Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Společnost EY provedla výzkum zaměřený na preference zákazníků při nákupu nových i ojetých automobilů. Asi nepřekvapí, že hlavním kritériem zůstává cena, nicméně v popředí jsou i další záležitosti.
Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Pokud si na českém trhu někdo vybírá nový, nebo ojetý automobil, většinou tak činí podle ceny. Alespoň to tvrdí průzkum společnosti EY provedený telefonicky na vzorku 501 respondentů. Z výsledků také dále například vyplývá, že čeští zákazníci vyžadují testovací jízdu a auta si chtějí přebírat osobně. O nákup online zatím není podle tohoto průzkumu zájem.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Cena hraje prim jak u nových automobilů (31 %), tak u těch ojetých, kde jí ale zákazníci přece jen přikládají větší důležitost. Ojetinu zejména podle ceny vybírá 42 % dotázaných. U nových vozů se velké důležitosti ale těší i prostý fakt značky vozu (29 %) a dostupné výbavy (13 %). Co ovšem chce většina dotázaných, to je možnost porovnat různé nabídky od různých prodejců a vyjednávat tak o konečné ceně (83 %).

Zajímavá jsou i další zjištění. Třeba skutečnost, že zhruba každý čtvrtý řidič si koupí nový vůz a pokud tak učiní, ve více než polovině případů (57 %) ho zaplatí ze svých úspor. Zhruba 40 % volí jinou formu financování v čele s leasingem a operativním leasingem. Vyučení respondenti a respondenti se základním vzděláním většinou volí bankovní úvěry.

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Kdo někdy koupil nové auto, ten už ojetinu nechce. Jednoznačně znovu nový vůz v případě nákupu dalšího automobilu chce 49 % respondentů, po ojetině by v podobné situaci určitě sáhlo pouze pět procent dotázaných. U ojetin to funguje obdobně, i když asi z trochu jiného důvodu. Celkem 34 % dotázaných by si znovu pořídilo ojetý vůz.

Docela překvapivé zjištění se týká elektromobilů a autonomních vozů. Přesně 55 % dotázaných zvažuje nákup elektromobilu, 47 % je pak ochotno akceptovat i vyšší pořizovací cenu. Zhruba třetina dotázaných by navíc ráda vlastnila autonomní vůz, přičemž stejný podíl zákazníků doufá v to, že se tato technologie dostane do reálného provozu během patnácti let.

A podle čeho vybíráte při nákupu vozu vy? Diskuze je vám k dispozici.

Další informace k tomuto tématu najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků