Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Ellesmérys  |  30. 06. 2016 11:56

Už aby to tu bylo Tolik blbců, ožralejch a agresivních řidičů vymizí . Nehodovost se stane unikátním jevem. Lidi už nikdy nebudou umírat na silnicích v takovym množství jako v minulosti a dnes.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 12:05

Jen jestli si to samé neříkají ostatní o tobě

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 12:17

"Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu."

Tak tohle mě zaujalo nejvíc. Směřujeme k představě "chci něco dělat, ale odpovědný za to musí být někdo jiný". Lidé si nejspíš nedokážou uvědomit, že aby tohle mohlo fungovat, musely by se totálně okleštit jejich svobody a možnost individuálního rozhodování. A to nejen pro ty v autě, ale i pro všechny okolo. Prostě nikdo nevezme odpovědnost za někoho, kdo se může chovat zcela volně a svobodně. Pod auto vběhne pes a vina bude na výrobci? Haha, to určitě. S takovou odpovědností bude výrobce souhlasit pouze v případě, že v autě ani kolem silnic nikdo nic nebude smět. Prostě totalita a živí roboti. Fakt tohle chce 79 % lidí? Já ale ne, díky.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 06. 2016 13:05

Takze pryc s autonomnimi automobily protoze vetsina ridicu/lidi jsou omezeni nebo hloupi? Nekoho opravdu bavi travit hodiny/dny treba na D1 ci ve vecne ucpane Praze - tzn casto spise boj o zdravi/zivot?

Pokud budou v provozu ci vyhrazenem/oddelenem koridoru pouze autonomni automobily, ktere komunikuji krome s dopravnim systemem i autonomnimi automobily kolem, tak se riziko nehod opravdu minimalizuje.

Jinak za zabehnuteho a pripadne srazeneho psa i dnes vetsinou muze/zodpovida majitel ci matka priroda.

Mimochodem napr. jako majitel zbrojniho prukazu a konkretni zbrane jste velmi presne 'omezovan' zakonem a inteligentnim/chytrym lidem tpo nevadi

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 13:42

Trochu mícháte různé věci. Já nemluvil o autech samotných, ani o řidičích, ale o představě a ochotě lidí odevzdat odpovědnost za svůj život a majetek výrobcům aut. Taková představa se mi nelíbí a přijde mi naprosto šílená, protože představuje totalitu - odpovědnost za někoho přece mohu převzít pouze za předpokladu, že mám nad ním úplnou kontrolu a pravomoc.
Auto ať si každý koupí jaké chce, stejně jako zbraň, je mi to jedno. Ale pokud po mně někdo chce, abych se kvůli jeho autu (zbrani, čemukoliv) vzdal své svéprávnosti, tak to už mi teda jedno není.
Ale nejspíš v tom průzkumu jde jen o to, že tohle všechno ti dotazovaní v té dané chvíli prostě nedokážou domýšlet, jinak by něco takového nemohli říct.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 06. 2016 15:14

OK

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 19:22

Ale možná že... když vidím už dnešní snahy o všemožné očesání soukromí a individuálních svobod, kdy jako houby po dešti vznikají nejrůznější zákony o kontrolách obsahu mobilů, povinnosti prozradit své heslo do počítače a podobně, tak za nějakých 20 let, než se autonomní vozy dostatečně vyvinou, zdokonalí a rozšíří, možná už nikdo takové věci jako například omezení volného pohybu nebude řešit, protože to bude běžné a "normální". Naštěstí já tady už asi nebudu, tak si to tu pak užijte

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  30. 06. 2016 12:56

To, že chtějí autonomní auta v Kalifornii mě vůbec nepřekvapuje, pak by se totiž ti "umělci" nemuseli bát, že se přejedou

Odpovědět  |   | 
Kobe  |  30. 06. 2016 20:01

No fajn... tak at si je tam klidne nechaji..pro me je rizeni zabava i po 20ti letech

Odpovědět  |   | 
kuk  |  03. 07. 2016 12:45

Volvo by se spíš mělo zajímat o závěry komunistické strany Číny než vo to co kde lítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A