Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Do souboje špičkových elektromobilů chce vstoupit také automobilka Jaguar. Svým konceptem elektrického SUV hodlá konkurovat Modelu X od Tesly.

Tesla si zatím může oddychnout. Nový počin od společnosti Jaguar Land Rover má přijít na trh až v roce 2018. Úspěšný americký výrobce elektromobilů se ale musí mít na pozoru. Jaguar touží po pozici jednoho z nejvýznamnějších hráčů na poli prémiových elektromobilů. 

Už koncept historicky prvního sériově vyráběného elektromobilu Jaguar působí opravdu povedeným dojmem. Na finální verzi se změní už jen pár detailů. Uvnitř auto skrývá rovnou dva elektromotory s celkovým výkonem okolo 298 kW. Díky nim by vůz měl zrychlit z nuly na sto za přibližně čtyři vteřiny. 

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

U každého elektromobilu je nejdůležitějším prvkem dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Britská automobilka u svého elektrického SUV sází na baterii s kapacitou 90 kWh. Na jedno nabití by tak vůz měl ujet zhruba 500 kilometrů. Úplné nabití následně zvládne za dvě hodiny. 

I-Pace slibuje také zajímavý interiér. Budoucí majitelé rozhodně ocení velký zavazadlový prostor s objemem 530 litrů. Palubní desce bude dominovat 12palcový dotykový displej doplněn o 5,5" dotykový displej na konzole. Do třetice je navíc celý systém doplněn i o head-up displej.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků