Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

47 komentářů

Vana666
23. ledna • 18:32

Celé je to ale nějaké divné. Ještě nedávno tvrdili že to vyvíjeli s firmou Bosch (takže strategického partnera měli) a taky tvrdili že hlavní výhodou systému jsou nízké výrobní náklady www.autorevue.cz/psa-peugeotcitroen-meni-v-hybridech-elektrinu-za-vzduch
www.autorevue.cz/peugeot-208-bude-jezdit-na-vzduch-doslova
www.autorevue.cz/citroen-c3-hybrid-air-concept-vzduchovka-miri-na-zenevu

viper
24. ledna • 16:02

to je asi i pravda, ale pořád potřebují vyrábět určitý objem (ca 0,5 mil.), aby cena nevylítla nahoru a aby se to vyplatilo. Kdyby měli spoléhat jen na sebe, tak by to museli dát do všech svých modelů :-D

Fantomas
24. ledna • 16:35

Pak se ale znovu vnucuje otázka proč to dělali, když tohle všechno museli dobře vědět předem. Někdo musel předem provést nějaké kalkulace nákladů na vývoj, výrobu, návratnost a podobně, někdo ty náklady musel odsouhlasit... a když to tedy udělali, museli k tomu mít nějaký důvod. Jestli se jim teď opravdu nechce do vlastní výroby, tak mě napadá jen jediný důvod - spekulativní prodej vyvinuté technologie.Mně ale stejně pořád vrtá hlavou jak se takovéhle "zaručené" interní informace dostávají do světa.

viper
31. března • 8:09

protože jsou to francouzi ;-)

Petr
23. ledna • 23:44

otázka je co řekli a co píší pisálci

Čendoslav
23. ledna • 13:40

Zajímalo by mě, jestli je problém v technologii a nebo prostě jenom v tom, že PSA je švorc...

viper
24. ledna • 17:01

za B) je správně

Toky
23. ledna • 15:06

Ono ja by som povedal, že so stláčaním obyčajného vzduchu to len tak lahko nepôjde, potrebujú inertný plyn, inak im v tlakovej nádobe kompresiou a expanziou bude minimálne vznikať kondenzát zo vzdušnej vlhkosti. Čo s ním? Ale to len na okraj. Už pri prvých článkoch o tomto airsystéme pri predstavovaní vtedy novinky peugeotu 2008 som sa vychechtával, že k tomu frantíci pristupujú nejako laxne, že to čoskoro zabalia. A zatiaľ to vyzerá tak, že som sa nemýlil. Aj keď ma to nejako zas neteší, ako nápad to je fajnový, chce to vymakať detaily.

LOL
23. ledna • 20:37

kondenzát lze sbírat na dně láhve a pravidelně nechávat ustříkávat vzdáleně/zpětnovazebně řízeným tlakovým ventilem - tohle bych asi neviděl jako ten nejzásadnější problém. Horší jsou podle mě ztráty při kompresi, a tedy celková účinnost, přece jen podstatná část adiabatického děje končí jako teplo (na druhou stranu by se z chladiče dalo udělat topení :-)). A obráceně, při expanzi se bude okolí ochlazovat, což sice možná řeší klimatizaci, ale otázka je, kolik km pak půjde ujet na jednu 50 litrovou tlakovku.

Vana666
23. ledna • 22:08

Předpokládal bych že ta plynová náplň je tam jedna nafurt. Tj. stačí vysušit jednorázově při montáži a kondenzát nebude žádný.

Fantomas
23. ledna • 15:56

Ano, to je oříšek. Náš problém je v tom, že neumíme skladovat energii. Umíme ji jen vyrábět a přeměňovat, a to ještě složitě, špinavě a nepříliš efektivně, ale vlastní skladování nám nejde. Tohle bychom měli nějak řešit a měli bychom na tom sakra máknout, protože lidí je čím dál víc, už teď je nouze o zdroje, co potom za pár let. Svět už začíná být silně nespokojený.

jednabedna (Mirek)
23. ledna • 23:11

Kulový, skladovat ji umíme dokonale ve formě tukové tkáně. S tím by měli vědci začít pracovat, amíci a saudi by byli energetickou velmocí i po spotřebování ropy. A my taky.

Fantomas
24. ledna • 0:39

Co je to za blbost?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
24. ledna • 9:11

kurňa fantomas, zapnou hlavu a přijdou na to sami, není to blbost

Fantomas
24. ledna • 10:26

Jako že budeme k pohonu aut využívat tlusté lidi? :-)

Vana666
24. ledna • 13:58

Uložit energii do tukové tkáně je hračka. Šichta je dostat ji pak ven

jednabedna
25. ledna • 0:18

Bingo! profesore, s tebou nakonec ta sranda přeci jen bude.

Fantomas
23. ledna • 11:25

Jak vlastně vznikají takovéhle články? Odkud se všechny ty interní informace berou? Jak se třeba nějaký novinář dozví co plánuje nějaká zahraniční automobilka, kolik ji co stálo, nebo že s ní nikdo nechce spolupracovat?

Fantomas
23. ledna • 11:39

Napadají mě tyto možnosti:
1. Automobilka sama vydá nějakou zprávu, či prohlášení, které nabídne novinářům. Ovšem co by je vedlo k tomu dělat si špatnou reklamu a z vlastních investic udělat ztrátu?
2. Nějaký dobře informovaný zaměstnanec vynáší a prodává interní informace. Kdyby to tak bylo, asi by to nemělo dlouhého trvání, automobilka by se asi snažila tohle řešit a zaměstnanec byl to nerozchodil, jde přece o obrovské peníze.
3. Psané na objednávku, čili vycucané z prstu.

Karel.
23. ledna • 11:19

Na prošlapávání slepých uliček jsou Francouzi perfektní. :-)

tito
23. ledna • 11:45

To jo. Tady vymysleli expanzomat a diví se, že to nikdo nechce. jezdit se na to nedá ale jako tlakový buffer k topení je to bezva.

jo
23. ledna • 17:33

:-D přesně tak. :-D Ještě bych snad dodal, že i kdyby to začali prodávat, tak to stejně nekoupím, protože řešení od žabožroutů vždy stojí za h.vn. .

Fantomas
23. ledna • 9:50

Taky to nějak nechápu. Například proč to vyvíjeli, když náklady a návratnost museli znát předem?
Nebo kdo a proč by to od nich teda kupoval, když je to finančně nenávratné?
Nějak se mi nezdá, že by vývoj stál tolik peněz. Spíš je to zase jen nějaké divadlo.

Vana666
23. ledna • 9:55

Přesně. Podle mě jim teprve teď došlo že je to slepá ulička a tak hledají kavku co by od nich toho Černého Petra koupila. A přitom stačilo číst Autorevue a naše dřívější diskuze na tohle téma a mohli ušetřit balík :-)

Zelí
23. ledna • 17:03

V automobilovém byznysu nic nového. Japonci koupili technologii wankel motoru i když v evropě bylo už jasné, že je to slepá cesta a japonci v rámci své mentality se v tom motají do dnes. Tentokrát to žaponci nekoupí. protože na to nemají peníze a sami mají problémy.
V podstatě asi nejsou na pořadu dne ani číňani, protože ti už v pažoutu drží velký podíl, takže proč by si to přeprodávali, když už na tom více méně drží ruku.

Petr
23. ledna • 23:43

aha, takže v Číně je jedna podnikatelská skupina s jedněmi zájmy, to si pletete s vládou vaší jedné strany, to snad platí v politice (i když uvnitř té strany také ne), ale ne v průmyslu i v tom pseudokomunistickém na úrovni kapitalismu 18 století co je v Číně

jednabedna (Mirek)
23. ledna • 23:08

Plus navíc nikoli nepodstatný argument, že číńani zpravidla do nesmyslů neinvestují.

Fantomas
23. ledna • 10:10

A nebo se to jen někomu nehodí do krámu, protože už má dlouhodobé plány a obří investice nasměrované jinde a jinam, a tak je potřeba zašlapat všechno, co by mohlo ty investice a plánované zisky ohrozit.

tito
23. ledna • 11:40

Moc čteš noviny. Aplikovaný vývoj v průmyslu je něco úplně jiného, než budování českých dálnic, návsí, seniorhausů a cyklostezek.

Fantomas
23. ledna • 12:10

Jakože v průmyslu funguje anarchie, neexistuje tam konkurence, ani žádné mocenské vlivy či vyšší zájmy a každý si tam dělá co chce?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
23. ledna • 12:13

Možná před sto lety to tak bylo, ale dnes, kdy vlastnické nitky téměř celého světa vedou jen k několika málo rukám, je naivní se domnívat, že tam žádné vlivy ani jiné zájmy nefigurují.

Petr
23. ledna • 23:40

ale i zájmové skupiny spolu soupeří a tak dochází k rovnováze, jedni chtějí zachovat velkou spotřebu ropy, druzí energie, třetí dodat produkt na těchto dvou skupinách nezávislý a nechat si to dobře zaplatit, jak už psal tito, moc čtete noviny, nitky celého světa nevedou k několika málo rukám (pokud rukami není myšleno statisíce a miliony průmyslníků z celého světa), to jsou konspirační teorie pro primitivi

Fantomas
24. ledna • 9:21

Primitiv podle vzoru pán, tedy pro pány - pro primitivy.
Sice vašemu příspěvku moc nerozumím, ale zkuste mi třeba dohledat skutečné vlastníky automobilky Peugeot.

Petr
25. ledna • 0:45

co to je skuteční vlastníci, oni existují nějací neskutešní, to zase mají komunisti přístup k nějakým tajným informacím :)

Fantomas
25. ledna • 9:09

Přesně tohle jsem čekal. Že nic najít nedokážete, ovšem přesně víte, že jsou to všechno konspirační teorie.

Petr
25. ledna • 22:16

takže ty skutečné vlastníky uvést nedokážete s doložením, kde jste to vzal, a jen trollujete

Fantomas
25. ledna • 23:43

Trpíte nemocí zvanou papouškování?

Vana666
23. ledna • 9:38

Asi mi chybí ekonomický rozhled, nechápu jak můžou chybět peníze na vývoj něčeho co už je dle tvrzení z článku vyvinuté. Pokud to mají připravené pro výrobu tak ať to teda vyrábějí. A jestli je to tak úžasné, kupci se jen pohrnou.Mimochodem, mohl bych vědět k čemu je nutný ten kompresor ?

tito
23. ledna • 11:43

Nazdar učiteli. Neslouží kompresor ke stlačení vzduchu či jiné plynné substance?

Vana666
23. ledna • 12:00

Zdar Jugoslávský generále. S popisem funkce kompresoru máš naprostou pravdu, nicméně netýká se tématu.
V systému Hybrid Air je vzduch stlačován přes píst tlakovým olejem prostřednictvím hydraulické soustavy a k dosažení tlaku a přenosu energie je tedy logicky použito hydraulické čerpadlo. Takže mi nadále uniká smysl toho kompresoru.

tito
23. ledna • 12:17

nazdar, ne Tito ale tito jako opak tamtěch. Tentokrát nepovedeme humorné ohýbání světla ale zeptám se jinak. Ta hydraulická část je jasná, jsi si ale úplně jistý, že nemění tlak na vzduchové části expanzomatu i dynamicky, nejen staticky? Protože oni to sice nikde nepopsali a ani na epo se k tomu nic použitelného nedá najít, ale mě tak trošku připadá, že kdyby dynamicky neměnili množství hmoty vzduchu za pístem, tak to nepotřebují blbnout se vzduchem a kolísáním teplot ale mohli by použít třeba ocelovou pružinu.

jendabenda
23. ledna • 12:31

Těpic, dneska nejsme Mirek?
Já to letmo počítal, zjednodušeně a bez započtení kompresního/expanzního tepla. kdyby jen stlačovali vzduch, musí mít extra vysoký tlak už na začátku, aby to fungovalo v celé dráze zdvihu pístu. Tím sice dosáhnou skoro konstantního potenciálu ale částečně omezí využitelnou kapacitu. A tedy brzy se dostanou blízko zkapalnění. Mně vyšlo, že do tlakové nádoby o objemu 30l, jejíž hmotnost s pístem odhaduji na 80-100kg, dostanou cca 0,2kWh. Takže skoro nic, jde o energii panáka paliva. Buď to blbě počítám, nebo tam mají fintu, nebo je to fakt o ničem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
23. ledna • 16:27

tito: z videí k tomu systému to vypadá, že čerpají jen tlakový olej a cpou ho do toho válce kde je píst a za ním vzduch. Mechanická pružina by podle mě nepobrala tolik energie co plyn.jednabedna: já to nepočítal ale taky souhlasím že to asi moc energie nenaakumuluje (fuj to je slovo) jinak by se pežot určitě s parametry pochlubil. Na druhé straně nejde přehlédnout že na stlačený vzduch jezdí i některé důlní lokomotivy, ale je to samozřejmě jiná váhová kategorie.V každém případě kvituju s povděkem že se dá s váma diskutovat i normálně :-)

jednabedna (Mirek)
23. ledna • 23:06

Profesore, doufám že na variaci jednabedna nenárokuješ autorské právo. No s námi se dá diskutovat "normálně", jen to není taková prča, to uznáš, ne?Jojo důlní lokomobily sice na compressed air drandí, jenže to by ten pažout taky musel hmotnit 40 tun, aby ty vzdušníky uvezl....

Zelí
23. ledna • 9:52

V rámci přípravy sériové výroby, jsou náklady na technický vývvoj tj. do zkonstruování a vyrobení 1-5 prototypů zhruba 10-15% celkových nákladů. Čili technologická příprava a zahájení sériové výroby vyžaduje 85% veškerých nákladů. Oni jsou asi ve fázi, kdy utratili těch 15% a na těch 85% nemají.

Vana666
23. ledna • 9:59

Nemyslím že by ty procenta měly platit zcela univerzálně ale i kdyby, furt nechápu proč by ten strategický partner měl kupovat ztrátovou technologii. Ledaže by to zadotoval Brusel z našich peněz

Fantomas
23. ledna • 10:30

Třeba to byl jejich plán - v době hledání cest zkusit přijít s něčím trochu jiným a buď na vějičku nalákat nadrženého investora, nebo to rovnou někomu bouchnout za balík.
A jak už jsem psal dole, možná až teď zjistili (ale spíš jim bylo naznačeno), že karty už jsou rozdány jinak.

Doporučujeme

Články odjinud