Pohled do budoucnosti: Mazda do roku 2006

Mazda poodhalila svoje plány na příští rok. Trošku jsme s nimi zamíchali, přidali pár dalších neoficiálních informací, špionážních fotek a máme tu guláš novinek na následující dva roky. Je na co se těšit: Mazda 3 MPS, Mazda 6 MPS, facelift řady 6, MX-5, RX-7...
Pohled do budoucnosti: Mazda do roku 2006

Pod taktovkou Fordu, který vlastní v japonské Mazdě třicetiprocentní podíl, připravuje Mazda na následující léta skutečně masivní útok na evropské i americké trhy. Dobře si rozehrála hru novými modely 3 a 6, stejně jako sportovním kupé RX-8 s rotačním motorem. Díky Fordu a jeho spolupráci s koncernem PSA ušetří výrazné prostředky na vývoji, díky čemuž může výrazně rozšířit nabídku.

Mazda 3 MPS

Mazdě dosud chybí ostrý hatchback, který by mohla nasadit proti Golfu GTI či Alfě Romeo 147 GTA. Proto během roku 2006 uvede na trh Mazdu 3 MPS (Mazda Performance Series), které bude pod kapotou bít přeplňované srdce o objemu 2.3 l a výkonem 164 kW; maximálka dosáhne na 240 km/h. Stejný motor používá i Mazda 6 MPS, v ní je ale naladěn na 191 kW. Oproti šestce však trojka nedostane pohon všech kol - výkon motoru ještě není tak vysoký, aby jej nezvládla přenést na vozovku pouze přední náprava (i když je to na hraně). Očekávané zrychlení na stovku bude za cca 6,5 s.

Mazda 5

Nové MPV s délkou 4 505 mm a rozvorem 2 750 mm bylo představeno na pařížském autosalonu. Oproti konkurenci má velké posuvné dveře na obou stranách. Dveře se otevírají hladce a snadno a vyklápějí se ven jen málo, takže se snadno používají i na parkovištím nebo v jiných stísněnějších prostorách. Sedadla v druhé a třetí řadě se dají uspořádat do mnoha různých schémat. Vedle možnosti různě se posouvat a sklápět, jsou sedadla v druhé řadě vybavena i šikovným mechanismem s dvojitým sklopením. První vozy přijdou na český trh v průběhu léta, české veřejnosti se novinka představí na konci jara v Brně. (více infomací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Mazda 6 MPS

Pod kapotou nové nejvýkonnější verze Mazdy 6 se nachází přeplňovaný čtyřválec 2.3 DISI s výkonem 191 kW (260 k) při 5 500 ot. a 380 Nm při 3 000 ot. Motor má přímé vstřikování paliva, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách až o deset procent a navíc snižuje tzv. turboefekt. Použito je standardní výfukové turbodmychadlo, nikoliv kompresor. S motorem pojí kola šestistupňová převodovka se dvěma stálými převody. Na stovku zrychlí MPS za 6,6 s, nejvyšší rychlost činí 240 km/h. Novinkou je pohon všech kol, kdy se za standardních podmínek přenáší 100 procent výkonu na přední nápravu, a v případě potřeby (rozjezd, snížená adheze) se pak rozdělí na obě nápravy v poměru 50:50. Na českém trhu se objeví na podzim 2005. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda 6 facelift

Po dvou až čtyřech letech života každého modelu přichází automobilky s železnou pravidelností s faceliftem. Mění se zpravidla lehce vzhled, případně se upravují motory. Nová Mazda 6 se představí na ženevském autosalonu, očekává se kromě drobného vnějšího faceliftu také zvýšení výkonu dvoulitrového nafťáku. Na lokálním trhu se novinka začne prodávat v průběhu léta, česká premiéra se odehraje na brněnském autosalonu.

Mazda MX-5

Mazda MX-5 je malý dvousedadlový roadster, který se vyrábí už 15 let. Od roku 1989 opustilo továrnu Mazdy už 700 tisíc vozů, přičemž už v roce 2000 byla MX-5 zapsána díky vysokým prodejům v Guinessově knize. Není proto divu, že Mazda chystá už třetí generaci. Ta byla přistižena při testech na německém okruhu v Nürburgringu. Základní proporce vozu se nezměnily, podle všeho dostane MX-5 přední masku z modelu RX-8; zatím bohužel není nic známo o motorech. Výstavní premiéru si MX-5 odbude na ženevském autosalonu, první vozy se na trhu objeví v průběhu října/listopadu 2005.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
© Automedia

Nové sportovní SUV?

Není tajemstvím, že Mazda připravuje přeplňovanou verzi wankelu v Mazdě RX-8, která by rovněž mohla dostat přídomek MPS. Výkon se odhaduje na cca 300 k, tedy nějakých 220 kW. Mazda rovněž uvažuje o výrobě nového vozu na bázi konceptu MX-Crossport, vozu zasahujícího do více kategorií – skutečný crossover, který je kombinací stylu sportovního modelu RX-8 a praktického řešení sportovně-užitkového vozu. Zda se nakonec na trhu skutečně objeví, zatím ještě není rozhodnuto. Nám se líbí, takže by byla škoda takovou hezkou studii zahodit. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Mazda RX-7

Mazda také pracuje na nové verzi dvousedadlového sportovního kupé RX-7. Cena by se měla pohybovat dokonce nad cenou modelu RX-8. Nová verze RX-7 bude používat stejný rotační motor, jako má RX-8. Zatím ovšem není znám výkon, určitě se ale nebude pohybovat pod hranicí 170 kW. Oproti RX-8 bude mít RX-7 pevnou, elektricky ovládanou stahovací střechu. Mazda tak reflektuje zvýšený zájem o vozy kupé-kabrio, tedy C+C. I Mazda RX-7 dostane MPS verzi s přeplňpovaným wankelem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Retuš by Nextline

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků