Pokračování legendy RX

Více než dva roky prezentovala Mazda na světových výstavách svůj koncept supersportovního vozu. Tento vůz měl řadu jmen (např. Mazda RX evolution apod.), nakonec však Mazda RX 8.
Pokračování legendy RX
Bylo to proto, že konstruktéři a designéři Mazdy čekali na ohlasy lidí na jejich koncept, protože si stále ještě nebyli jisti jeho uvedením do sériové výroby. V poslední době však svítá na lepší časy, protože automobilka Mazda oznámila, že se tento exkluzivní sportovní vůz vyrábět bude.

Klepněte pro větší obrázek Na první pohled jsou vidět výrazné aerodynamické proporce tohoto vozu, které nám napovídají, že se nejedná o nic tuctového. Oproti předchozím sériím RX jde o pětidveřový sportovní hatchback pro čtyři cestující. Předni část vozu upoutává velkými vstupními otvory pro přístup vzuchu k motoru a k brzdám. Výsledkem dlouhého ofukování vozu v aerodynamickém tunelu je celková zaoblenost karoserie a součinitel odporu vzuchu cx 0.26.

Karoserie upoutává dojmem dvoudveřového kupé, ale je to tím, že mezi předními a zadními dveřmi chybí středový sloupek. Mimoto se zadní dveře otevírají proti směru jízdy.

To, co ale sportovní vůz dělá sportovním vozem, není jen karoserie, ale hlavně jeho jízdni vlastnosti. Jako všechny typy Mazd RX je i tento typ poháněn Wankelovým motorem, v jehož vývoji jde Mazda ze všech automobilek nejdále. Ve voze RX-8 je použita již osmá generace tohoto motoru. Jedná se o dvoukomorový přeplňovaný motor o objemu 1,3 l (2 x 654ccm), výkonu 185kW / 8500 ot/min a točivém momentu 220 Nm / 7500 ot/min. Tento motor bude přes manuální šestistupňovou převodovku pohánět s využitím vyspělé elektroniky všechna čtyři kola, která budou obuta na pneumatik 225/45 ZR 18. Kvalitám motoru sekundují výborně i brzdy, které mají vpředu šesti a vzadu čtyřpístkové třmeny. Jízdní vlastnosti jsou tedy naprosto dokonalé.

Interiér sice na první pohled vypadá ryze sportovně, což bylo hlavním cílem při konstrukci Klepněte pro větší obrázektohoto auta, přesto např. sedačky, i když mají velmi výrazné boční vedení a sportovní profil, nepostrádají podle konstruktérů dostatek pohodlí ani pro dlouhé vzdálenosti. Přístrojové desce vévodí kruhový rychloměr a otáčkoměr, z nichž ten druhý má červené pole až od 9000 ot/min. V interiéru zaujme relativně dost vystouplý středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem, který při dlouhých cestách slouží jako loketní podpěra. Celý interiér se nese ve znamení jasných barev, které navozují ještě více agresivní pocit. Vůz by měl být v základní verzi vybaven šesticí airbagů, elektronickou klimatizací či systémem jízdní stability, což už však dnes u sportovních vozů vyšších tříd příliš nepřekvapí.

Nakonec však jedna špatná zpráva pro ty, které RX8 uchvátila, vůz nebude v žádném případě uveden na trh v České Republice.

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků