Pohlednice ze Slovakiaringu: dívky, jezdci a vedro

V silně nábožensky založeném Slovensku zažili včera pouť. Ale byla trochu jiná, než na jaké jsou zde běžně zvyklí. Dvacet pět tisíc Slováků (ale také Maďarů, Rakušanů, Němců, Italů a Čechů) totiž vyrazilo na nový závodní okruh Slovakiaring…

Na Slovakiaringu vzdáleném zhruba 40 kilometrů od Bratislavy se jel závod mistrovství světa cestovních automobilů WTCC. Bylo to nečekané a velké ocenění nového okruhu. 

Nový závodní areál, který je zatím jediný svého druhu na Slovensku, vznikl hodně rychle. První etapa výstavby byla zahájena v říjnu 2008. Autorem projektu byl zkušený rakouský architekt Hans Roth, který je také autorem dalších podobných projektů v Rakousku a Maďarsku.

Postavil velmi zajímavý a přehledný okruh, z tribuny je vidět celou (!!) trať. Další výjimečností Slovakiaringu je to, že patří mezi nejdelší v Evropě, měří 5922 metrů.

Ale i další parametry dráhy jsou zajímavé: šířka tratě je 12 metrů, délka cílové rovinky - 900 metrů, šířka cílové rovinky - 20 metrů. Na trati jsou čtyři uměle vytvořená převýšení, takzvané horizonty.

V areálu se nachází i testovací „akcelerační dráha“, ta měří 1144 metrů a je široká 20 metrů. Boxy mají rozměry 8 x 5 metrů a 10 x 5 metrů.

Tvrdý oříšek

Okruh je hodně rychlý a náročný. Přesvědčili se o tom včera i jezdci týmu Chevrolet, který dosud suverénně vládl celému seriálu WTCC. Na první tři místa „na bedně“, jak byli dosud zvyklí, mohli zapomenout.

Vedoucí jezdec seriálu Francouz Yvan Muller po sobotních trénincích, kdy skončil jako nejlepší jezdec Chevroletu na šestém místě, jen nevěřícně vydechl: „Tady to bude hodně těžké. Trať je rychlá a obtížná. Tentokrát budeme rádi, když se vůbec na stupně vítězů dostaneme.“

Neděle mu pak dala za pravdu. První závod vyhrál Gabriele Tarquini před svým týmovým kolegou Alexejem Dudukalovem z týmu Lukoil Racing. Chevrolet zabral až ve druhém závodu, který vyhrál jeho jezdec Robert Huff před Yvanem Mullerem...
 

Klepněte pro větší obrázek
Zbývá pár minut do startu závodu WTCC na novém okruhu Slovakiaring...
Klepněte pro větší obrázek
... tyhle dívky v boxech to však zatím příliš nebere.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Těžká práce všem na očích. Bylo 33 stupňů... ve stínu!
Klepněte pro větší obrázek
"Vezmi si zelený prospekt pojednávající o finančních službách a můžeš se s námi vyfotit!"
Klepněte pro větší obrázek
Na start čeká jezdec týmu Chevrolet Alain Menu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mechanici se snaží čekání jezdcům zpříjemnit. Moc platné to ale není... 
Klepněte pro větší obrázek
Celkový pohled na okruh Slovakiaring. 
 
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 


 

 


 

 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků