U novinky bylo cílem nacpat co nejvýkonnější pohon do co nejkompaktnějšího půdorysu. Zdroj: Hyundai

U novinky bylo cílem nacpat co nejvýkonnější pohon do co nejkompaktnějšího půdorysu. | Zdroj: Hyundai

Základem konstrukce je platforma E-GMP, ale zkrácená o 340 mm, čímž vozidlo odpovídá segmentu B. Zdroj: Hyundai

Základem konstrukce je platforma E-GMP, ale zkrácená o 340 mm, čímž vozidlo odpovídá segmentu B. | Zdroj: Hyundai

Vůz má rozvor 2660 mm a díky minimálním převisům nebude celková délka o moc větší. Zdroj: Hyundai

Vůz má rozvor 2660 mm a díky minimálním převisům nebude celková délka o moc větší. | Zdroj: Hyundai

Odpružení je řešeno podobně jako u rallyových speciálů skrze závodní tlumiče a tuhé pomocné rámy. Motorsportem je inspirován také exoskelet místo klasické karoserie, doplněný zadním křídlem ze závodních Hyundai pro sérii TCR. Zdroj: Hyundai

Odpružení je řešeno podobně jako u rallyových speciálů skrze závodní tlumiče a tuhé pomocné rámy. Motorsportem je inspirován také exoskelet místo klasické karoserie, doplněný zadním křídlem ze závodních Hyundai pro sérii TCR. | Zdroj: Hyundai

V jízdním režimu Rally je síla posílána na kola optimálně skrze elektronickou regulaci, čímž funguje podobně jako u závodního i20 N Rally 1, ale bez mnoha mechanických prvků. Zdroj: Hyundai

V jízdním režimu Rally je síla posílána na kola optimálně skrze elektronickou regulaci, čímž funguje podobně jako u závodního i20 N Rally 1, ale bez mnoha mechanických prvků. | Zdroj: Hyundai

Pohon má na starost dvojice elektromotorů z Ioniqu 5 N s výkonem 175 + 303 kW, který čerpá energii z baterie o kapacitě 84 kWh. Zdroj: Hyundai

Pohon má na starost dvojice elektromotorů z Ioniqu 5 N s výkonem 175 + 303 kW, který čerpá energii z baterie o kapacitě 84 kWh. | Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N Zdroj: Hyundai ČR

Hyundai Ioniq 5 N | Zdroj: Hyundai ČR

Základem konstrukce je platforma E-GMP, ale zkrácená o 340 mm, čímž vozidlo odpovídá segmentu B. Zdroj: Hyundai
Vůz má rozvor 2660 mm a díky minimálním převisům nebude celková délka o moc větší. Zdroj: Hyundai
Odpružení je řešeno podobně jako u rallyových speciálů skrze závodní tlumiče a tuhé pomocné rámy. Motorsportem je inspirován také exoskelet místo klasické karoserie, doplněný zadním křídlem ze závodních Hyundai pro sérii TCR. Zdroj: Hyundai
V jízdním režimu Rally je síla posílána na kola optimálně skrze elektronickou regulaci, čímž funguje podobně jako u závodního i20 N Rally 1, ale bez mnoha mechanických prvků. Zdroj: Hyundai
27
Fotogalerie

Pojízdná laboratoř Hyundai se jmenuje RN24. Ukazuje budoucnost zábavy

Obří křídlo, místo karoserie jen trubky, spálené pneumatiky – a to vše na baterie. Budou takto jezdit ostrá elektroauta?

V rámci online akce N Day 2024 se korejská značka pochlubila konceptem, do nějž vrazila veškeré své know-how ohledně rychlosti a zábavy. Divize N uvedla, že se u svých aut hodlá soustředit na tři pilíře: Divočinu v zatáčkách, schopnosti na dráze a schopnost být sporťákem pro každý den. A těch chce dosahovat díky možnostem elektrického pohonu. Koncept RN24 představuje další ze série pojízdných laboratoří, první z nich pod názvem RM se objevil již v roce 2012 a navázaly na něj prototypy RN22e a N Vision 74.

U novinky bylo cílem nacpat co nejvýkonnější pohon do co nejkompaktnějšího půdorysu. Základem konstrukce je platforma E-GMP, ale zkrácená o 340 mm, čímž vozidlo odpovídá segmentu B. Vůz má rozvor 2660 mm a díky minimálním převisům nebude celková délka o moc větší. Pohon má na starost dvojice elektromotorů z Ioniqu 5 N s výkonem 175 + 303 kW, který čerpá energii z baterie o kapacitě 84 kWh.

Funkce se dají nastavovat podobně jako u rallyových speciálů, a to po stránce výkonu, citlivosti plynu, intenzity rekuperace nebo rozložení točivého momentu mezi nápravami – a to přes tlačítka na volantu. V jízdním režimu Rally je síla posílána na kola optimálně skrze elektronickou regulaci, čímž funguje podobně jako u závodního i20 N Rally 1, ale bez mnoha mechanických prvků.

Ze závodního světa si ještě vůz půjčil e-ruční brzdu, která již prošla zkouškami na skutečných tratích. Ta evidentně extrémně zvýší úroveň rekuperace, čímž eliminuje potřebu klasických brzd a jejich hydrauliky. Odpružení je řešeno podobně jako u rallyových speciálů skrze závodní tlumiče a tuhé pomocné rámy. Motorsportem je inspirován také exoskelet místo klasické karoserie, doplněný zadním křídlem ze závodních Hyundai pro sérii TCR. Kola o průměru 19 palců zase pocházejí z modelu Elantra N.

Parametry jsou skutečně působivé – zrychlení na 100 km/h zabere méně než 3,4 sekundy a maximální rychlost činí zhruba 240 km/h. Nicméně hmotnost 1880 kilogramů stále ještě ukazuje limity, s nimiž se současná úroveň techniky a hlavně baterií musí potýkat.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud