Pohlednice ze Slovakiaringu: dívky, jezdci a vedro

V silně nábožensky založeném Slovensku zažili včera pouť. Ale byla trochu jiná, než na jaké jsou zde běžně zvyklí. Dvacet pět tisíc Slováků (ale také Maďarů, Rakušanů, Němců, Italů a Čechů) totiž vyrazilo na nový závodní okruh Slovakiaring…

Na Slovakiaringu vzdáleném zhruba 40 kilometrů od Bratislavy se jel závod mistrovství světa cestovních automobilů WTCC. Bylo to nečekané a velké ocenění nového okruhu. 

Nový závodní areál, který je zatím jediný svého druhu na Slovensku, vznikl hodně rychle. První etapa výstavby byla zahájena v říjnu 2008. Autorem projektu byl zkušený rakouský architekt Hans Roth, který je také autorem dalších podobných projektů v Rakousku a Maďarsku.

Postavil velmi zajímavý a přehledný okruh, z tribuny je vidět celou (!!) trať. Další výjimečností Slovakiaringu je to, že patří mezi nejdelší v Evropě, měří 5922 metrů.

Ale i další parametry dráhy jsou zajímavé: šířka tratě je 12 metrů, délka cílové rovinky - 900 metrů, šířka cílové rovinky - 20 metrů. Na trati jsou čtyři uměle vytvořená převýšení, takzvané horizonty.

V areálu se nachází i testovací „akcelerační dráha“, ta měří 1144 metrů a je široká 20 metrů. Boxy mají rozměry 8 x 5 metrů a 10 x 5 metrů.

Tvrdý oříšek

Okruh je hodně rychlý a náročný. Přesvědčili se o tom včera i jezdci týmu Chevrolet, který dosud suverénně vládl celému seriálu WTCC. Na první tři místa „na bedně“, jak byli dosud zvyklí, mohli zapomenout.

Vedoucí jezdec seriálu Francouz Yvan Muller po sobotních trénincích, kdy skončil jako nejlepší jezdec Chevroletu na šestém místě, jen nevěřícně vydechl: „Tady to bude hodně těžké. Trať je rychlá a obtížná. Tentokrát budeme rádi, když se vůbec na stupně vítězů dostaneme.“

Neděle mu pak dala za pravdu. První závod vyhrál Gabriele Tarquini před svým týmovým kolegou Alexejem Dudukalovem z týmu Lukoil Racing. Chevrolet zabral až ve druhém závodu, který vyhrál jeho jezdec Robert Huff před Yvanem Mullerem...
 

Klepněte pro větší obrázek
Zbývá pár minut do startu závodu WTCC na novém okruhu Slovakiaring...
Klepněte pro větší obrázek
... tyhle dívky v boxech to však zatím příliš nebere.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Těžká práce všem na očích. Bylo 33 stupňů... ve stínu!
Klepněte pro větší obrázek
"Vezmi si zelený prospekt pojednávající o finančních službách a můžeš se s námi vyfotit!"
Klepněte pro větší obrázek
Na start čeká jezdec týmu Chevrolet Alain Menu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mechanici se snaží čekání jezdcům zpříjemnit. Moc platné to ale není... 
Klepněte pro větší obrázek
Celkový pohled na okruh Slovakiaring. 
 
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 


 

 


 

 


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků