Koncepce s akumulováním rekuperované energie hybridního vozu ve formě stlačeného vzduchu a nikoli elektřiny je poměrně neortodoxní, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pojmenovaný jako Hybrid Air vyvíjí už několik let a má ho prakticky připravený k sériové výrobě.
Řešení je poměrně prosté a také docela variabilní, jak ukazuje rozdílné umístění nádrže na vzduch u Citroënu a Peugeotu. Na výrobě se ale s PSA nechce nikdo podílet
Jenže tady to právě vázne. Náklady na vývoj jsou obrovské a Peugeot s Citroënem potřebují partnera, který by od nich technologii koupil a tím se vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítáno, že se mu nemůže investice do vývoje na prodejích vrátit. Ročně by se s tímto pohonem muselo vyrobit (a prodat) půl milionu aut.
Jenže nikdo s PSA na této věci spolupracovat nechce a celý projekt Hybrid Air tak zřejmě skončí u ledu, informuje britský Autocar. Automobilky nyní vývoj zastavily a pokud se nenajde partner, plány skončí v šuplíku bez další naděje na sériovou výrobu.
Samotný nápad je zajímavý. Nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí a levnější než akumulátory. Jsou i nesrovnatelně ekologičtější na výrobu a recyklaci. Jenže celý pohon funguje mechanicky a v autě jsou potřeba složité převodovky a kompresor. Přesto se PSA domnívá, že třeba pro malá městská auta má tento hybrid na vzduch mnohem větší smysl než elektrický hybrid.