Pojišťovny se chystají více sledovat chování řidičů. Škody z nehod totiž rostou

Cena povinného ručení letos meziročně v průměru klesla o 0,6 % na 2 764. U rizikových skupin se ale mírně zvýšila. I kvůli novému občanskému zákoníku je však podle České kanceláře pojistitelů situace dlouhodobě neudržitelná - škody totiž rostou.
Pojišťovny se chystají více sledovat chování řidičů. Škody z nehod totiž rostou

Průměrná cena povinného ručení osobních aut v Česku se už tři roky pohybuje kolem tří tisíc korun. Škody se však dlouhodobě zvyšují. Zatímco třeba v roce 2012 bylo vyřešeno 257 330 škod z povinného ručení, loni už to bylo 264 tisíc.

Jejich hodnota navíc stále roste, může za to především vzrůstající plnění u tahačů - jedné z nejrizikovějších skupin. Meziročně došlo k nárůstu nákladů na pojistná plnění o cca 1,3 mld. Kč, na 12,9 mld. Kč, a kvůli novému občanskému zákoníku dochází také k navýšení dlouhodobých závazků ze škod na zdraví o 1,8 mld. Kč za jeden škodní ročník,“ vysvětluje Petr Jedlička, hlavní analytik České kanceláře pojistitelů.

Také cyklisté můžou využít asistenci. Službu pro ně zavádí Allianz

Také cyklisté můžou využít asistenci. Službu pro ně zavádí Allianz

Meziročně stouply náklady na pojistná plnění o 1,3 miliardy Kč na 12,9 miliardy Kč. "Vnímáme stále rozevírající se nůžky mezi vyšším plněním a nerostoucím povinným ručením," říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů a České asociace pojišťoven. Podle něj je to způsobeno zejména konkurenčním bojem mezi pojišťovnami a také internetovými srovnávači povinného ručení. Podle nich si často lidé vybírají jen podle ceny a na obsah nabídky nehledí, což na trhu vytváří tlak.

Pojišťovny se v současnosti soustředí na segmentaci povinného ručení. To znamená, že chtějí více sledovat rizikovost klienta. „Do budoucna může být motivující pro zákazníky i pojišťovny zavádění aktivních asistenčních systémů, které dokážou zabránit vzniku nehody. Pojišťovny by to totiž mohly zohledňovat ve svých sazbách a lidé by podle toho mohli posuzovat výběr vhodného povinného ručení,“ říká Jedlička.

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Od 1. ledna příštího roku se zavádí také povinné příspěvky nepojištěných do fondu ČKP. Z něj se uhradí i ty částky, které se jí nepodaří získat od nepojištěných viníků nehod a plnit jej tak už nebudou muset pojišťovny. "Zvýší se tak tlak na to, aby v budoucnu klesla cena povinného ručení, ale to už je samozřejmě na pojišťovnách" prozradil Matoušek

Novinka má prý vést ke spravedlivému financování škod způsobených nepojištěnými motoristy, jejichž počet poslední dva roky roste. "Cílem výzvy k úhradě příspěvku je snížit počet nepojištěných vozidel a škod, které způsobí. "Pokud lidé výzvu obdrží, je to pro ně signál, aby si dali své povinnosti do pořádku a předešli násobně vyšším částkám v případě škody, kterou by nepojištěným vozidlem mohli způsobit,“ tvrdí Matoušek.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků