Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zřejmě skončí u ledu

Koncepce s akumulováním rekuperované energie hybridního vozu ve formě stlačeného vzduchu a nikoli elektřiny je poměrně neortodoxní, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pojmenovaný jako Hybrid Air vyvíjí už několik let a má ho prakticky připravený k sériové výrobě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řešení je poměrně prosté a také docela variabilní, jak ukazuje rozdílné umístění nádrže na vzduch u Citroënu a Peugeotu. Na výrobě se ale s PSA nechce nikdo podílet

Jenže tady to právě vázne. Náklady na vývoj jsou obrovské a Peugeot s Citroënem potřebují partnera, který by od nich technologii koupil a tím se vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítáno, že se mu nemůže investice do vývoje na prodejích vrátit. Ročně by se s tímto pohonem muselo vyrobit (a prodat) půl milionu aut.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Jenže nikdo s PSA na této věci spolupracovat nechce a celý projekt Hybrid Air tak zřejmě skončí u ledu, informuje britský Autocar. Automobilky nyní vývoj zastavily a pokud se nenajde partner, plány skončí v šuplíku bez další naděje na sériovou výrobu.

Samotný nápad je zajímavý. Nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí a levnější než akumulátory. Jsou i nesrovnatelně ekologičtější na výrobu a recyklaci. Jenže celý pohon funguje mechanicky a v autě jsou potřeba složité převodovky a kompresor. Přesto se PSA domnívá, že třeba pro malá městská auta má tento hybrid na vzduch mnohem větší smysl než elektrický hybrid.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků