Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Ještě během letošním podzimu chce pojišťovna Allianz představit program stanovování sazen pojistného podle chování konkrétního řidiče na silnici.
Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Pokud budete jezdit spořádaně, ukázněně a podle předpisů, získáte od své pojišťovny pro další pojistné období lepší sazbu než takzvaný pirát silnic.

Tedy ten, u něhož "černá skříňka" zaznamená časté překračování povolené rychlosti, agresivní brzdění, rychlé průjezdy zatáčkami, ale třeba i častý výskyt v místech, kde je zvýšené riziko dopravních nehod.

O záměrech pojišťovny Allianz, Kooperativy a dalších subjektů v tomto směru informují Lidové noviny. Pojišťovací domy na projektu dokonce spolupracují s výrobcem automobilů - tuzemskou společností Škoda Auto. "Pojištění založené na jízdním stylu řidiče je jednou ze služeb, na kterých pracujeme. Nejenže ji testujeme, ale připravujeme i jistou formu jejího spuštění," uvedla pro deník vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Možností, jak sbírat potřebná data, je několik. Buď lze záznamové zařízení napojit na elektronické systémy vozu nebo půjde o aplikaci do mobilního telefonu. I tak se dají získat potřebná data za akceleremometru, gyroskopu a GPS čipu, což všechno současné smartphony obsahují. Specialisté ze společnosti Creative Dock, kteří jsou v článku citováni, dokonce trvrdí, že jsou schopní rozeznat, zda uživatel mobilu skutečně jede autem a ne třeba na kole nebo autobusem.

Otázkou zůstává, kolik lidí se bude za pouhý příslib levnější pojistky, nechat takto sledovat. Například průzkum Pew Research Center v USA ukázal, že 37 procent lidí by sice takovou nabídku pojišťoven využilo, ale 45 procent dotazovaných uvedlo, že odhalení osobních údajů jim za poskytované výhody nestojí.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Zatím jediný projekt tohoto typu v Česku provozuje pojišťovna Uniqua. Jejich "blackbox" ovšem zatím pouze hlídá počet ujetých kilometrů a typ komunikací, po kterých se pojištěný vůz pohybuje. Ti, kteří jezdí méně, dostanou levnější taxu povinného ručení.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků