Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Jak se dalo předpokládat, různé organizace se pouštějí do vlastních testů naftových aut, aby ukázaly, že se celá aféra Dieselgate netýká jenom Volkswagenu a že máslo na hlavě mají všichni. Do emisní pasti se chytily Mercedesy, BMW a nyní i Opel.

Problém je, ostatně jako vždy, v metodice. Německá asociace pro pomoc životnímu prostředí provedla vlastní měření modelu Opel Zafira 1.6 CDTI a tvrdí, že zmíněný vůz vypouští 17x vyšší emise NOx než kolik dovoluje norma.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Němci ale provedli test tak, že rozjeli Zafiru pod plným plynem na 150 km/h a na rozdíl od normovaného testu nechali místo pouze poháněné nápravy otáčet všechna kola. Není divu, že pak Zafira vypouští „trochu“ jiné emise než při měření podle normy, které probíhá úplně jinak pod menší zátěží a v nižších rychlostech.

Asociace spekuluje, že i Opel používá podvodný software a že jeho auta vypínají vstřikování AdBlue v určitém zátěžovém režimu. Automobilka reaguje a tvrdí, že její auta jsou v pořádku a vždy splňují všechny emisní normy podle platné legislativy.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků