Pojištění před dovolenou se vyplatí

Než vyrazíte do zahraničí, sjednejte si cestovní pojištění. Získáte tak jistotu za relativně málo peněz. Zdravotní komplikace, úraz, ztráta zavazadel nebo škoda, kterou způsobíte někomu jinému – to jsou situace, které pojištěním ošetříte.
Pojištění před dovolenou se vyplatí

Výhodu mají držitelé mezinárodních platebních karet renomovaných systémů, kteří jsou automaticky pojištěni v různém rozsahu pojištění. Řada platebních karet však cestovní pojištění neobsahuje vůbec nebo jen v omezeném rozsahu. U některých je také nutné platnost pojištění „aktivovat“, tzn. že pojištění platí například až po prvním použití karty v zahraničí. Proto je vhodné si předem ověřit, jaká rizika a výši pojistného plnění vám vlastnictví konkrétní karty kryje a případně tento rozsah doplnit o pojištění dalších rizik či vyššího plnění v rámci individuálně sjednaného cestovního pojištění.

Co nabízejí pojišťovny?

Cestovní pojištění je tvořeno několika produkty zahrnujícími různá rizika. Záleží na vás, jaký rozsah pojištění zvolíte. Každý má jiné potřeby, a proto pojišťovny většinou nabízejí cestovní pojištění v různých variantách, přičemž u některých je možné si zvolit i výši maximálního pojistného krytí. Pro klid na dovolené v cizině se vyplatí sjednat si alespoň tři základní produkty cestovního pojištění, tedy pojištění léčebných výloh při cestě do zahraničí, pojištění odpovědnosti a úrazové pojištění. Dále je možné si sjednat pojištění zavazadel a v některých případech také stornopoplatků při zrušení zájezdu. 

Je důležité důkladně se seznámit s nabídkou pojišťovny, zjistit, jaké limity plnění pro jednotlivé produkty nabízí (například Allianz nabízí neomezený limit plnění u pojištění léčebných výloh). Většina pojišťoven stanoví různé pojistné sazby pro pojištění kryjící rizika na turistické (nižší sazby) či služební cestě. Cestovní pojištění je možné uzavřít ve většině případů on–line, stačí si prohlédnout internetové stránky jednotlivých pojišťoven nebo některých finančních serverů. 

Pokud pobyt v zahraničí zajišťuje cestovní kancelář, nabídne klientovi většinou i tzv. základní cestovní pojištění. V takovém případě klient podepíše smlouvu o pojištění a získá kartičku pojištěnce. Opět doporučujeme seznámit se s rozsahem pojištění nabízeného cestovní kanceláří. Zprostředkované pojištění totiž nemusí zohledňovat ta rizika, která by si klient sjednal, kdyby si zajišťoval cestovní pojištění individuálně.

Nutné minimum

Pojištění léčebných výloh je patrně nejdůležitějším produktem cestovního pojištění. Je určeno pro krytí nákladů při nutném léčení pojištěné osoby při nemoci nebo následcích úrazu, například při dopravních nehodách. Hrazeny jsou i náklady na zubní ošetření, ovšem pouze při akutním zásahu. Pojišťovny hradí cestu do nemocnice, ale i nutný převoz zraněného nebo nemocného do České republiky, repatriaci ostatků v případě úmrtí klienta, případně dopravu rodinných příslušníků. Při pojistné události je výše plnění závislá na druhu pojistné smlouvy a samozřejmě na volbě pojišťovny.

Jsou ale i další možnosti

Existují však také další rizika, proti kterým je možné se pojistit. V rámci pojištění úrazu pojišťovny poskytují náhradu škody v případě trvalých následků na zdraví nebo za smrt způsobenou úrazem. V případě smrti pojištěného následkem úrazu je pozůstalým vyplacena finanční částka uvedená v pojistné smlouvě. Některé pojišťovny navíc uhradí i náklady za celou dobu nezbytného léčení tělesného poškození způsobeného úrazem. Další důležitou složkou je pojištění odpovědnosti za škody způsobené třetí osobě.

Pojišťovna zaplatí neúmyslné škody, které klient způsobí někomu jinému. Opět je nutné seznámit se s limity, které pojišťovna nabízí. Většina pojišťoven nabízí v rámci cestovního pojištění také pojištění osobních věcí a cestovních zavazadel nebo pojištění stornopoplatků. Pokud musíte například zrušit cestu z vážných důvodů, tak po předložení potvrzení o existujících vážných důvodech vám pojišťovna uhradí 80 až 90 % poplatků za zrušení cesty, které vám účtuje cestovní kancelář.

Asistenční služby

Většina pojišťoven má smlouvy o spolupráci se zahraničními partnerskými společnostmi, které nabízejí asistenční službu. Klient by měl mít možnost dovolat se pomoci v českém jazyce 24 hodin denně. Klient má záruku, že operátoři mu v případě nouze poradí a pomohou vzniklý problém vyřešit. Případně klienta asistenční servis jistě a rychle dopraví domů.

Konkurence v oblasti cestovního pojištění a nabídka produktů i jejich kombinací je obrovská. Při výběru pojišťovny doporučujeme přihlédnout i k tomu, zda konkrétní pojišťovna okamžitě řeší pojistné události a zda klientovi poskytuje rychlou pomoc.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků