Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Ještě během letošním podzimu chce pojišťovna Allianz představit program stanovování sazen pojistného podle chování konkrétního řidiče na silnici.
Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Pokud budete jezdit spořádaně, ukázněně a podle předpisů, získáte od své pojišťovny pro další pojistné období lepší sazbu než takzvaný pirát silnic.

Tedy ten, u něhož "černá skříňka" zaznamená časté překračování povolené rychlosti, agresivní brzdění, rychlé průjezdy zatáčkami, ale třeba i častý výskyt v místech, kde je zvýšené riziko dopravních nehod.

O záměrech pojišťovny Allianz, Kooperativy a dalších subjektů v tomto směru informují Lidové noviny. Pojišťovací domy na projektu dokonce spolupracují s výrobcem automobilů - tuzemskou společností Škoda Auto. "Pojištění založené na jízdním stylu řidiče je jednou ze služeb, na kterých pracujeme. Nejenže ji testujeme, ale připravujeme i jistou formu jejího spuštění," uvedla pro deník vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Možností, jak sbírat potřebná data, je několik. Buď lze záznamové zařízení napojit na elektronické systémy vozu nebo půjde o aplikaci do mobilního telefonu. I tak se dají získat potřebná data za akceleremometru, gyroskopu a GPS čipu, což všechno současné smartphony obsahují. Specialisté ze společnosti Creative Dock, kteří jsou v článku citováni, dokonce trvrdí, že jsou schopní rozeznat, zda uživatel mobilu skutečně jede autem a ne třeba na kole nebo autobusem.

Otázkou zůstává, kolik lidí se bude za pouhý příslib levnější pojistky, nechat takto sledovat. Například průzkum Pew Research Center v USA ukázal, že 37 procent lidí by sice takovou nabídku pojišťoven využilo, ale 45 procent dotazovaných uvedlo, že odhalení osobních údajů jim za poskytované výhody nestojí.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Zatím jediný projekt tohoto typu v Česku provozuje pojišťovna Uniqua. Jejich "blackbox" ovšem zatím pouze hlídá počet ujetých kilometrů a typ komunikací, po kterých se pojištěný vůz pohybuje. Ti, kteří jezdí méně, dostanou levnější taxu povinného ručení.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků