k zákazníkům během příštího roku. A koukat se na auto za v přepočtu 60 milionů korun letící po Nordschleife, to je přece vždycky potěšení.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků