Pokles cen ojetých aut se zastavil

Uvádí to ve své zprávě společnost LeasePlan, podle jejíchž statistik v prvním čtvrtletí roku 2009 ceny ojetin v ČR dokonce vzrostly, a to až o 10 procent. Jak se zdá, pokles cen ojetých vozidel, který trval prakticky po celý rok 2008, se prozatím zastavil a vydal se na chvíli i opačnou cestou. V dalších měsících roku 2009 se pak očekává spíše stagnace.

Změnit by to podle společnosti LeasePlan mohlo zavedení šrotovného v ČR, které by zvýšilo zájem o nová auta, a také posílení koruny, které by vedlo k opětovnému dovozu ojetin z ciziny. Pak by ceny ojetin znovu klesaly. U ojetých Octavií II se během prvního čtvrtletí ceny zvýšily zhruba o 20 tisíc korun, u Fabií byl nárůst pozvolnější. „Nyní bude zajímavé sledovat, jaký vliv na další vývoj cen ojetin bude mít od dubna platná novela, která podnikatelům umožňuje odpočet DPH také při nákupu ojetého vozu,“ říká Martin Mitterwald, ředitel společnosti LeasePlan, která se zabývá operativním leasingem vozidel a ojeté automobily po vypršení operativního leasingu také prodává.

Ceny ojetin jsou i přes tento růst stále mnohem níže než začátkem roku 2008. Ojetou Octavii II bylo tehdy možné pořídit průměrně za 335 tisíc korun, zatímco dnes ji lze koupit zhruba o 85 tisíc levněji. Ideální bylo zakoupit ojetý vůz v prosinci 2008. Tehdy se ceny pohybovaly nejníže v porovnatelné historii. Postupně slábnoucí koruna ale výrazně utlumila dovoz ojetých automobilů nakoupených v zahraničních autobazarech, což oživilo český trh s ojetými vozidly a přineslo zvýšení cen. Svou roli sehrála i hospodářská situace, kdy si lidé často raději koupí ojetinu než nové auto. Na trhu ojetých automobilů pak výrazně roste zájem o mladší vozidla a prudce klesá zájem o ojetiny, které mají najeto více než 130 tisíc kilometrů.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků