Podvozek Volkswagenu ID.4 detailněji: Má části z hliníku i brzdy na celý život

Co všechno skrývá podvozek nového ID.4? Volkswagen se na toto téma podíval trochu podrobněji.

Výroba elektrického SUV Volkswagen ID.4 již začala, oficiální premiéra už proběhla a nedávno jsme měli možnost si nový přírůstek rozrůstající se rodiny elektromobilů ID. prohlédnout i konečně naživo. Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem.

Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50.

Nový Volkswagen ID.4 poprvé naživo: Že už ničím nepřekvapí? Nenechte se mýlit!

Nový Volkswagen ID.4 poprvé naživo: Že už ničím nepřekvapí? Nenechte se mýlit!

Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. Vyšší hmotnost elektromobilů je známá věc, takže části zavěšení ID.4 jsou vyrobeny z lehkého hliníku.

Nabídka aerodynamicky řešených kol začíná u průměru 18 palců, příplatkově však může jezdit ID.4 až na 21palcových kolech. Obutí s nízkým valivým odporem má u všech verzí vpředu šířku 235 mm, vzadu pak maximálně 255 mm. Průměr otáčení SUV uvádí Volkswagen na slušné hodnotě 10,2 metru.

V Česku už si můžete koupit i nejlevnější Škodu Enyaq iV. Nikdo to nemusí poznat

V Česku už si můžete koupit i nejlevnější Škodu Enyaq iV. Nikdo to nemusí poznat

S pohotovostní hmotnostní okolo 2 tun jsou potřeba i silné brzdy. U modelů s 77kWh bateriovým modulem nasazuje Volkswagen dopředu kotouče o průměru 358 mm, zatímco vzadu s ohledem na kombinaci s brzděním rekuperací postačí bubnové brzdy – jejich obložení má vydržet celý životní cyklus vozu.

S vyšší úrovní výbavy nebo v rámci samostatných příplatků je možné ID.4 vybavit i systémem progresivního řízení (s variabilním převodem od 15,9:1 do 14,5:1) a rovněž adaptivním podvozkem DCC s elektricky regulovanými tlumiči. Nastavení obou zmíněných součástí lze měnit v rámci čtyř jízdních režimů – Eco, Comfort, Sport a Individual.

S VW Touareg už nemusíte umět parkovat. Dokáže to zcela sám, i přes telefon

S VW Touareg už nemusíte umět parkovat. Dokáže to zcela sám, i přes telefon

Všechno pod kontrolou pak drží systém Vehicle Dynamics Manager (poprvé uveden v novém Golfu), který pracuje ve spojení s elektronickou stabilizací ESC a v závislosti na jízdních podmínkách zvládá upravovat i nastavení adaptivních tlumičů nebo přibrzďovat jednotlivá kola elektronickou uzávěrkou XDS. Samotné ESC pak spolupracuje i s řídící jednotkou elektromotoru, aby se v rámci kontroly trakce zajistila ideální přilnavost kol při plné akceleraci, rychlém zatáčení nebo zpomalování během rekuperačního brzdění.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků