Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Spojené státy by se mohly stát kolébkou autonomního řízení. Ne snad, že by tomu šly úřady tolik naproti, ale díky obrovské kupní síle místního trhu je pravděpodobné, že se vozy s funkcí samočinného řízení rozmohou mezi veřejností právě zde. Volvo teď zveřejnilo výsledky své studie.

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Podle skoro tří čtvrtin ze zhruba 50 000 dotázaných z 31 zemí světa je ruční řízení privilegium, které musí zůstat zachováno, přesto jen 55 % dotázaných chce zachovat volant i v autonomních vozech. Největší zájem o autonomní řízení mají v USA obyvatelé státu New York (90 %) a Kalifornie (86 %).

78 % dotázaných věří, že svůj čas v autě, které se bude řídit samo, využijí produktivně, například k vyřizování emailů nebo telefonátů. A zhruba 69 % dotázaných chce nadále mít kontrolu nad tím, jakou cestou pojedou.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Podle průzkumu Volva pak 72 % dotázaných věří, že s opravdu funkčním systémem autonomní jízdy přijde nějaký velký výrobce aut, nikoli technologická společnost. Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu. A až 86 % lidí se domnívá, že zákony a úřady hází autonomním vozům klacky pod nohy.

Klepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků