Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Koncepce s akumulováním rekuperované energie hybridního vozu ve formě stlačeného vzduchu a nikoli elektřiny je poměrně neortodoxní, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pojmenovaný jako Hybrid Air vyvíjí už několik let a má ho prakticky připravený k sériové výrobě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řešení je poměrně prosté a také docela variabilní, jak ukazuje rozdílné umístění nádrže na vzduch u Citroënu a Peugeotu. Na výrobě se ale s PSA nechce nikdo podílet

Jenže tady to právě vázne. Náklady na vývoj jsou obrovské a Peugeot s Citroënem potřebují partnera, který by od nich technologii koupil a tím se vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítáno, že se mu nemůže investice do vývoje na prodejích vrátit. Ročně by se s tímto pohonem muselo vyrobit (a prodat) půl milionu aut.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Jenže nikdo s PSA na této věci spolupracovat nechce a celý projekt Hybrid Air tak zřejmě skončí u ledu, informuje britský Autocar. Automobilky nyní vývoj zastavily a pokud se nenajde partner, plány skončí v šuplíku bez další naděje na sériovou výrobu.

Samotný nápad je zajímavý. Nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí a levnější než akumulátory. Jsou i nesrovnatelně ekologičtější na výrobu a recyklaci. Jenže celý pohon funguje mechanicky a v autě jsou potřeba složité převodovky a kompresor. Přesto se PSA domnívá, že třeba pro malá městská auta má tento hybrid na vzduch mnohem větší smysl než elektrický hybrid.

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 55 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 199 045 km
Cena: 26 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků