Pokračování legendy RX

Více než dva roky prezentovala Mazda na světových výstavách svůj koncept supersportovního vozu. Tento vůz měl řadu jmen (např. Mazda RX evolution apod.), nakonec však Mazda RX 8.
Pokračování legendy RX
Bylo to proto, že konstruktéři a designéři Mazdy čekali na ohlasy lidí na jejich koncept, protože si stále ještě nebyli jisti jeho uvedením do sériové výroby. V poslední době však svítá na lepší časy, protože automobilka Mazda oznámila, že se tento exkluzivní sportovní vůz vyrábět bude.

Klepněte pro větší obrázek Na první pohled jsou vidět výrazné aerodynamické proporce tohoto vozu, které nám napovídají, že se nejedná o nic tuctového. Oproti předchozím sériím RX jde o pětidveřový sportovní hatchback pro čtyři cestující. Předni část vozu upoutává velkými vstupními otvory pro přístup vzuchu k motoru a k brzdám. Výsledkem dlouhého ofukování vozu v aerodynamickém tunelu je celková zaoblenost karoserie a součinitel odporu vzuchu cx 0.26.

Karoserie upoutává dojmem dvoudveřového kupé, ale je to tím, že mezi předními a zadními dveřmi chybí středový sloupek. Mimoto se zadní dveře otevírají proti směru jízdy.

To, co ale sportovní vůz dělá sportovním vozem, není jen karoserie, ale hlavně jeho jízdni vlastnosti. Jako všechny typy Mazd RX je i tento typ poháněn Wankelovým motorem, v jehož vývoji jde Mazda ze všech automobilek nejdále. Ve voze RX-8 je použita již osmá generace tohoto motoru. Jedná se o dvoukomorový přeplňovaný motor o objemu 1,3 l (2 x 654ccm), výkonu 185kW / 8500 ot/min a točivém momentu 220 Nm / 7500 ot/min. Tento motor bude přes manuální šestistupňovou převodovku pohánět s využitím vyspělé elektroniky všechna čtyři kola, která budou obuta na pneumatik 225/45 ZR 18. Kvalitám motoru sekundují výborně i brzdy, které mají vpředu šesti a vzadu čtyřpístkové třmeny. Jízdní vlastnosti jsou tedy naprosto dokonalé.

Interiér sice na první pohled vypadá ryze sportovně, což bylo hlavním cílem při konstrukci Klepněte pro větší obrázektohoto auta, přesto např. sedačky, i když mají velmi výrazné boční vedení a sportovní profil, nepostrádají podle konstruktérů dostatek pohodlí ani pro dlouhé vzdálenosti. Přístrojové desce vévodí kruhový rychloměr a otáčkoměr, z nichž ten druhý má červené pole až od 9000 ot/min. V interiéru zaujme relativně dost vystouplý středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem, který při dlouhých cestách slouží jako loketní podpěra. Celý interiér se nese ve znamení jasných barev, které navozují ještě více agresivní pocit. Vůz by měl být v základní verzi vybaven šesticí airbagů, elektronickou klimatizací či systémem jízdní stability, což už však dnes u sportovních vozů vyšších tříd příliš nepřekvapí.

Nakonec však jedna špatná zpráva pro ty, které RX8 uchvátila, vůz nebude v žádném případě uveden na trh v České Republice.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků