Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Do souboje špičkových elektromobilů chce vstoupit také automobilka Jaguar. Svým konceptem elektrického SUV hodlá konkurovat Modelu X od Tesly.

Tesla si zatím může oddychnout. Nový počin od společnosti Jaguar Land Rover má přijít na trh až v roce 2018. Úspěšný americký výrobce elektromobilů se ale musí mít na pozoru. Jaguar touží po pozici jednoho z nejvýznamnějších hráčů na poli prémiových elektromobilů. 

Už koncept historicky prvního sériově vyráběného elektromobilu Jaguar působí opravdu povedeným dojmem. Na finální verzi se změní už jen pár detailů. Uvnitř auto skrývá rovnou dva elektromotory s celkovým výkonem okolo 298 kW. Díky nim by vůz měl zrychlit z nuly na sto za přibližně čtyři vteřiny. 

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

U každého elektromobilu je nejdůležitějším prvkem dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Britská automobilka u svého elektrického SUV sází na baterii s kapacitou 90 kWh. Na jedno nabití by tak vůz měl ujet zhruba 500 kilometrů. Úplné nabití následně zvládne za dvě hodiny. 

I-Pace slibuje také zajímavý interiér. Budoucí majitelé rozhodně ocení velký zavazadlový prostor s objemem 530 litrů. Palubní desce bude dominovat 12palcový dotykový displej doplněn o 5,5" dotykový displej na konzole. Do třetice je navíc celý systém doplněn i o head-up displej.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků