Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Koncepce s akumulováním rekuperované energie hybridního vozu ve formě stlačeného vzduchu a nikoli elektřiny je poměrně neortodoxní, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pojmenovaný jako Hybrid Air vyvíjí už několik let a má ho prakticky připravený k sériové výrobě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řešení je poměrně prosté a také docela variabilní, jak ukazuje rozdílné umístění nádrže na vzduch u Citroënu a Peugeotu. Na výrobě se ale s PSA nechce nikdo podílet

Jenže tady to právě vázne. Náklady na vývoj jsou obrovské a Peugeot s Citroënem potřebují partnera, který by od nich technologii koupil a tím se vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítáno, že se mu nemůže investice do vývoje na prodejích vrátit. Ročně by se s tímto pohonem muselo vyrobit (a prodat) půl milionu aut.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Jenže nikdo s PSA na této věci spolupracovat nechce a celý projekt Hybrid Air tak zřejmě skončí u ledu, informuje britský Autocar. Automobilky nyní vývoj zastavily a pokud se nenajde partner, plány skončí v šuplíku bez další naděje na sériovou výrobu.

Samotný nápad je zajímavý. Nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí a levnější než akumulátory. Jsou i nesrovnatelně ekologičtější na výrobu a recyklaci. Jenže celý pohon funguje mechanicky a v autě jsou potřeba složité převodovky a kompresor. Přesto se PSA domnívá, že třeba pro malá městská auta má tento hybrid na vzduch mnohem větší smysl než elektrický hybrid.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků