Pohyb na D3: stát vypsal tendry za tři miliardy

Pohyb na D3: stát vypsal tendry za tři miliardy

Stát pomalu mění dosavadní macešský přístup k nejkratší tuzemské dálnici, jihočeské D3. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně vypsalo tendry na výstavbu dvou několikakilometrových úseků, jižně od Veselí nad Lužnicí a severně od Českých Budějovic. Celková hodnota obou zakázek činí téměř tři miliardy korun.

 

„Chtěli bychom začít stavět ještě letos, peníze na to v rozpočtu máme,“ řekl deníku E15 šéf jihočeského ŘSD Josef Pešl. Stavby by prý měly trvat zhruba dva roky. 

 

Z dopravního hlediska má větší význam výstavba u Budějovic, ačkoliv jde o pouhé tři kilometry. Dálnice se po 70 letech plánů poprvé dotkne cílového města a výrazně zjednoduší vjezd do něj. Obejde totiž předměstí Borek, které působí jako dopravní špunt. Na dálnici ale doplatí podnikatelé z Borku, neboť vjezd do jihočeské metropole je lemován autosalony a čerpacími stanicemi. U Veselí nad Lužnicí se bude stavět necelých šest kilometrů.

Začne se tím, že se v dálnici promění obchvat města, skončí se v polích u Bošilce. Obchvat naváže na zhruba 25 kilometrů „dé trojky“ z Tábora k Veselí, které jsou nyní ve výstavbě. Ačkoli v roce 2010 sliboval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta dokončení této stavby před koncem roku 2012, dnes to vypadá na rok 2013. Řidičům tento úsek výrazně ulehčí cestu.

Nynější silnice číslo 3 vede hustě osídlenou aglomerací pod Táborem, kde jsou dlouhé kolony na denním pořádku. Pokud jde o jižní Čechy, bude pak k dokončení D3 stačit propojit Bošilec a Borek, což je asi 17 kilometrů. Tady chce ŘSD otestovat projekt PPP. „Podle našich předpokladů by se mohlo začít v roce 2014,“ řekl nový šéf ŘSD David Čermák.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků