Podrobněji o novém Lamborghini Estoque

Při uvádění studie Estoque byli představitelé Lamborghini letos v Paříži na slovo skoupí, nyní již ale víme více.

Původně nám bylo jen sděleno, že uvedení auta na trh bude trvat alespoň čtyři roky, ale jakékoli podrobnosti o voze zveřejněny nebyly. Tento model jsme vám představili zde. V nedávném rozhovoru Stephan Winkelmann z vedení automobilky potvrdil, že Lamborghini pro svůj sedan zatím nemá platformu, ale že si ji zřejmě vypůjčí z jiného segmentu VW Group. Maurizio Reggiani však byl při rozhovoru s časopisem Autocar podstatně sdílnější.

Potvrdil, že vývoj nového vozu bude odstartován na začátku příštího roku a na trh by se měl dostat koncem roku 2011. Zároveň ale upozornil, že stát se může cokoli a že se Estoque stádia sériové produkce také vůbec nemusí dostat. Reggiani uvedl, že jako pravděpodobná pohonná jednotka připadá v úvahu současný desetiválec z Gallarda LP560-4 s objemem 5,2 l, ale bude modifikován pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Pohon všech kol zůstane zachován, nová dvouspojková sedmistupňová převodovka však nahradí robotizovanou jednotku E-Gear.

Vůz bude založen na podvozkových dílech Gallarda kombinovaných se skupinami z jiných výrobků koncernu VW Group, přesto Reggiani o připravovaném autě hovoří jako o čistokrevném Lamborghini, čímž vyvrátil doměnky o instalaci platformy příští generace Audi A8. Potvrdil zároveň, že nová A8 bude podobně jako Estoque od základu konstruován pro možné použití přeplňovaných osmiválců a „dieselů“ a nevyloučil možnost použití hybridního pohonu. Novému Estoque však toto riziko nehrozí: „Přísná legislativa nás nutí udělat něco zásadního s emisemi našich vozů,“ řekl. „Nikdy však naše supersportovní vozy nebudeme vybavovat vznětovými motory a nikdy nepřikročíme k jejich přeplňování.“ V další části rohovoru však tento slib popřel a připustil, že vznětová či přeplňovaná benzínová technologie skýtá značný obchodní potenciál a příležitost k dalšímu rozvoji značky.

Lamborghini Estoque se na trhu v případě dobré konstelace hvězd VW Group utká se supersportovními rivaly, které právě vyvíjejí u Aston Martinu a Porsche, čemuž bude odpovídat i prodejní cena. Ta se pravděpodobně dostane pod hranici 200 000 dolarů, tedy k hladině současného typu Gallardo LP560-4. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Estoque

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků