Pokles cen ojetých aut se zastavil

Uvádí to ve své zprávě společnost LeasePlan, podle jejíchž statistik v prvním čtvrtletí roku 2009 ceny ojetin v ČR dokonce vzrostly, a to až o 10 procent. Jak se zdá, pokles cen ojetých vozidel, který trval prakticky po celý rok 2008, se prozatím zastavil a vydal se na chvíli i opačnou cestou. V dalších měsících roku 2009 se pak očekává spíše stagnace.

Změnit by to podle společnosti LeasePlan mohlo zavedení šrotovného v ČR, které by zvýšilo zájem o nová auta, a také posílení koruny, které by vedlo k opětovnému dovozu ojetin z ciziny. Pak by ceny ojetin znovu klesaly. U ojetých Octavií II se během prvního čtvrtletí ceny zvýšily zhruba o 20 tisíc korun, u Fabií byl nárůst pozvolnější. „Nyní bude zajímavé sledovat, jaký vliv na další vývoj cen ojetin bude mít od dubna platná novela, která podnikatelům umožňuje odpočet DPH také při nákupu ojetého vozu,“ říká Martin Mitterwald, ředitel společnosti LeasePlan, která se zabývá operativním leasingem vozidel a ojeté automobily po vypršení operativního leasingu také prodává.

Ceny ojetin jsou i přes tento růst stále mnohem níže než začátkem roku 2008. Ojetou Octavii II bylo tehdy možné pořídit průměrně za 335 tisíc korun, zatímco dnes ji lze koupit zhruba o 85 tisíc levněji. Ideální bylo zakoupit ojetý vůz v prosinci 2008. Tehdy se ceny pohybovaly nejníže v porovnatelné historii. Postupně slábnoucí koruna ale výrazně utlumila dovoz ojetých automobilů nakoupených v zahraničních autobazarech, což oživilo český trh s ojetými vozidly a přineslo zvýšení cen. Svou roli sehrála i hospodářská situace, kdy si lidé často raději koupí ojetinu než nové auto. Na trhu ojetých automobilů pak výrazně roste zájem o mladší vozidla a prudce klesá zájem o ojetiny, které mají najeto více než 130 tisíc kilometrů.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků