Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Bentley Bentayga je dechberoucím dílem moderní techniky. Ne náhodou se pyšní titulem nejrychlejšího a nejluxusnějšího crossoveru světa, k tomu pochopitelně potřebuje nejen výkonný motor, ale také špičkovou techniku. Automobilka před nedávnem poodhalila, co všechno Bentayga skrývá ve svých útrobách.

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Naprostou samozřejmostí je radarový systém pro adaptivní tempomat, 12 parkovacích senzorů kolem celého vozu, šest kamer a nespočet osvětlení - a teď nemyslíme jen vnější, ale i vnitřní, včetně ambientního osvětlení interiéru. Ve výbavě dále nemusí chybět ani chladnička, hi-fi systém s 18 reproduktory nebo třeba natahovací strojek implementovaný v palubní desce pro příplatkové hodinky Breitling v hodnotě čtyř milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabeláž auta má přibližně 50 kilogramů a hlavní řídící jednotka
obsahuje více než 100 milionů řádků kódu

Tohle všechno si pochopitelně vyžádá hodně elektroniky. Vůz například disponuje 90 řídícími jednotkami, které spolu komunikují v lokální síti. Mozek auta řídí systém, který obsahuje více než 100 milionů řádek kódu. Ten má na starost všechno od jednoduchého upozornění na nezapnuté pásy až třeba po komplikovaný systém jízdní stability vozu.

Pokud byste kabeláž vozu dali na váhu, ukázala by vám přibližně 50 kilogramů. Všechny systémy jsou přitom vzájemně propojené, takže data z jednoho senzoru využívá auto pro celou řadu funkcí. Až pohled na počítačový render kabeláže auta ale ukazuje neuvěřitelnou komplexnost dnešních moderních vozů. Fascinující podívaná, že?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků