Podvodníci s ojetinami prý vydělají 19 miliard. Údaj ale stojí na vodě

Na pohled přesně vypadající údaj staví na nejasném odhadu. ÚAMK a AAA Auto volají po zavedení řady opatření, jejichž cílem má být snížení počtu nabízených ojetin se zmanipulovaným stavem kilometrů.
Podvodníci s ojetinami prý vydělají 19 miliard. Údaj ale stojí na vodě

Tuzemskými zpravodajskými médii dnes koluje informace, že manipulací se stavem najetých kilometrů vydělají nepoctiví obchodníci až 19 miliard korun ročně. 

Zdrojem informace je společné tiskové sdělení ÚAMK a AAA Auto, ve kterém se doslova píše:

„V loňském roce bylo v ČR prodáno přes 600 tisíc ojetých osobních vozidel, což znamená nárůst o 10 % oproti roku 2013. Celkový objem trhu s ojetými auty tak činí 127 miliard Kč, což je 3x více než prodej nových vozidel. Dle našich odhadů je až 80 % individuálně dovezených vozidel ze zahraničí stočeno ještě před první evidenční kontrolou a registrací v ČR.
 
Jednoduchým propočtem jsme zjistili, že stočených aut se u nás každoročně prodá na 270 000 (45 % trhu). Pokud vezmeme v potaz ztrátu a klamání zákazníka, tak se v tomto „odvětví“ ročně protočí závratných 18,36 miliardy Kč.“

Ojetiny | Život řidiče

Konec stáčení tachometrů? MD spustilo kontrolní aplikaci

Přesný údaj se dvěma desetinnými místy vypadá na první pohled věrohodně. Celá konstrukce se ale opírá o odhad, že „až 80 %“ ojetin dovezených ze zahraničí má stočený tachometr. Jinak podrobná a rozsáhlá tisková zpráva přitom vůbec neuvádí, jak autoři k takovému číslu dospěli. 

Proto jsme se ÚAMK zeptali přímo. Odpověď přišla obratem, k vyjasnění však příliš nepřispěla: „Toto číslo je zjištěno v průzkumu různých autobazarů v ČR a nám známých praktik,“ napsal Petr Vomáčka z oddělení vnějších vztahů ÚAMK.

ÚAMK a AAA Auto volají po zavedení řady opatření, jejichž deklarovaným cílem má být snížení počtu nabízených ojetin se zmanipulovaným stavem kilometrů. „„Apelujeme na přísnější zákony, zavedení ochrany proti přetočení tachometru ze strany výrobců, evidenci stavu kilometrů při každém servisu vozu a kilometrovou databanku pro celou Evropskou unii,“ říká v tiskové zprávě prezident ÚAMK Oldřich Vaníček. 

Ojetiny | Byznys | Názory

Nejvyšší soud nám dal zapravdu, na stáčení tacho není třeba nový zákon

Iniciativa vypadá chvályhodně, ale nabízí se úvaha, jestli některá ze zúčastněných stran nesleduje také svoji vlastní postranní agendu. Zvýšení administrativní náročnosti dovozu ojetin by patrně vedlo k omezení nabídky, zvýšení cen a oslabení nebo úplnému vytlačení z trhu menších, třeba i poctivých dovozců. To by mohlo hrát do karet největším subjektům na trhu…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků