Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Společnost EY provedla výzkum zaměřený na preference zákazníků při nákupu nových i ojetých automobilů. Asi nepřekvapí, že hlavním kritériem zůstává cena, nicméně v popředí jsou i další záležitosti.
Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Pokud si na českém trhu někdo vybírá nový, nebo ojetý automobil, většinou tak činí podle ceny. Alespoň to tvrdí průzkum společnosti EY provedený telefonicky na vzorku 501 respondentů. Z výsledků také dále například vyplývá, že čeští zákazníci vyžadují testovací jízdu a auta si chtějí přebírat osobně. O nákup online zatím není podle tohoto průzkumu zájem.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Cena hraje prim jak u nových automobilů (31 %), tak u těch ojetých, kde jí ale zákazníci přece jen přikládají větší důležitost. Ojetinu zejména podle ceny vybírá 42 % dotázaných. U nových vozů se velké důležitosti ale těší i prostý fakt značky vozu (29 %) a dostupné výbavy (13 %). Co ovšem chce většina dotázaných, to je možnost porovnat různé nabídky od různých prodejců a vyjednávat tak o konečné ceně (83 %).

Zajímavá jsou i další zjištění. Třeba skutečnost, že zhruba každý čtvrtý řidič si koupí nový vůz a pokud tak učiní, ve více než polovině případů (57 %) ho zaplatí ze svých úspor. Zhruba 40 % volí jinou formu financování v čele s leasingem a operativním leasingem. Vyučení respondenti a respondenti se základním vzděláním většinou volí bankovní úvěry.

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Kdo někdy koupil nové auto, ten už ojetinu nechce. Jednoznačně znovu nový vůz v případě nákupu dalšího automobilu chce 49 % respondentů, po ojetině by v podobné situaci určitě sáhlo pouze pět procent dotázaných. U ojetin to funguje obdobně, i když asi z trochu jiného důvodu. Celkem 34 % dotázaných by si znovu pořídilo ojetý vůz.

Docela překvapivé zjištění se týká elektromobilů a autonomních vozů. Přesně 55 % dotázaných zvažuje nákup elektromobilu, 47 % je pak ochotno akceptovat i vyšší pořizovací cenu. Zhruba třetina dotázaných by navíc ráda vlastnila autonomní vůz, přičemž stejný podíl zákazníků doufá v to, že se tato technologie dostane do reálného provozu během patnácti let.

A podle čeho vybíráte při nákupu vozu vy? Diskuze je vám k dispozici.

Další informace k tomuto tématu najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků