Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Bentley Bentayga je dechberoucím dílem moderní techniky. Ne náhodou se pyšní titulem nejrychlejšího a nejluxusnějšího crossoveru světa, k tomu pochopitelně potřebuje nejen výkonný motor, ale také špičkovou techniku. Automobilka před nedávnem poodhalila, co všechno Bentayga skrývá ve svých útrobách.

SUV | Premiéry | Luxusní auta | Bentley

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Naprostou samozřejmostí je radarový systém pro adaptivní tempomat, 12 parkovacích senzorů kolem celého vozu, šest kamer a nespočet osvětlení - a teď nemyslíme jen vnější, ale i vnitřní, včetně ambientního osvětlení interiéru. Ve výbavě dále nemusí chybět ani chladnička, hi-fi systém s 18 reproduktory nebo třeba natahovací strojek implementovaný v palubní desce pro příplatkové hodinky Breitling v hodnotě čtyř milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabeláž auta má přibližně 50 kilogramů a hlavní řídící jednotka
obsahuje více než 100 milionů řádků kódu

Tohle všechno si pochopitelně vyžádá hodně elektroniky. Vůz například disponuje 90 řídícími jednotkami, které spolu komunikují v lokální síti. Mozek auta řídí systém, který obsahuje více než 100 milionů řádek kódu. Ten má na starost všechno od jednoduchého upozornění na nezapnuté pásy až třeba po komplikovaný systém jízdní stability vozu.

Pokud byste kabeláž vozu dali na váhu, ukázala by vám přibližně 50 kilogramů. Všechny systémy jsou přitom vzájemně propojené, takže data z jednoho senzoru využívá auto pro celou řadu funkcí. Až pohled na počítačový render kabeláže auta ale ukazuje neuvěřitelnou komplexnost dnešních moderních vozů. Fascinující podívaná, že?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků