Podrobněji o novém Lamborghini Estoque

Při uvádění studie Estoque byli představitelé Lamborghini letos v Paříži na slovo skoupí, nyní již ale víme více.

Původně nám bylo jen sděleno, že uvedení auta na trh bude trvat alespoň čtyři roky, ale jakékoli podrobnosti o voze zveřejněny nebyly. Tento model jsme vám představili zde. V nedávném rozhovoru Stephan Winkelmann z vedení automobilky potvrdil, že Lamborghini pro svůj sedan zatím nemá platformu, ale že si ji zřejmě vypůjčí z jiného segmentu VW Group. Maurizio Reggiani však byl při rozhovoru s časopisem Autocar podstatně sdílnější.

Potvrdil, že vývoj nového vozu bude odstartován na začátku příštího roku a na trh by se měl dostat koncem roku 2011. Zároveň ale upozornil, že stát se může cokoli a že se Estoque stádia sériové produkce také vůbec nemusí dostat. Reggiani uvedl, že jako pravděpodobná pohonná jednotka připadá v úvahu současný desetiválec z Gallarda LP560-4 s objemem 5,2 l, ale bude modifikován pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Pohon všech kol zůstane zachován, nová dvouspojková sedmistupňová převodovka však nahradí robotizovanou jednotku E-Gear.

Vůz bude založen na podvozkových dílech Gallarda kombinovaných se skupinami z jiných výrobků koncernu VW Group, přesto Reggiani o připravovaném autě hovoří jako o čistokrevném Lamborghini, čímž vyvrátil doměnky o instalaci platformy příští generace Audi A8. Potvrdil zároveň, že nová A8 bude podobně jako Estoque od základu konstruován pro možné použití přeplňovaných osmiválců a „dieselů“ a nevyloučil možnost použití hybridního pohonu. Novému Estoque však toto riziko nehrozí: „Přísná legislativa nás nutí udělat něco zásadního s emisemi našich vozů,“ řekl. „Nikdy však naše supersportovní vozy nebudeme vybavovat vznětovými motory a nikdy nepřikročíme k jejich přeplňování.“ V další části rohovoru však tento slib popřel a připustil, že vznětová či přeplňovaná benzínová technologie skýtá značný obchodní potenciál a příležitost k dalšímu rozvoji značky.

Lamborghini Estoque se na trhu v případě dobré konstelace hvězd VW Group utká se supersportovními rivaly, které právě vyvíjejí u Aston Martinu a Porsche, čemuž bude odpovídat i prodejní cena. Ta se pravděpodobně dostane pod hranici 200 000 dolarů, tedy k hladině současného typu Gallardo LP560-4. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Estoque

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků