Pojišťovny se chystají více sledovat chování řidičů. Škody z nehod totiž rostou

Cena povinného ručení letos meziročně v průměru klesla o 0,6 % na 2 764. U rizikových skupin se ale mírně zvýšila. I kvůli novému občanskému zákoníku je však podle České kanceláře pojistitelů situace dlouhodobě neudržitelná - škody totiž rostou.
Pojišťovny se chystají více sledovat chování řidičů. Škody z nehod totiž rostou

Průměrná cena povinného ručení osobních aut v Česku se už tři roky pohybuje kolem tří tisíc korun. Škody se však dlouhodobě zvyšují. Zatímco třeba v roce 2012 bylo vyřešeno 257 330 škod z povinného ručení, loni už to bylo 264 tisíc.

Jejich hodnota navíc stále roste, může za to především vzrůstající plnění u tahačů - jedné z nejrizikovějších skupin. Meziročně došlo k nárůstu nákladů na pojistná plnění o cca 1,3 mld. Kč, na 12,9 mld. Kč, a kvůli novému občanskému zákoníku dochází také k navýšení dlouhodobých závazků ze škod na zdraví o 1,8 mld. Kč za jeden škodní ročník,“ vysvětluje Petr Jedlička, hlavní analytik České kanceláře pojistitelů.

Také cyklisté můžou využít asistenci. Službu pro ně zavádí Allianz

Také cyklisté můžou využít asistenci. Službu pro ně zavádí Allianz

Meziročně stouply náklady na pojistná plnění o 1,3 miliardy Kč na 12,9 miliardy Kč. "Vnímáme stále rozevírající se nůžky mezi vyšším plněním a nerostoucím povinným ručením," říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů a České asociace pojišťoven. Podle něj je to způsobeno zejména konkurenčním bojem mezi pojišťovnami a také internetovými srovnávači povinného ručení. Podle nich si často lidé vybírají jen podle ceny a na obsah nabídky nehledí, což na trhu vytváří tlak.

Pojišťovny se v současnosti soustředí na segmentaci povinného ručení. To znamená, že chtějí více sledovat rizikovost klienta. „Do budoucna může být motivující pro zákazníky i pojišťovny zavádění aktivních asistenčních systémů, které dokážou zabránit vzniku nehody. Pojišťovny by to totiž mohly zohledňovat ve svých sazbách a lidé by podle toho mohli posuzovat výběr vhodného povinného ručení,“ říká Jedlička.

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Od 1. ledna příštího roku se zavádí také povinné příspěvky nepojištěných do fondu ČKP. Z něj se uhradí i ty částky, které se jí nepodaří získat od nepojištěných viníků nehod a plnit jej tak už nebudou muset pojišťovny. "Zvýší se tak tlak na to, aby v budoucnu klesla cena povinného ručení, ale to už je samozřejmě na pojišťovnách" prozradil Matoušek

Novinka má prý vést ke spravedlivému financování škod způsobených nepojištěnými motoristy, jejichž počet poslední dva roky roste. "Cílem výzvy k úhradě příspěvku je snížit počet nepojištěných vozidel a škod, které způsobí. "Pokud lidé výzvu obdrží, je to pro ně signál, aby si dali své povinnosti do pořádku a předešli násobně vyšším částkám v případě škody, kterou by nepojištěným vozidlem mohli způsobit,“ tvrdí Matoušek.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků