Pojištění exkluzivních automobilů může stát i přes milion korun

Majitelé některých výjimečných automobilů zaplatí ročně za havarijní pojištění víc, než někteří jiní motoristé za nákup celého nového auta. Českým rekordmanem v ceně havarijního pojištění je podle údajů tuzemských pojišťoven luxusní a superrychlé Bugatti Veyron.
Pojištění exkluzivních automobilů může stát i přes milion korun

Bugatti Veyron je unikátní technické dílo, což se odráží jak v jeho pořizovací ceně, tak v částce za provozní náklady. Jeho motor o objemu 8,0l dokáže spolykat značné množství paliva. Ve městě musí majitel počítat se spotřebou 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km a jeho kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km.

Nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo dokáže brázdit silnice rychlostí až kolem 407 km/h, v superlimitované verzi (30 kusů) SuperSport dokonce až 431 km/h. Výrobce ale dal této verzi elektronický omezovač na 415 km/h, protože se ukázalo, že na trhu chybí vhodné pneumatiky pro vyšší rychlost.

„Protože hodnota tohoto vozu činí asi 37 milionů korun, za havarijní pojištění jeho majitel zaplatí částku, která převyšuje 1,3 milionu,“ uvedl David Holý ze společnosti ePojisteni.cz, která je největším českým online pojistitelem.

Velmi vysoké částky zaplatí za havarijní pojištění i majitelé méně exotických sportovních vozů. „Například u pojišťovny Uniqa vyjde havarijní pojištění nového Ferrari 458 Italia více než 200 tisíc korun. U slavného Porsche 911 tato částka činí asi 150 tisíc korun,“ vypočítává Holý.

Tyto sumy jsou samozřejmě o dost vyšší, než částky, které platí běžní motoristé, vlastnící ojetá či menší auta. „Havarijní pojištění Škody Fabia 1.2 z roku 2007 u pojišťovny Triglav vyjde lehce přes tři tisíce korun. A například u Peugeotu 107 1.0 z roku 2010 pořídíte havarijní pojištění ještě o osm set korun levněji,“ dokládá Holý.

Povinné ručení je na 'žihadla' levnější

U povinného ručení je rozpětí cen menší, ale přesto stále znatelné. Zatímco povinné ručení zmíněné Fabie lze pořídit za cenu okolo 2200 korun a u Peugeotu 107 je možné se dostat i pod tisícovku ročně, za povinné ručení Bugatti Veyron si pojišťovny logicky účtují víc. „Nejlevnější flotilové pojištění by v případě tohoto vozu vyšlo na necelých 10 tisíc korun, nejdražší nabídka povinného ručení pak dosahuje téměř hodnoty 23 tisíc,“ uzavírá Holý.

Ceny havarijního pojištění  
Bugatti Veyron 1 300 000 Kč 
Ferrari 458 Italia 202 184 Kč 
Porsche 911 154 690 Kč 
Škoda Fabia 3120 Kč 
Peugeot 107 2285 Kč 

(zdroj: ePojisteni.cz)

Autor článku: Miloslav Hamřík

Zdroj: E15.cz
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků