Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Ještě během letošním podzimu chce pojišťovna Allianz představit program stanovování sazen pojistného podle chování konkrétního řidiče na silnici.
Pojišťovny prosazují zavádění černé skříňky do auta. Opatrným zlevní taxy

Pokud budete jezdit spořádaně, ukázněně a podle předpisů, získáte od své pojišťovny pro další pojistné období lepší sazbu než takzvaný pirát silnic.

Tedy ten, u něhož "černá skříňka" zaznamená časté překračování povolené rychlosti, agresivní brzdění, rychlé průjezdy zatáčkami, ale třeba i častý výskyt v místech, kde je zvýšené riziko dopravních nehod.

O záměrech pojišťovny Allianz, Kooperativy a dalších subjektů v tomto směru informují Lidové noviny. Pojišťovací domy na projektu dokonce spolupracují s výrobcem automobilů - tuzemskou společností Škoda Auto. "Pojištění založené na jízdním stylu řidiče je jednou ze služeb, na kterých pracujeme. Nejenže ji testujeme, ale připravujeme i jistou formu jejího spuštění," uvedla pro deník vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Silnice I/11 je podle studie pojišťovny Allianz pro řidiče nejrizikovější

Možností, jak sbírat potřebná data, je několik. Buď lze záznamové zařízení napojit na elektronické systémy vozu nebo půjde o aplikaci do mobilního telefonu. I tak se dají získat potřebná data za akceleremometru, gyroskopu a GPS čipu, což všechno současné smartphony obsahují. Specialisté ze společnosti Creative Dock, kteří jsou v článku citováni, dokonce trvrdí, že jsou schopní rozeznat, zda uživatel mobilu skutečně jede autem a ne třeba na kole nebo autobusem.

Otázkou zůstává, kolik lidí se bude za pouhý příslib levnější pojistky, nechat takto sledovat. Například průzkum Pew Research Center v USA ukázal, že 37 procent lidí by sice takovou nabídku pojišťoven využilo, ale 45 procent dotazovaných uvedlo, že odhalení osobních údajů jim za poskytované výhody nestojí.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Zatím jediný projekt tohoto typu v Česku provozuje pojišťovna Uniqua. Jejich "blackbox" ovšem zatím pouze hlídá počet ujetých kilometrů a typ komunikací, po kterých se pojištěný vůz pohybuje. Ti, kteří jezdí méně, dostanou levnější taxu povinného ručení.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Smart Fortwo 0,7
Rok výroby: 2005
Stav: 113 664 km
Cena: 66 000 Kč
Smart Fortwo 1
Rok výroby: 2014
Stav: 37 127 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků