Pohodlnější parkování již u všech 136 parkomatů

V uplynulém týdnu byly dokončeny poslední úpravy několika zbývajících parkovacích automatů v zónách placeného stání na území Městské části Praha 1. Řidičům je tak nyní k dispozici celkem 136 parkomatů, v nichž mohou k úhradě poplatků za parkování použít kartu opencard.

„Je to další významný počin ve zkvalitňování služeb obyvatelům a návštěvníkům Prahy. Počet parkovacích automatů, které přijímají kartu opencard však není dokončením úprav ve stávajících zónách placeného stání konečný. V souvislosti s plánovaným rozšířením zón placeného stání do levobřežních lokalit MČ Praha 1 a do MČ Praha 2, 3 a 7, k němuž dojde během podzimu letošního roku, se počítá s rozšířením systému opencard na parkomaty umístěné i v těchto lokalitách,“ říká k úpravám parkomatů první náměstek primátora hl. m. Prahy Rudolf Blažek.

V nově zřizovaných zónách placeného stání bude možné kartu opencard využít ihned po jejich zprovoznění. Plánována je instalace dalších téměř tří stovek parkovacích automatů (na Malé Straně a Hradčanech půjde o 14 automatů, v Praze 2 to bude 118 automatů, Praha 3 počítá s 82 automaty a v Praze 7 je plánováno 69 automatů).

Čipovou kartu opencard vydává Magistrát hl. m. Prahy a obyvatelé a návštěvníci Prahy si ji mohou v rámcipilotní fáze projektu pořídit zdarma. Získat ji mohou na kontaktním místě opencard v Jungmannově ulici 31 na Praze 1, kde si kartu před prvním použitím zároveň mohou nabít parkovacími kupóny v celkové hodnotě 100 -2000 Kč.

 

O kartě opencard

Karta opencard je univerzální čipová karta určená obyvatelům a návštěvníkům Prahy. Jejím vydavatelem je Magistrát hl. m. Prahy (MHMP). Karta otevírá nové možnosti komunikace mezi městem a jeho obyvateli a umožňuje jim jednodušší a pohodlnější přístup ke službám poskytovaným MHMP a dalšími partnery projektu opencard.

Vydávání prvních karet opencard bylo v rámci pilotní fáze projektu zahájeno v dubnu 2007. Svým uživatelům karta v současné době nabízí (či v blízké době nabídne) následující služby:

·bezhotovostní úhradu parkování v zónách placeného stání Městské části Praha 1 (s rozšiřováním systému zón placeného stání bude možné kartu využít i v ostatních městských částech)

·identifikaci v síti knihoven spadajících pod Městskou knihovnu v Praze (od června 2007)

·přístup na portál hl. m. Prahy a elektronickou komunikaci s úřady (od července 2007)

Po úspěšném ověření funkčnosti celého systému v rámci pilotní fáze projektu bude karta opencard postupně zaváděna i do dalších oblastí služeb. Mezi tyto služby patří mimo jiné:

·elektronický časový kupon v systému MHD a pražské integrované dopravy

·elektronická jízdenka v systému MHD a pražské integrované dopravy

·předplatné a vstupné do kulturních a sportovních zařízení jako jsou divadla, galerie, kina, muzea, bazény apod.

Přehled důležitých kontaktů a informačních zdrojů:

Kontaktní místo opencard

Palác Adria

Jungmannova 31

Praha 1

Provozní doba:

Po - Čt9,00 - 18,00

Pá9,00 - 12,00

Zákaznická telefonní linka opencard

tel. 236 003 100

Provozní doba:

Po - Pá9,00 - 18,00

Webové stránky opencard

www.opencard.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků