Pohledný koncept Vision-S do produkce nezamíří, potvrdil to mluvčí Sony

Nedlouho po záběrech jízdních testů je osud elektromobilu od Sony mnohem jasnější.

Koncept elektromobilu Vision-S, který japonský gigant Sony představil loni na veletrhu spotřební elektroniky CES, bohužel ve výrobě neuvidíme. Přestože společnost nedávno předváděla elektromobil při testování v zasněžené krajině rakouských okresek, od mluvčího Sony nyní v rozhovoru s magazínem Car and Driver zaznělo, že Sony neplánuje sériovou produkci modelu.

Na téma výroby se totiž Sony až doteď oficiálně nevyjádřilo. Jak ale mnozí tušili, Vision-S zůstane pouze testovacím základem pro řadu nových technologií, funkcí autonomního řízení a obecně elektroniky a komfortní výbavy, kterou by společnost mohla ve spolupráci s dalšími firmami později nabídnout automobilkám.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Na voze totiž spolupracují i další významná jména průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA, přičemž samotná platforma pochází o renomovaného rakouského výrobce automobilů a součástek Magna Steyr. Možná i proto Sony nezveřejnilo žádné informace o bateriích, dojezdu či době nabíjení vozu. Soustředění jednoduše míří jinam.

Důležitou stránkou vývoje jsou tedy schopnosti autonomního řízení. Auto používá přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

Uvnitř se zase nachází přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pracuje Sony i na systému prostorového ozvučení kabiny 360 Reality Audio. Z dalších vychytávek lze zmínit 5G připojení k internetu nebo možnost hraní videoher přes infotainment vozu.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků