Povinne ruceni jak momentalne funguje je klasicka *&%@^# dan za luxus a zadny pojisteni. Ja jsem nikdy nepochopil, proc se vubec pri vypoctu pojistneho pouzivaji parametry auta a proc se vlastne pojistuje to auto a ne ridic. Kdyz jedu na lyze a pojistim se proti urazu taky neplatim pojistku podle toho, jak dlouhe lyze mam, jakou maji barvu a uz vubec neplatim 5x pojistku protoze mam 5 paru lyzi! Koruna tomu celemu nesmyslu nazyvanemu povinne ruceni je jeho zakonem dana povinnost. Skoda reci.
S tou hmotností auta je to pravda, určitě se shodnem na tom, že když už auto způsobí škodu, tak vždy nadělá větší paseku auto co má 2 tuny, než nákupní taška s 900 kily. Takže rozdělit auta do skupin podle hmotnosti a pak bonusy a malusy. To je asi nespravedlivější řešení, lepší než objemy a výkony, to s tím vůbec nesouvisí.Radek
Jako student na VŠ jsem si toužil pořídit T613. Prostě auto z lásky, jen tak, na neděli. A právě díky vyhozeným (na tom slovu trvám) peněz za poviné ručení jsem od toho upustil. Protože podle pojišťovny, bych měl platit a jsem rizikový stejně jako nějaké votuněné A8 s pražskou značkou co ročně nalítá 50.000 km hlava nehlava. ....ale barva vozu??? no haha! Děda má žlutý Wartburg tak doufam, že žlutá nebude jako tuneři a sportovci hihi. Otázkou je, že auto si přihlásím k dědovi na vesnici co má 50 let bez nehody (nebo to bude jeho auto) a budu nějaký městský machr, tak stejně ty kolonky moc pasovat nebudou. Majitel auta je jedna věc, ale keré ucho to zrovna řídí je věc druhá.
Ja v tom vidim takovou skrytou dan, mas velke auto (objemem, vykonem) tak plat, velke casti volicstva se to bude libit-dobre jim tak hajzlum podnikatelskym, at je pekne skripnou a meli by jim jeste sebrat ty piracky ridicaky, krystofy na ne...Zmena z objemu na vykon, je lobbistickej krok pro coudici naftaky namireny proti benzinuOvsem pokud se podivame na moznost zpusobenych skod, tak hlavnim kriteriem je kineticka energie a to by mohlo byt slusny kriterium Wk=m*v*v/2, a to by lidi prinutilo kupovat pomale lehke a tedy usporne vozy (je-li to zajmem statu?). Ale jinak nevidim nejmensi duvod, proc by nemeli platit vsichni stejne, plati se prece skoda zpusobena jinym. No a ostatni prohresky lze osetrit systemem malusu.A pokud je pravda, ze 20 procent nehod pachaji zacatecnici, da se na ne posvitit i jinak, tak jak je to zvykem v rade statu a nove myslim i na Slovensku, restrikce typu prozatimni ridicak, mensi povolena rychlost atd. atd.
Věříš, že kriterium mv2/2 se mi moc líbí? To by šlo...
Ono to bude zajimave az nektera z tech parametru zavedou a nasledne je soudy donuti je zrusit, protoze minimalne diskriminace na zaklade pohlavi je primo zakazana ustavou a diskriminace podle veku zakazana v nekterych zakonech. Dulezite je, ze pri diskriminaci na zaklade techto parametru se neposuzuji zadne statistiky, ktere by ji snad potvrzovaly. Je proste zakazana a hotovo.
Podle výkonu, možná i věku a velikosti města to beru. Ale podle barvy to už je trochu zhovadilost. Když si koupím fabku 3hrnek HTP ve žlutý barvě to budu asi fakt závodník a pirát silnic . To snad nemyslej vážně.
no já mám růžovýho trabanta a jsem rád když předjedu favoritaJSEM PIRÁT SILNIC.......
Jsem prostý venkovan a vlastním dobře udržovanou Š120L (bez koroze !). Jezdím 2x do měsíce z venkova do města do hypermarketu, dále 1x za měsíc na hřbitov a dále občas s vozíkem na skládku, kde vybírám pěkné věci, které by se ještě hodily. Jezdím opatrně stálou rychlostí 50 km za hod. Když je státovka tak zrychlím max. až na 65 km za hod. Tím značně ušetřím benzín a opotřebení mého vozu. Nechápu proč musím platit drahé pov. ručení, když jezdím tak pomalu a opatrně. A navíc má staré a pomalé auto.
to uz to bylo, to si psal, bud si delas legraci, nebo tak skladka s vozejkem je dobra, chci tam taky zajet
ty budes platit vic za zdrzovani ostatnich ridicu
toto je totalni kravina... Pokud pojedu s fabii HTP nebo fabii RS, HTP nikoho nepredjede - coz je nebezpecne pri predjizdeni, ma horsi brzdy nez RS atd. Podle mne Audi A8 6.0 nebo Octavia TDI, A8 nema bliz k nehode. Debilni nazor pojistoven...
S HTP budes predjizdet 1x do tejdne a to stejne jen nejakej traktor... s A8 6.0 budes predjizdet mnohem vic a i ve vetsi rychlosti.. teda ja osobne bych tak urcite cinil... i tak se samo da jen velice bezpecne, ale to riziko bude urcite vyssi
da jet chci rict
Na prve pocutie to ako kravina urcite vyzera, ale co by si urobil ty na ich mieste keby podla statistik ozaj cervene a vykonne auta mali castejsie havarie? Ja neviem ako ostatni, ale mna by sportove a vykonne auto castejsie zvadzalo k rychlej a riskantnej jazde ako nejaky nudny minivan ...
No je to pouze šikana.Tím se hází automaticky do pytle nějaká skupina obyvatel.A to je diskriminace.Někteří mladí řidiči jsou sice z počátku divocí,ale také mají jiné reflexy.Co je bezpečného na tom,když někdo jezdí na vesnici už 40 let,má slabé reflexy a starý vůz,který má třeba dlouhou brzdnou dráhu?Já bydlím v obci do 20000 obyvatel.Na metro Dejvická to mám autem 20-25 minut.A jsem v Praze obden.Nižsší PR bude jako psané na majitele?Nebo na auto?Nebo na toho,kdo tím jezdí?(Ne vždy je to majitel)
Jaký vliv má na nehodovost doba držení ŘP?Znám spoustu ženskejch,které v 18 udělaly řidičák a od té doby nesedly za volant.A naopak.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.