Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Bentley Bentayga je dechberoucím dílem moderní techniky. Ne náhodou se pyšní titulem nejrychlejšího a nejluxusnějšího crossoveru světa, k tomu pochopitelně potřebuje nejen výkonný motor, ale také špičkovou techniku. Automobilka před nedávnem poodhalila, co všechno Bentayga skrývá ve svých útrobách.

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Naprostou samozřejmostí je radarový systém pro adaptivní tempomat, 12 parkovacích senzorů kolem celého vozu, šest kamer a nespočet osvětlení - a teď nemyslíme jen vnější, ale i vnitřní, včetně ambientního osvětlení interiéru. Ve výbavě dále nemusí chybět ani chladnička, hi-fi systém s 18 reproduktory nebo třeba natahovací strojek implementovaný v palubní desce pro příplatkové hodinky Breitling v hodnotě čtyř milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabeláž auta má přibližně 50 kilogramů a hlavní řídící jednotka
obsahuje více než 100 milionů řádků kódu

Tohle všechno si pochopitelně vyžádá hodně elektroniky. Vůz například disponuje 90 řídícími jednotkami, které spolu komunikují v lokální síti. Mozek auta řídí systém, který obsahuje více než 100 milionů řádek kódu. Ten má na starost všechno od jednoduchého upozornění na nezapnuté pásy až třeba po komplikovaný systém jízdní stability vozu.

Pokud byste kabeláž vozu dali na váhu, ukázala by vám přibližně 50 kilogramů. Všechny systémy jsou přitom vzájemně propojené, takže data z jednoho senzoru využívá auto pro celou řadu funkcí. Až pohled na počítačový render kabeláže auta ale ukazuje neuvěřitelnou komplexnost dnešních moderních vozů. Fascinující podívaná, že?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků