Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Koncepce s akumulováním rekuperované energie hybridního vozu ve formě stlačeného vzduchu a nikoli elektřiny je poměrně neortodoxní, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pojmenovaný jako Hybrid Air vyvíjí už několik let a má ho prakticky připravený k sériové výrobě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řešení je poměrně prosté a také docela variabilní, jak ukazuje rozdílné umístění nádrže na vzduch u Citroënu a Peugeotu. Na výrobě se ale s PSA nechce nikdo podílet

Jenže tady to právě vázne. Náklady na vývoj jsou obrovské a Peugeot s Citroënem potřebují partnera, který by od nich technologii koupil a tím se vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítáno, že se mu nemůže investice do vývoje na prodejích vrátit. Ročně by se s tímto pohonem muselo vyrobit (a prodat) půl milionu aut.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Jenže nikdo s PSA na této věci spolupracovat nechce a celý projekt Hybrid Air tak zřejmě skončí u ledu, informuje britský Autocar. Automobilky nyní vývoj zastavily a pokud se nenajde partner, plány skončí v šuplíku bez další naděje na sériovou výrobu.

Samotný nápad je zajímavý. Nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí a levnější než akumulátory. Jsou i nesrovnatelně ekologičtější na výrobu a recyklaci. Jenže celý pohon funguje mechanicky a v autě jsou potřeba složité převodovky a kompresor. Přesto se PSA domnívá, že třeba pro malá městská auta má tento hybrid na vzduch mnohem větší smysl než elektrický hybrid.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků