Podle KPMG jsou elektromobily nerentabilní v každém směru

Podle KPMG jsou elektromobily nerentabilní v každém směru

Zdá se, že většina světových automobilek nyní upírá své zraky k elektromobilům jako k cestě své spásy. Jen těžko budeme hledat koncern, který by v současnosti elektromobil nevyráběl, nebo jej alespoň nepřipravoval. Nicméně renomovaná poradenská agentura KPMG (etablovaná zároveň mezi čtveřicí nejvýznamnějších auditorských firem světa) došla během svého výzkumu zaměřeného na elektromobily k poněkud jinému výsledku.

KPMG konstatuje, že výroba a prodej tohoto druhu automobilů nebude minimálně pět následujících let pro nikoho rentabilní. Přesto je na 90 % výrobců rozhodnuto do vývoje automobilů s elektrifikovaným pohonem investovat, a to i bez vidiny návratnosti. Nezajímavé jsou ale elektromobily i pro druhou stranu obchodu - pro zákazníky budou bez státních či obdobných dotací ekonomicky nerentabilní a navíc uživatelsky nezajímavé. Elektřinou poháněné vozy dnes zkrátka jsou a ještě pěknou chvíli budou příliš levné na to, aby se automobilkám vrátily investice do jejich vývoje, a současně příliš drahé na to, aby se zákazníkům vrátily investice do jejich pořízení. Ostatně zářnou budoucnost pro nejbližší léta elektromobilům nevěštíme ani my.

Dodejme, že předáci automobilek podle průzkumu KPMG v závodě o vedoucí pozici v inovacích zaměřených na alternativní paliva či pohony 68 % hlavních hráčů na trhu raději vstoupí do strategických aliancí s dodavateli, než by získávali kapitál a realizovali projekty samostatně. Tento postoj zaujímají hlavně globální hráči v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) a v Americe. Výrobci z Asie naopak preferují financování těchto investic půjčkami. Polovina respondentů průzkumu je přesvědčena, že vzhledem k důležité roli, kterou strategické partnerství hraje při technologických inovacích, dojde k rozvoji hodnotového řetězce a novému rozložení sil mezi výrobci aut, dodavateli a novými i okrajovými hráči na trhu. „Vzhledem k takto dynamickým změnám podmínek na trhu, k rozvoji dodavatelů a ke snaze o rychlé inovace je sdílení znalostí nutností,“ domnívá se Jan Linhart z českého zastoupení KPMG.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků