Podjíždění znovu na scéně: Policie tvrdí opak toho, co ministerstvo

178 komentářů

Sten
13. května • 21:51

Nerozumím té reakci policie:
> V opačném případě by tato situace vyvolala v reálném provozu tvorbu kolon nebo by například znemožňovala využití pravidla "zipu" při svedení provozu do levého jízdního pruhu
Samozřejmě neznemožňovala, protože v těchto případech (kolona, tvorba zip) jde přeci o souběžnou jízdu.

Konik
25. července • 11:26

Tak se zkuste zamyslet.
Jak se, podle pravidel, dostanete na konec kolony v pravém pruhu, když je pomalu jedoucí kolona "jen" v levém? Ten pravý je třeba ještě 1 km prázdný. Nevíte, že je před vámi překážka a zipování. Pro vás se zde jedná "jen" o pomalu jedoucí auto v levém, kdy jej nesmíte "podjet" zprava. Objet jej můžete, až se zastaví úplně a stane se překážkou. Ano, jde to a proto policie umožní toto podjetí v případě souběžné jízdy, kdy vlevo bude kolona alespoň dvou aut. Vždy je to ale o správných a silných argumentech

HovadaNaSilnicich
9. listopadu • 21:00
Georga
6. října • 23:27

A jak by to bylo, pokud by auta v levém pruhu jela pomaleji než v tom prostředním/pravém? To také přece není předjíždění. Podle mě se stejná logika nechá aplikovat na pravý/prostřední pruh.
Prostě, pokud je jen trochu hustý provoz a pravý pruh jede rychleji než prostřední, tak se nejedná o porušení pravidel, protože už to splňuje definici souběžné jízdy.

Elpin E. (Elpin)
1. října • 23:25

Stejně je to škoda že se nesmí jezdit v prostředním pruhu. Jedu 130 a musím každou chvíli kvůli kamionům měnit při předjíždění pruh. Takhle na 3 proudovce ať si kamiony jezdí úplně vpravo, ti co jezdí 130 tak uprostřed a kdo spěchá a nevadí mu pokuta ať jede vlevo. Provoz by byl plynulejší a bezpečnější, než pořád kvůli kamionům kličkovat :-(

abxyz
29. srpna • 5:36

Bohuzel, takhle to v ceske republice vypada. A bezpecne to urcite neni. 90% bouracek na dalnicich je v levem pruhu a je z duvodu "vyjeti" vozidla v prostrednim pruhu do leveho pruhu, kdy vozidlo v levem pruhu neodhadne situaci, nestihne zabrzdit, atd. A je to zpusobeno PRAVE prostrednojezdickarema. Osobne jsem jeste za nejakych pul az trictvrte milionu kilometru nevidel nehodu v pravem jizdnim pruhu (popripade ani v prostrednim). A JEN TAK to prece ridic v levem pruhu neshodi do svodidel (a zvirata se vetsinou ve dne na dalnicich nevyskytuji). Plynulejsi by to take nebylo a neni, protoze pravy pruh je takrka stale volny (tech kamionu zase tak hrozne priserne moc nejezdi aby byl zaplnen cely jizdni pruh po 200km), vetsina ridicu se drzi v prostrednim pruhu (coz je to nejhorsi co mohou udelat svoji bezohlednosti) a v levem pruhu. Pravy pruh byva ten nejvolnejsi.

Praktik
1. října • 22:22

Pokud se na výkladu zákona neshodne nějaké ministerstvo a Policie, pak je třeba se řídit výkladem policistů. Ten je už léta známý, protože se s ním nijak netají. Kromě toho je pravděpodobnější, že problém a jeho výklad bude v reálném provozu řešit spíše policista, než nějaký právník či úředník. Pojem 'podjíždění' stejně v žádném zákonu není a jedná se zřejmě o výmysl jedinců, kteří asi touží provoz co nejvíce zablokovat zjevně pod záminkou, že jízda většiny aut jedním pruhem je bezpečnější a plynulejší.

Ajvn75
1. října • 15:39

Naprosto zbytečné diskuse o tom, který typ řidiče je v levém pruhu bezpečný nebo nebezpečný. Jednak každý člověk je originál a druhak .. pokud jedu a okolo mě jedou ostatní, tak na každého nahlížím jako na potenciální nebezpečí, který se zachová nečitelně v tu nejméně chtěnou chvíli. Na jakoukoliv situaci by měl mít řidič v záloze záložní řešení a nejet stylem "musí to vyjít, jinak jsem v ..... ". Pokud podjíždím, je dvojnásob nutné vědět, že mám volná záda, kdybych musel brzdit. Je záhodno být připraven efektivně akcelerovat, tzn. nemít zařazený nevhodný kvalt, nebublat motor pod otáčkama, ze kterých se hned nesebere, protože někdy je rychlejší a bezpečnější záchranou předstrčit svůj čumák do zorného pole předjížděného než brzdit a působit trable těm za sebou. Je vhodné uvědomit si, kde je ten bod, kdy se mu právě schováváte do mrtvého úhlu a tenhle moment zbytečně neprodlužovat, naopak jej opustit velmi svižně. Samozřejmě sledovat cestu a předvídat momenty, které mohou předjížděného přimět ke změně pruhu, tzn. např. kvůli exitu nebo křižovatce anebo kvůli agilnějšímu problikávači za ním, který ho přiměje ke zkratkovitému jednání a pošle Vám to do pruhu bez rozhlédnutí. Je nutné očekávat neočekávané a to lze úspěšně pouze tehdy, když budete mít dokonalý přehled o tom, co se stále děje kolem Vás v celém perimetru 360 stupňů.

Pavel
1. října • 12:08

V souvislosti s tímto článkem by se policie měla zaměřit hlavně na řidiče, kteří jezdí soustavně v levých pruzích. Na dálnicích při zvýšení počtu jízdních pruhů na 3 (ve stoupáních) většina řidičů osobních aut jezdí v prostředním jízdním pruhu (viz D5). Když se odstraní tento nešvar, nebudete zde muset řešit předjíždění zprava.
Druhá věc je stav vozovek na dálnicích D1 a D11, kdy jízda v pravém pruhu značně poškozuje podvozkové části vozidel. Tady se vyplatí jet v levém jízdním pruhu ( i přes to, že jezdím 130km/h, rychlejší vozidla pouštím krátkým přejetím do pravého).

nekdo
1. října • 10:22

Hmmm, zajimava diskuse.Asi bych rekl:
1) v zajmu plynulosti provozu - podjizdejme
ale mejme na pameti:
2) je to protizakonne a pokud se neco stane, tak za to ponese vetsi odpovednost podjizdejici a rovnez po nem pojistovna muze vyzadovat zaplaceni skod
(plati pouze MIMO mesto!, ve meste neni problem si to hnat pravym (i nejpravejsim) a vsechny predjet; typicky napr. jizni spojka a analogicky - pokud je volno, muzu tam jet v levem (nejlevejsim) pruhu pomaleji a nikoho to nemuze stvat)Kazdy necht si vybere.Kazdopadne - NAUCTE SE JEZDIT VPRAVO A STREDO A LEVO PRUHARE vyblikejte/vytrubte (viz vyse pouziti dle zakona pri predjizdeni k odrvraceni nebezpeci, mimo mesto), at si to uvedomi!

x12345678
1. října • 14:34

Neuvědomí. Mají tě ( a všechny ostatní) na háku.

LOL
30. září • 20:45

„V opačném případě by tato situace vyvolala v reálném provozu tvorbu kolon nebo by například znemožňovala využití pravidla "zipu" při svedení provozu do levého jízdního pruhu.“ Tak to je gól. :-D O policajtech na prezídiu jsem si nikdy nemyslel, že jsou to kdovíjací koumáci, ale odůvodňovat podjíždění zprava "jízdou v pruzích," "zipováním" a "plynulostí" - na to už nemám slov.

runner42
2. října • 17:36

V zákoně se jasně píše, že ZIPování se provádí při souběžné jízdě. Na jiném místě se jasně píše, že při souběžné jízdě se nejedná předjíždění.Z toho nad slunce jasněji vyplývá, že ZIPování a předjíždění nelze spojovat do jedné sitace a ten kdo to mluvčí Policii ČR poradil je naprostý idiot.

zdeněk
2. října • 18:03

Mluvčí (poradce) zřejmě nepochopila o co jde v případě "podjíždění" (ten výraz se nikde v zákoně nevyskytuje) a proto si to spojila se souběžnou jízdou v případě zipování, jinak se to asi pochopit nedá. Ale vzhledem k imbecilním blábolům některých zdejších "pilotů" o mnohakilometrových kolonách v levém pruhu a "úplně prázdném" pravém, se jí ani nelze moc divit.

dr. 120l
30. září • 18:39

idioty z prostředního do pravýho nenažene sebelepší zákon. to by musela policie tři roky intezivně pokutovat všechny středoproudaře (a nechtěl bych vidět tu smršť o buzerování) aby to mělo dopad na středoproudý pitomce.

Řidič
30. září • 17:32

1) výklad ministerstva i právníka je správný.
2) výklad PČR je hodně benevolentní a řekl bych i dosti nebezečný jak z pohledu potenciálního rizika nehody, tak případného soudního sporu při vzniku takového DN, kdy řidič v prostředním jízdním pruhu se rozhodne nezávisle na Vás přejet nazpět do pravého pruhu bez předchozí kontroly. V takovém případě jste viníkem DN se všemi důsledky. Proto raději takové exoty objet jak u blbečku přes střední a levý pruh. Zdraví je pro mne přednější než-li případný soudní spor či zdravotní následky

Atomas
1. října • 15:34

Naprosto stejný názor mám i já. Navíc se vždy bláhově domnívám, že si to ti lemplové v prostředním uvědomí. A výsledek je jeden z deseti, který se po předjetí zařadí do pravého... A nechápu podjížděče, kteří se odváží takový "materiál" podjet v pravém pruhu s vědomím, že se jim nic nemůže přihodit. Osobně preferuji princip absolutní bezpečnosti pro mne a eliminuji veškerá možná rizika. Bohužel tito lemplové v prostředním pruhu svým jednáním vytváří asi i nevědomky riskantní situace na dálnici, kdy auta kolem nich musí měnit 2 jízdní pruhy doleva a poté opět dva doprava...

runner42
29. září • 20:47

Dva postřehy z této diskuze.1) Zastánci podjíždění si nepřipouštějí, že zatímco brzdič v levém pruhu vede k omezení, podjíždění vede k ohrožení.2) ... protože brzdič s tím přece musí počítat, určitě se na ně najednou doprava nenamáčkne. Má zrcátka atd.. Ten samý brzdič, který zrcátka při jízdě v levém pruhu evidentně nepoužívá.Pozoruhodný rozpor.

Praktik
30. září • 12:00

Zkuste jezdit pravidelně několikrát týdně stovky kilometrů po dálnici souběžnou jízdu pravým pruhem. Třeba po několika letech takových zkušeností najdete nějaké vysvětlení tohoto rozporu? ;-)

runner42
30. září • 12:27

Můj průměrný roční nájezd je 60 tisíc, tak mě laskavě nepoučujte.
Brzdič v levém pruhu je ve většině případů člověk, který nesleduje situaci okolo. Takových co to dělají schválně je absolutní minimum, tenhle rok jsem takového potkal možná jednoho. Podjíždět člověka, co nesleduje situaci okolo, je prostě o hubu a zbytečné riziko. A dobře to víte, občas nějakého podjižděče potkám a na jeho řízení je hezky vidět, že si uvědomuje že to není moc bezpečné a že to do něj možná někdo zleva pošle.

Kevil
30. září • 19:16

Má zkušenost je taková, že brzdiči o svém okolí moc dobře ví a neuhnou schválně. X krát jsem musel na někoho blikat a stejně to bylo k ničemu. Záchranou bylo objetí takého řidiče zprava.

Porovnání
30. září • 15:22

Já v tom dotazu, na který odpovídáte, žádné poučení ani poučování nevidím. Zřejmě jste poněkud vztahovačný. Ale přidám své poznatky z posledních cca 20-25 let. Existují zhruba 4 základní typy řidičů v levém pruhu:
1. jede v levém pruhu, zjevně nesleduje situaci okolo a nedívá se ani do zrcátek. Nikdy nepřejede do pravého pruhu, protože nevidí důvod. Snad ani netuší, že pravý pruh existuje. V podstatě není nebezpečný a předjetí při souběžné jízdě zprava si nevšimne a nebude na to reagovat.
2. jede v levém pruhu, ale sleduje situaci v zrcátkách a když tam uvidí někoho rychlejšího, tak mu tam nevjede, aby ho neohrozil. Proto není nebezpečný.
3. jede v levém pruhu, ale sleduje situaci v zrcátkách a do pravého pruhu najede schválně, aby "vychovával". Tenhle typ je opravdu nebezpečný.
4. jede v levém pruhu a sleduje zrcátka. Do pravého pruhu přejede, aby v něm mohl jet rychleji v souběžné jízdě. Pokud tam někoho přehlédne, je to nebezpečné.Zkrátka pokud někdo někoho ohrožuje, tak je to především ten, kdo mění pruh. Ne ten, kdo ho nemění, ačkoliv to riziko, o kterém píšete, tam vždycky je bez ohledu na to, jestli řidič při změně pruhu přejíždí doprava nebo doleva. V tom máte naprostou pravdu.

LOL
30. září • 20:39

Vážený Porovnání, všichni soudruzi z bodů 1. až 4. by u zkoušky vyletěli jak čert Barnabáš komínem! :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Porovnání
1. října • 9:12

U zkoušky možná, ale na silnicích se jich jen tak nezbavíte a proto je s nimi třeba počítat. I když člověk jede v té koloně v levém pruhu a nějaký naschválníček vepředu přejede do pravého, aby vyškolil nějakého podjížděče, tak kdyby se přitom stala nehoda, tak to ohrozí všechny za nimi bez ohledu na pruh.
Ale daleko častěji je nehoda v levém pruhu, tzn. nedodržení bezpečné vzdálenosti se vyskytuje mnohem častěji než podjíždění.

runner42
30. září • 19:28

Zcela zásadně s vámi nesouhlasím a upřímně, jsem šokovaný podobným přístupem, jaký zde předvádíte. Ne ani z těch pár nesmyslů co píšete, ale především ze způsobu vašeho přemýšlení. A teď konkrétně:
1) Přesně demonstrujete ten rozpor, který jsem zmínil v úvodním příspěvku. Na jedné straně máte řidiče který porušuje předpisy, nekontrolu situaci kolem sebe a současně tvrdíte, že vás při vašem porušování předpisů v náhlém hnutí mysli že přejede v pravo nesejme. Hahaha.
2) Řidič který sleduje situaci a jede například kvůli povrchu D1 v levém pruhu Vás bez problémů pustí a není třeba ho podjíždět.
3) Typický pohled podjížděče. Ostatní vidí řidiče, který vám uvolňuje levý pruh k legálnímu předjetí. Kde jinde by taky měl jet, než vpravo.
4) Souběžná jízda sem nepatří.S tím že potenciálně ohrožuje ten kdo mění pruh souhlasím. Ovšem jako opatrný řidič volím způsob řešení takové situace, kde je nebudu ohrožován.
A hláška že je to stejné riziko, bez ohledu na to kterým směrem se mění pruh, je totální bullshit. Držte se laskavě tématu. Pokud tvrdíte, že podjíždění na dálnici zprava je stejně riskantní jako předjíždění, nemáme se o čem dál bavit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Porovnání
1. října • 9:06

Prvních 10 let při řízení jsem uvažoval úplně stejně jako Vy, ale pak člověk nasbírá tolik poznatků, že na určité věci má jiný názor, který je daný pouze a jedině tou reálnou zkušeností. Když uvážíme, že nejvíc km najedou řidiči kamionů, a přesto je nikdo nepovažuje za žádné vzory bezpečné jízdy, tak se zdá, že ani řidič, který najede průměrně 60.000 km ročně, neumí ještě rozpoznat kdy a který řidič ve konkrétní situaci je opravdu nebezpečný a tak všechny hází do jednoho pytle.
Řidiče BOBa na Vás, škoda že už sem tihle zkušení policisté jako on do diskuzí nepíšou.

LOL
30. září • 8:07

Takové chování je ale přece úplně běžné - spoustu vlastních práv, ale hlavně žádnou vlastní zodpovědnost.

palo
28. září • 21:58

ktory nedonosenec tu maze prispevky? 3-[

richard-richard
27. září • 17:26

a pokaždé to je ve prospěch toho kdo má vlivný kamarády a známí na vyšších postech...

Revan_21
27. září • 20:11

Jako kdyby si Ty toho nevyužil, kdybys někoho takového měl.

LOL
28. září • 20:17

Ale Marku, tak si to tak neber! :-D

Ajvn75
27. září • 13:27

Toto je přesně ten moment, kdy úporné lpění na znění zákona jde do absurdních situací a především mimo logiku. A to je přesně ten moment, kdy s plnou zodpovědností za to, co činím, udělám de facto přestupek. Silnice je místo, kde se krom obecné bezpečnosti cení především jedna vlastnost a tou je plynulost. Takový blocker jezdec v levém pruhu může způsobovat ať neúmyslný nebo i vědomý a zlomyslný špunt. V průběhu času se za takovým jezdem vytváří kolona řidičů, kterým pomalu začínají téct nervy. Z takového stavu není daleko ke zkratkovitému jednání, které může vést až k nehodě. Je snad obecný zájem, aby k těmto stavům na silnicích nedocházelo. Pokud je východiskem k tomu takového levého blockera podjet stálým jetím v pravém pruhu, udělám to. (pozn.: nejsem žádný závodník na dálnici, jezdím naopak volně a pohodově).
Zákony obecně mají být pouze zdravé vodítko, nikoliv slepá mantra. Je 100+1 důvodů, kdy je zdravé překračovat silniční pravidla. Pokud jedu do zatáčky, kam není vidět, je např. úzká silnice, plná čára, neznamená to pro mě, že plná čára je zeď, jak se s oblibou učilo a možná i učí. Naopak platí, vidět a být viděn. Za zatáčkou může vést babka trakářek. Pokud se budu držet v místě vyznačeným pruhy, i když pojedu velmi volně, mohu ji snadno nabrat, tím spíš, pokud mi něco vyjede v protisměru. Pokud si ale do zatáčky i přes plnou nadjedu, vidím dál, mám delší reakční pole, jsem i dřív vidět. Ano, je to také porušování zákona, ale je to pro vyšší bezpečnost, v zájmu předcházení škod na zdraví a na majetku. Co je víc? Zákon nebo rozum? Toto není znak anarchie, toto je DLE MÉHO zodpovědnost.

rohYpnol
27. září • 17:46

ano, a přesně podjetí je obecně vzato NEZODPOVĚDNOST. Nikdy nevíš, kdy uhne do pravého pruhu a pokud o tobě nevěděl když jsi jel za ním, je bláhové si myslet, že o tobě bude vědět při podjíždění. Podjíždění zprava je naprostá prasárna. Proč? Protože to nečekáš, není to normální chování.
Ano, pokud bys narazil na vo-la, na kterého bys troubil a blikal a on stále jel v levém a evidentně o tobě věděl, pak ano, pak ti asi nc jiného než podjet nezbyde. Ale to je speciální případ.

abxyz
29. srpna • 5:30

Promin, ale pri odboceni nebo vyboceni ze sveho jizdniho pruhu nebo pri cemkoliv jinem (je jasne v zakone psane), ze ma ridic vozidla zkontrolovat VSECHNY zrcatka tak, aby se presvedcil, ze odbocit nebo vyjet ze sveho pruhu muze. To, ze kreteni jedouci uprostred o pravem jizdnim pruhu proste ABSOLUTNE netusi, tedy ani nevi, ze se maji kouknout do zrcatka je vsak uz napovazenou a takova osoba by vubec nemela mit ridicak. Tudiz neco ve smyslu "prejede z nicehonic doprava" udela jen clovek, ktery proste nema v aute co delat. Ackoliv jedu obcas treba rychle, nebo nevim co vsechno, VZDY a VZDY kontroluju situaci tak, abych zabil sebe a ne nekoho jineho. Jina vec je pak mrtva zona, ktera vsak na vozech od nejakyho 98 byva docela dobre resitelna (at uz sloupky, zrcatka, cokoliv). Proto ja kdyz jedu (prevazne pak na dalnici a at jedu v jakemkoliv pruhu i klidne v odstavovacim) kontroluju: stredove zrcatko, prave zrcatko, leve zrcatko, prave okno (mrtva zona, ackoliv mi tam koukaji i zrcatka, leva mrtva zona, znovu stredove, prave, leve zrcatko a az pote odbocuji). Nevim jestli je to tak slozity, je to pouze proces jako pri rpechazeni silnice leva, prava, leva akorat proveden z duvodu mrtvych zon 2x. Ridic ktery nekouka do zrcatek si ma poridit mistenku do autobusu..

Ajvn75
30. září • 11:10

Kdy uhne do pravého lze sledovat. Ostatně stejně tak je nutné k tomu přistupovat, kdy obdobným, ale legálním způsobem, podjíždíte ve mestě při jízdě ve více pruzích. Vždy je tu to samé riziko, že Vás řidič po levé ruce nevidí (mrtvý úhel, nesleduje provoz). Je nutné sledovat očima řidiče, jeho ruce na volantu. Je vhodné navázat oční kontakt s tímto řidičem, je-li to možné. Máte možnost sledovat natočení jeho kol. Je velmi vhodné mít úchop na volantu tak, abyste měl prsty na klaksonu. Nevím, zda to mají obecně všechna auta, moje toto umožňuje. Toto vše, čímž můžete snížit rizikovost takového manévru, je z Vaší strany možné, není to nic nadpřirozeného, pro zkušeného řidiče je to samozřejmost.

jbt
27. září • 13:04

Pro zajímavost doplním, že v USA takové problémy neřeší a úplně normálně se předjíždí na víceproudých vozovkách zprava. Když je ostatně např.6 pruhů v každém směru, tak by to ani jinak nešlo.

Petr
27. září • 11:01

Občas na dálnici zajedu do pravého, zpomalovacího pruhu (odděleného plnou čárou zpravidla do kopce když vidím, že je prázdný např.) a v něm se držím celou dobu, dokud z něho nemůž vyjet když je čára přerušovaná, přestože např. v prostředním pruhu jedou auta pomaleji (tudíž je podle článku předjíždím zprava). Je toto v pořádku?

LOL
27. září • 20:02

není. Kdyby ten pruh byl značen výlučně plnou čarou, tak teoreticky by se to dalo obhájit, ale pokud do něj může odbočit z levého auto (může, protože značení je pruh+plná), tak se jedná o předjíždění, pokud zároveň není tento pruh pruhem odbočovacím nebo připojovacím.

Porovnání
27. září • 10:55

Jde také o to, jak široce ten zákon interpretovat. Např. typická situace - na dálnici se předjíždí 2 kamiony, jeden jede 90km/h a druhý 91km/h. Za nimi v levém pruhu kolona 2km a pravý pruh je až po ten pomalejší kamion prázdný, protože předjíždět pravým se přece podle výkladů uvedených v článku nesmí, když v něm není souvislý proud vozidel, který je jen v levém pruhu. A v tom levém pruhu má někdo odstup minimální až nebezpečný a někdo naopak mezeru, že by se do ní vešly 2 kamiony. Takže je to typická fantomová kolona, která se rozjíždí a zase rychle brzdí někdy až téměř do úplného zastavení. A k ní zezadu přijede pravým pruhem řidič, který má 3 možnosti:
1. přejet do levého pruhu a zařadit se na konec fantomové kolony. Tím ji prodlouží, bude muset zrychlovat a brzdit a pravý pruh zůstane 2 km prázdný a nevyužitý. Takže se tím snižuje plynulost a bezpečnost jízdy a také propustnost dálnice.
2. zůstat v pravém pruhu a jet stejnou rychlostí, jako poslední vozidlo v levém pruhu. Kolonu sice neprodlouží, ale když do ní dojede v levém další vozidlo, tak už se pak do levého pruhu možná nedostane, když mu to ten další řidič neumožní. Volný pravý pruh tak opět zůstane 2 km nevyužitý, řidič v pravém bude zrychlovat a zpomalovat spolu s fantomovou kolonou a propustnost dálnice se tím nezmění.
3. pokračovat 2 km pravým pruhem plynule bez zpomalování či zrychlování až k tomu předjížděnému kamionu. Sice se může jednat o nepovolené předjíždění pravým pruhem, ale zrovna tak může jít o souběžnou jízdu. Když pojede v pravém pruhu při pravém okraji vozovky, tak bude mít bezpečný odstup před sebou, za sebou, dokonce i od vozidel vlevo. Napravo je volný odstavný pruh, do kterého může uhnout, kdyby někdo z té kolony v levém přece jen vybočil bez blinkru a tím ho ohrozil. V podstatě tím nikoho neohrožuje, má bezpečné odstupy, jeden plynule (narozdíl od poskakování ve fantomové koloně) a tím se také zvyšuje propustnost dálnice. Mezitím ty kamiony dokončí předjíždějí a on se bez problémů zařadí do té mezery pro dva kamiony, kterou v té fantomové koloně vytvořil jiný řidič, takže nikoho neohrozí.A co z toho je lepší a bezpečnější, tzn. který výklad dané situace je správný? To by nejspíš rozhodl správně jen Nejvyšší správní soud. Buď by mohl rozhodnout striktně podle litery zákona anebo by možná zvolil širší výklad zákona ohledně souběžné jízdy podobně jako třeba širší výklad imunity ve známých případech ohledně údajné korupce poslanců, kdoví?

Porovnání
27. září • 14:25

Z této modelové situace vyplývá ještě jedna věc. Když by k takové situaci přijelo zezadu policejní vozidlo, co a jak na tom vlastně může řešit?
1. Mohli a měli by asi především vyřešit ty kamiony vepředu, které se předjíždějí pomalu, což se nesmí. Jenže se k nim jen tak přes tu kolonu v levém nedostanou a kdyby je i přesto nějak předjeli a ty kamiony začali zastavovat, tak možná celou situaci vzadu ještě zhorší.
2. Že by se jednomu policejnímu autu podařilo nějak trvale umravnit fantomovou kolonu v levém pruhu je také málo pravděpodobné.
3. Takže by se mohli rozjet pravým pruhem za tím jedincem, který by jím pokračoval v domnění, že se jedná o souběžnou jízdu a ne o předjíždějí. Jenže pokud by za ním jelo další auto (to policejní), tak by už v tom pruhu možná vytvořili souvislý pruh vozidel a proto by se jednalo o souběžnou jízdu a ne předjíždění. Přestupek "podjíždění vpravo" by tím přestal být přestupkem, stal by se standardní dopravní situací a nebylo by asi co řešit?Zkrátka kde není žalobce, není ani soudce a pokud se nestane nehoda, tak to nikdo v reálném provozu asi řešit nebude. Je totiž přece jen pravděpodobnější, že do sebe narazí 2 vystresovaní řidiči v koloně v levém pruhu než že havaruje osamělý plynule a pohodově jedoucí jedinec v pravém pruhu, který možná chvíli porušuje nějaké to pravidlo, ale to porušení nemusí být v takové konkrétní situaci zdaleka tak rizikové jako chování ostatních v koloně.

runner42
27. září • 23:31

Taková situace nikdy nenastane, v té tvojí hypotetické 2km koloně bude totiž dost řidičů, kteří chodili do autoškoli a vědí, že levý pruh slouží k předjíždění a když nepředjíždí, mají jet vpravo.
Pokud by přesto všichni pravidla porušovali, pokud pojedeš jako první vozidlo z mnoha v pravém, nikdo ti nic neřekne, když dojedeš kamion a pak způsobně počkáš, až ti uvolněný levý pruh umožní předjetí.
Pokud si ovšem předjedeš jak to mají v oblibě naši severní sousedi vozidla zprava a před kamionem se nacpeš doleva, dostaneš flastr jen to fikne. Osobní zkušenost kdy černý passat na D11 odchytil takto podjíždějcího poláka.

ironik
28. září • 7:49

Ale docela dobře by to šlo využít jako návod, jak zabránit řidičům, aby předjížděli pravým pruhem.
Když totiž uvidíte nějakého takového piráta, který jede osamocený pravým pruhem a předjíždí přitom souvislou kolonu v levém pruhu, tak mu v tom přece každý může jednoduše zabránit - je to přece naše občanská povinnost. Stačí jet za ním a tak vytvořit souvislou kolonu i v pravém pruhu. Tím se z toho přestupku předjíždění (podjíždění) vpravo stane souběžná jízda v obou pruzích, kdy vozidla v pravém pojedou rychleji než v levém.
Tak se na něj musí, na piráta jednoho! Ten zločinec tak přestane předjíždět pravým a místo toho pojede souběžnou jízdu. Nejspíš ani nebude vědět, že právě díky těm autům za sebou přestal páchat zločin. ;-)

Shr3k
27. září • 10:50

Z principu, pokud pojedu v pravém pruhu a dojedu nějaké auto, které delší dobu jede v levém, nepřísluší mi přece řešit, proč tam jede a proč jeho řidič porušuje zákon, proč předjíždí nějaké imaginární auto. Dozor nad silničním provozem mají jiné orgány než já. Proto pokračuji s jistou mírou opatrnosti dál v pruhu, který je pro to určen.

Stabi
27. září • 8:55

V situaci, kdy mluvíme o předpisech, o právní normě, je úplně mimo řešit kvalitu pravého pruhu, klobouky, kšiltovky a podobné věci. Situace je naprosto jasná. Kvůli bezpečnosti, přehlednosti a tak podobně se kdysi dohodlo, že rychlejší vozidlo míjí ( předjíždí) vozidlo pomalejší vždy vlevo. Tedy tam, kde se jako v ČR, jezdí vpravo. A protože se u nás jezdí vpravo, je jasné, že je mojí povinností, jako řidiče, jet v pravém pruhu. A lhostejno, kolik jich zrovna mám k dispozici. A to bez ohledu na kvalitu povrchu ( vyjeté pruhy a tak podobně). A to až do okamžiku, kdy se vyskytne v mém pruhu překážka, např. pomaleji jedoucí kolega, pak logicky využiji pruh vlevo od něj k jeho bezpečnému předjetí. Nebo ho snad někdo normální předjede po odstavném pruhu? Asi ne. To co jsem popsal pochopitelně neplatí při tzv. souběžné jízdě ve městech, kde z logiky věci využívám ten jízdní pruh, který potřebuji k dosažení svého cíle.

Lubos
27. září • 10:20

Ano, je to docela jednoduché. Pravidla silničního provozu dle mého názoru není v tomto třeba měnit. Docela stačí, když je budou všichni řidiči dodržovat. Mladí, staří, s kloboukem či bredama, s BMW či na kole. Situací, kdy se stane nehoda aniž by někdo porušil dohodnutá pravidla, asi moc není.
Nepozornost s únavou či flegmatizmus, arogance, vztek, povýšenost a podobné projevy - to za volant nepatří. Dodržováním pravidel tedy je např. i ta jízda v pravém jízdním pruhu, dávání znamení o změně směru, tedy i o přejezdu do jiného pruhu, dodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem....Zkuste např. pozorovat kolik řidičů dodržuje pravidlo o předjíždění např. cyklisty. Tedy povinnost dávat znamení o změně směru jízdy i při předjíždění cyklisty bez ohledu na to, zda přitom mění směr jízdy. Přitom v dnešním provozu je dle mého tato povinnost značně důležitá. Toto pravidlo nedodržuje ani většina řidičů, kteří mají střechu plnou kol. Jde při tom o bezpečnost nejen těch cyklistů, na které svým blikáním upozorním ostatní řidiče, ale v případě kolize tak ohrožuji také sebe a ostatní.
A podobných příkladů znáte sami mnoho. Takže kdyby každý začal nejdříve u sebe ....

LOL
27. září • 20:00

jde taky o to, že přes některé experty není vidět - náklaďáky, furgony, SUVčka, auta se zatmavenými skly.Neblikám jen tehdy, když vím, že za mnou nikdo nejede. A to nejsem pumpičkář..

Petr
27. září • 8:11

Pokud uz se o tomto mluvi, tak kde je policie? Co dela s tim heslem pomahat a chranit? Kde je nejaka prevence? Pokud jedete z Prahy smerem na Brno, tak jsou tam desitky aut, ktere jezdi v prostrednim nebo levem pruhu, ale policajt je druh na vymreni. Pokud tam nebudou policajti, tento jev nezmizi. Je zajimave, ze vetsina aut jezdicich vlevo je s Prazskou SPZ a minimum z "venkova". Take v jinych mestech tento nesvar tolik videt neni jako kolem Prahy. A to uz nemluvim o pouzivani blinkru v Praze a okoli. Zkratka mame policii na papiry a ne na prevenci. Je to smutne, za se za 20 let nic nezmenilo na tom, ze policajti jenom vybiraji pokuty, ale nedelaji zadnou prevenci.

abxyz
29. srpna • 5:18

Pardon, ale situace Praha->Brno (minimalne od Prahy tak cca 30-50km) vypada nasledovne:
levy pruh - vetsinou prazaci, vetsinou 130km/h a vic, sem tam stredocech, brnaci a jihlavaci
prostredni pruh - 90% aut (a to tedka myslim ze neprehanim) stredocesi, nekolik prazaku
pravy pruh - volny, obcas nakladakv pripade, ze se jedna pak od nejakeho toho 30.km o dvouproud to pak vypada:
levy pruh - prazaci, veetsinou 130km/h, brnaci, jihlavaci, stredocesi
pravy pruh - mene prazaku, mene brnaku a jihlavaku, zhruba stejne stredocechusamozrejme tim nerikam, ze prazaci uprostred nejezdi, jezdi jich tam mnoho, ale casteji ja osobne vidam stredocechy (alespon pomerove, prazaci na dalnici 70% levy, 20% prostredni, 10% pravy, stredocesi 50% levy, 40% prostredni, 10% pravy)

Vana666
27. září • 8:28

No já už na vlasní oči viděl jak s passatem jednoho levoproudaře odchytli. V noci na jinak úplně prázdné cestě a v místech kde oba pruhy mají dobrý povrch. Takže sem tam vlaštovka asi bude

Martin
27. září • 6:53

Pokud jedu na dálnici v pravém pruhu předpisově (tedy do 130 km/h) a v levém pruhu jede vozidlo pomaleji a já ho souběžnou jízdou předjedu, dodržuji předpisy a nejde o předjíždění. Pokutu by mělo dostat vozidlo v levém pruhu za neoprávněné jetí v levém pruhu. Neb jak řekli odborníci výše, levý pruh je pouze na předjíždění a pokud já mohu pravým pruhem jet rychleji, vyplývá, že i pomalé vozidlo zde nemá žádnou překážku, která by ho opravňovala k jízdě v levém pruhu.

LOL
27. září • 7:05

přesně tak, jen doplním, že odstranění pravidla jízdy vpravo, resp. přidání další výjimky pro předjíždění zprava na víceproudových komunikacích by znamenalo masivní změny v zákoně. Např. při změně pruhu vlevo by podjíždějící auto mělo přednost (zprava) před podjížděným autem muselo by se to složitě ošetřovat. Zákon by nabobtnal ještě víc a hokej v něm by mělo ještě víc lidí. Už dnes, jak je vidět, v tom má hokej nejeden právník, ředitel DP PČR nebo nějaký podržtaška z MD. Logické myšlení se v této zemi nepěstuje, a tak to vypadá, jak to vypadá.

adamzz
26. září • 21:28

To je zajímavé, zrovna toto se před nějakou dobou řešilo na konkurečním autoserveru a dle tamního právníka a vyjádření ministerstva dopravy jde o souběžnou jízdu, nikoliv však o předjíždění. To mi i dává větší smysl, to co je uvedeno tady je v rozporu s logikou věci. Ale zákon je zákon, tak já teda nevím :D Jak by se tedy řešil reálný případ a kdo by vyhrál? Evidentně to bude záležet na kvalitě právníka, nikoliv na vyřčení toho a toho zákona..

adamzz
26. září • 21:33

jinak já takhle zprava "předjíždím" běžně, typická situace u Prahy: levý pruh plný a jede +- 120km/h, střední plný +-100km/h, pravý 1auto/500-1000m udržuji 130km/h. Když jsou pruhy volné snažím se dodržovat neustálou jízdu vpravo, to je zase typické večer u Prahy - jedu si pravým svojí rychlostí a sem tam míjím auta ve středním pruhu, občas narazím na auto v pravém i středním, tak předjedu a poté se vracím zpět do prava. Kéž by tak jezdili všichni :-/ Hlavně třeba v neděli odpoledne by byl před Prahou provoz mnohem plynulejší, takhle tam všichni přejížděj ze strany na stranu a vzájemně se brzdí :-/

Rider
26. září • 22:05

Presne tak, tymto sposobom je premavka najplynulejsia (ak je to na ceste hustejsie), lavy plny najrychlejsi, stredny na tej stovke, pravy vacsinou najriedsi, uz aj z dovodu, ze mnohi potrebuju pravy na zlezenie z dialnice. Objehanie zprava a ako som vyssie napisal, ak sa nezaradim dolava okamzite, tak je to v ramci zakona. Tento sposob je pre hustejsiu prevavku na trojprudovke najidealnejsi. Problem je len v tom, ze stale sa najde nejaky inteligent, ktory zazmatkuje a beha zo strany na stranu.

Jirka
26. září • 23:18

Jsem momentalne v USA a tady tento problem neexistuje a prekvapive to funguje. Tady se pruhy nerozlisuji!;-).

Vana666
27. září • 5:17

Nebude to tím že v USA se jezdí po dálnicích stejnou rychlostí jako u nás ve městě ? Tam ani město - mimoměsto rozlišovat nemusí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
27. září • 7:07

mám dojem, že jak v kterém státě, ale maximálka bývá typicky 80mph, což je plusminus těch 130km/h.

Fantomas
26. září • 21:08

To, že zákon hovoří o jízdě vpravo, je anachronizmus, tvořený pro zcela jiné podmínky provozu. Tato část zákona by se měla přizpůsobit současným podmínkám. Ovšem s rozumem, ne jak je zvykem - stvořit nesmysl a ten pak x-krát novelizovat, aby se s ním vůbec dalo nějak žít.

LOL
27. září • 7:08

Naopak. Je to integrální součást zákona. Co je špatně, je nedodržování předpisů velkou částí řidičů.

Fantomas
27. září • 16:16

No a co a proč svádí řidiče k nedodržování a proč většina lidí považuje za zcela normální, jestliže po dálnici jedou auta v různých pruzích?
Prostě tato část zákona ztratila svůj význam a důvod k existenci. Důkazem toho je běžný každodenní provoz.

LOL
27. září • 19:56

já bych v tom nehledal nic složitého. Půlka to neví (je blbá), druhé je to jedno. A benga to neřeší, protože je 100x jednodušší postavit radar za zapomenutou šedesátku a vybírat pokuty.Že tato pravidla neztratila význam, je frustrace lidí v této diskusi. Mimochodem, i kvůli tomu, že si každý jede kudy chce, je kapacita 3-proudé dálnice za Prahou na cca 60% možné kapacity.

Fantomas
28. září • 8:19

No a jinde po světě se jezdí jak?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
28. září • 15:53

mám zkušenosti pouze z Evropy. Tam se jezdí celkem dobře, čím více na západ, tím lépe. Podjíždění je nešvar, který jsem viděl zatím jen na českých dálnicích, nejčastěji na D1.

Arnošt
1. října • 13:57

To mě pobavilo. Moje zkušenosti jsou zcela opačné. Ovšem já to zažil a zažívám, nemám to vyčtené z novin.

Rider
26. září • 20:27

Na Slovensku je to tak, ze na trojprudovej dialnici mozem predchadzat (schvalne pouzijem tento vyraz) auto zprava (ktore je v strednom pruhu) za predpokladu, ze ho neviem predbehnut zlava, vtedy sa zaradim do praveho pruhu a predidem ho, ale nesmiem sa opatovne a hned opat zaradit pred neho do stredneho pruhu (az po niekolkych sto metroch) takto to nebude povazovane za predbiehaci manever, takto postupujem v ramci zakona;-)

brabus
27. září • 10:52

Obdobne sa to tyka aj dvojprudovej dialnice t.j. ak v pravom ides rychlejsie, mozes ho predist s podmienkou, ze sa po predideni pred neho hned nezaradaris. Zaroven som cital vyklad, ze nie je obchadzanie zprava ak ides v lavom (dovod neries :-) ), preradis sa do praveho a v nom rychlejsie pokracujes dalej a predides tym brzdica v lavom.

brabus
27. září • 10:50

Na toto som cital vyklad (suhlasim s nim a riadim sa nim), ze ak si v pravom a ides rychlejsie, a niekto pomalsie ide v strednom, hoci je lavy volny, nemusis robit manever ze prejdes cez dva pruhy z praveho cez stredny do laveho. Mozes toho v strednom predist vo svojom /pravom/, ale samozrejme za predpokladu, ako si pisal t.j. ze neprejdes z pruhu do pruhu napr. zo stredneho do praveho a naspat do stredneho /to by bolo obchadzanie zprava/ a to, ze ked ho predides v pravom (v ktorom ides dlhsiu dobu), ze sa po predideni "hned" pred neho nepreradis do stredneho.

F40
26. září • 20:25

""Pokud rychleji jedoucí řidič jede v pravém pruhu na dvouproudé dálnici mimo obec a dojíždí vozidlo, které jede v levém pruhu nižší rychlostí, nesmí ho předjet, tzn. nesmí jej minout pravým jízdním pruhem, protože podle §17 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. lze zásadně předjíždět jen zleva,“ vysvětluje právník, který se specializuje na legislativu související se silničním provozem. ""
A jak to má teda udělat pane právníku? Srovnat s ním rychlost a jet např. 110 pořád např. z Brna do Prahy a stovky řidičů v bezpečných rozestupech za nima ? :-)):-)):-))

Konik
25. července • 10:53

Máte z části pravdu v řešení situace "právní" cestou.
Zaprvé: uklidnit se.
Zadruhé: Opravdu počkat (v pravém pruhu), až vás dojede další auto, nejlépe v levém pruhu. Tím vznikne "kolona" dvou aut a tuto již můžete řádně minout vpravo souběžnou jízdou.

Arnošt
1. října • 13:54

To je pikantní. On Vám právník sdělí, jak je to podle zákona. Ale sám se tím neřídí!

runner42
26. září • 22:38

Znova a znova stejné dávno zodpovězené otázky. Fakt se vám divím.Ne nesmí ho podjet. Stejně jako nesmí předjíždět přes dvojitou plnou. To že ho porušováním pravidel brzdí blbeček mu nedává oprávnění k porušování jiného ustanovení zákona.Mě by se taky líbilo odbouchnout toho vandala, co jsem ho přistihnul s hřebíken u mého auta. Podle vaší logiky jsem vlastně mohl, když mám u sebe glocka, že?

Kevil
26. září • 19:56

Kdo to je ten JUDr. Beran, že je v článku zmiňován. 10 právníků = 10 právních názorů... To už se autor článku mohl zeptat na jeho názor kohokoliv na ulici.

Tomáš
26. září • 20:49

A když ten levý zaplněný pruh zastaví, tak musíte v pravém také zastavit, přestože je před vámi volno na kilometry a nic v jízdě v tom pruhu nebrání?

zdeněk
1. října • 17:25

Tomáši, tvůj dotaz je natolik stupidní, že nemůžu uvěřit, že bys mohl někdy vlastnit řidičák!

runner42
26. září • 22:33

Doporučuji si přečíst diskuzi k minulému článku a příspevky nicku LOL, protože znova pokládáte již miliónkrát zodpovězené otázky.

LOL
26. září • 15:53

Já jsem vám to říkal... :-D

runner42
26. září • 16:54

:-D Já si z toho odnáším, že povědomí o základních pravidlech silničního provozu je mezi řidiči skutečně tristní. Stále více se kloním k názoru, že řidičský průkaz by se stejně jako zbrojní pas a různá další oprávnění měl vydávat na dobu určitou s povinností pravidleně prokazovat vyhovující míru odborné znalosti.
Celkově by to znalost pravidel určitě zlepšilo a eliminovalo kloboučníky..

Nick
26. září • 19:34

Nechápu Tvůj kompex ke klobučníkům! Každý jsme nějaký řidič! Dobrý-špatný! Ty budeš zřejmě ten nejlepší mistr! Takové vemena mám nejraději!

Arnošt
1. října • 13:37

Daleko horší je bejzbolovka kšiltem dozadu.

LOL
27. září • 7:14

tzv. klobouk je stejně nebezpečný jako kšiltovkář nebo papínkův mazánek v BMW. Ani jeden není totiž předvídatelný a všichni porušují masivním stylem pravidla.
Klobouk to navíc omlouvá tím, že přece jede pomalu, a tedy bezpečně. Že kolem sebe vytváří nebezpečné situace, to naprosto nechápe a ještě se domnívá, že je v právu. Kšiltovkáři zase rádi tuzí svá popelnicoidní auta (ze kterých semtam něco odpadne a často jsou vytuněna tak, že nebrzdí a místo vzorku gumy mají slicky) a mazánci jsou výkvět a elita národa, a podle toho tedy mají vždy přednost a je pod jejich důstojnost jet se sockama v koloně..

revan_21
27. září • 9:01

Mimentalne si to vystihnul naprosto presne.

runner42
26. září • 20:18

Nemám žádný komplex. Za "kloboučníka" označuji řidiče, který má očividné problémy s ovládáním vozidla za současného dodržování pravidel. V souvislosti se znalostí aplikace pravidel silničního provozu vidím tři rizikové skupiny řidičů:
- s 20-30 let uloženým řidičákem v šuplíku. Je skandální, že tento "řidič" bez znalosti aktuálních pravidel a elementárních schopností ovládání vozidla může zcela legálně vyrazit na veřejné komunikace do provozu;
- řidič s malým ročním nájezdem ve stále stejném prostředí. Tento řidič většinou vůbec nezvládá řešit pro něj zcela neznámé dopravní situace, přesto si řada z nich troufne vyrazit na "cestu k moři";
- řidiči, kteří získali řidičské oprávnění korupcí v ČR nebo v jiných státech. Moje známá má platné cizí řidičské vydané cizí zemí, které ji opravňuje v EU zcela legálně řídit všechna vozidla včetně autobusů a kamionů. Nemusím snad zdůrazňovat, že kabinu kamionu zevnitř nikdy neviděla.Domnívám se, že na tyto skupiny "řidičů" by povinné přezkoušení mohlo zachytit.

honza
1. října • 0:40

tohle je panove ale naprosta pravda. znam osobne lidi, kteri usedaji za volant se strachem a jedou vlastne z "nutnosti". oni jeste nez vyjedou vedi, ze jsou potencionalni hrozbou, maji strach a presto jedou.... nezavidim tem starejm lidem, ale fakt to proste nemeni.

Revan_21
26. září • 19:37

Zrovna včera mi takový kloboučník nedal přednost, když jsem byl na hlavní. Málem jsem do něj vrazil.... Tak sem ho vytroubil a ještě remcal, dědek v kloboučku.

zamek
27. září • 7:55

Taky jednou budeš starej, pokud se dožiješ

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
27. září • 17:54

Joo to je skvělej argument. To se raději dopravím nějak jinak, než tvořit nebezpečné situace na silnicích.

Ludek_II
28. září • 17:53

Haha, vtip dne. :-D

bafunak
26. září • 22:45

Řekl bych, že vytrubuje leda trouba. Kdo je sebevědomý ten se nad něčím podobným velkoryse povznese.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
26. září • 22:53

Promin? Když ti nějakej vocas nedá přednost, a ty to do něj málem napáliš... tak se nad tim máš velkoryse povznes? :D Děláš si srandu? Kdyby to nebyl starý člověk, tak bych mu šel ještě jednu plácnout.

bafunak
26. září • 23:34

Já mluvím o těch, co mají sebevědomí. Zkušenej řidič, co má něco za sebou, umí předvídat podobné situace.

revan_21
27. září • 9:00

Sebelepsi ridic nedokaze pokazde odhadnout, ze mu tam najdnou z poza roku z vedlejsi vlitne dedek, kterym vubec netusi ze na davat prednost.

zdeněk
1. října • 18:13

A to nezmiňuješ přednost zprava, to netuší ani naprostá většina mladých. To zase moje zkušenost, a to naprosto pravidelná.

runner42
27. září • 10:35

Souhlas. Máme v rodině přesně tuto zkušenost.

Nick
26. září • 19:56

Já mám taky zážitek! Při vjíždění z vedlejší na hlavní silnici, kde jsem měl velmi dobrou mezeru v obci mě chtěl doslova trefit cucák co měl tatínkovo BMW a schválně sešlápnul plyn na podlahu aby mě trefil! Boužel se mu to nepovedlo,tak mě alespoň vytlačil ze silnice! V autě jsem měl tři děti! Kloboučník neublíží ale onen máčo ano! Tak si to přeber!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
26. září • 20:41

Že kloboučník neubliží? Přestavte si situaci. Kloboučník jede po silnici, plouží se sotva 60tkou... jak na tom sou asi řidiči který ho nemužou předjet? Hrozně, zachvilku začnou být nervní, a začnou riskovat. Kloboučník je mnohem více nebezpečný, než nějaký vymyšlený debílek v BMW. Pochybuju že kdyby měl pujčený tetinkovo BMW tak bude sešlapavat plyn až na podlahu, aby vás trefil

defender110
27. září • 6:43

Ježiši to je ale kapitální kravina. to nemáte vůbec žádnou inteligenci? Chcete říct, že mladý namachrovaný idiot , který povětšinou neumí řídit , ale myslí si , že je mistr světa a jeho auto nejlepší kára a jede 150 na 80, je méně nebezpečný? Začněte používat to na krku proboha. Každý člověk s IQ nad 90 za kloboučníkem počká na vhodnou chvíli a předjede, pokud jede kloboučník 60 nevidím problém v předjetí. Pokud neumíte předjet někoho kdo jede 60 tak to je mi líto, ale asi byste měl změnit značku vozu. (každý ví jakou milujete, že?? ). A pokud někdo nemá nervy a inteligenci na to, aby počkal za ploužícím se kloboučníkem a předjel ho v místě, kde se to dá, tak je to stejný kretén jako ten co jede 150 na 80. Uvidíme až to do vás ve 140 napere ten neškodný maník, co se ve starém vylítaném Golfu snažil ukazovat před svou nabíječkou.

bafunak
26. září • 22:48

Blbost. Je prkotina takového v mžiku předjet. Ti co jsou nervózní a začnou riskovat neumějí řídit.

Revan_21
26. září • 22:52

Nojo promin. Já zapoměl že české silnice jsou tvořené jedině z dálnic, a tak se všude dá předjíždět.... -_-

bafunak
26. září • 23:32

Nemluvím o dálnici.

revan_21
27. září • 10:59

To byla ironie. Na 90%neco takoveho chytrej v mistech. Kde se spatne predjizdi, a kdy uz mas nejakou moznost, tak z proti jedou auta.

Tom
26. září • 22:05

Tak pokud jede 60, tak neni problem treba kilometr jet za nim a pak predjet, na zrychleni z 60 na 100 a bezpecne predjeti ma vetsina aut s normalnim motorem. A pokud mas auto, ktere na to nema, tak stejne vic jak tech 60-70 nepojedes...

Revan_21
26. září • 22:51

Bohužel... Podle jediného zákona který obecně platí (zákon schválnosti) Něco takoveho chytněš v místech, kde se za nim potáhneš pul hodiny bez možnosti ho předjet

runner42
26. září • 20:54

Je to tak.

runner42
26. září • 20:20

Zcela nesouvisející příspěvek a ničím nepodložené tvrzení že "kloboučník" neublíží je jasným důkazem, že jste zcela mimo.

Revan_21
26. září • 19:36

Protože kloubočník je sama osobě šílená kategorie řidiču...
Převážně je to duchodce v mrnavem autě, který na rovném a přehlednem useku jede 60, v očích smrt a nervuje ostatní řidiče.

.
26. září • 15:11

Takže kvůli lemplům, co zdržují v prostředním a levém pruhu ostatní porušují zákon, no to mě po.er. Nejraději mám takové tupce, co jedou v levém pruhu 60, kde je 80-90KM/h a nadávají na mě, když je předjedu zprava. Nechápu, proč policie nepokutuje právě za pomalou jízdu v levém a prostředním pruhu? Ale čemu se vlastně divíme, jsme v ČR.

LOL
26. září • 15:59

máš je vytroubit a vyblikat. Je to sice taky přestupek, ale z mého pohledu malý.Tady totiž jde o to, aby tohle benga sledovala a pokutovala.

Arnošt
1. října • 13:35

A ještě mu musíš jet v kufru, aby si Tě všimnul. On sice existuje § o bezdůvodně pomalé jízdě. Jenže to policie nestíhá. Takže se rozhlédni jestli neuvidíš poliše a klidně podjeď. Jen pozor aby brzdič ,který přece ví, že tam nikdo nemůže jet, ti tam nevjel. Když budeš dost rychlý tak s pomocí krajnice zabráníš nejhoršímu, jinak budeš polišům těžko vysvětlovat vznik kolize.

Bobby Deerfield
27. září • 20:04

Abys ho mohl vyblikat a vytroubit, tak bys musel ze svého pruhu, kde v klidu jedeš, naprosto nesmyslně přejet do druhého a vytvářet rizikovou situaci. Myslím, že tady to Beran úplně přesně netrefil.

LOL
28. září • 15:50

ty jsi z které planety? :-Dnormální je, že když předjíždím, tak se přesunu do levého pruhu. Pokud je to pro tebe riziková situace, tak potom doporučuju jezdit pouze šlapacím autíčkem po dvoře. Správně provedená změna pruhu (blinkr, zrcátka, přejetí) je řádově bezpečnější, než podjetí zprava.

Tomáš
26. září • 18:06

Ten názor na nutné opakování řidičských zkoušek by měl něco do sebe. Já to kvůli rozšířeni na motorku loni udělal a vážně jsem se párkrát docela divil. Např. blikat na řidiče se může v obci a troubit a blikat mimo obec. !!! Ano je to ve vyhlášce, takže nic trestného neuděláš a taky jak jinak upozornit takové bezohledné trdlo, které omezuje ostatní.

LOL
26. září • 19:23

vedle. Pojem "vytroubit" se poněkud míjí s odstavcem 4 paragrafu 31, který řeší použití výstražného znamení:(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou. :-PP.S.: samozřejmě můžeme zapříst gentlemanskou diskuzi o tom, co je to "doba nezbytně nutná" :-D

Petr007
26. září • 20:19

K upozornění řidiče předjížděného vozidla může řidič předjíždějícího vozidla dát zvukové výstražné znamení (§ 31 odst. 1 zák. 361/2000 Sb.). V obci i mimo obec lze místo něj užít světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkových světel (§ 31 odst. 2 téhož zákona, lidově tzv. problikávání).Takže jej lze vytroubit a vyblikat..... .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
27. září • 6:56

nikoli. Můžeš na něj zatroubit a párkrát bliknout. Ale trvalé troubení (tj. vytroubení), nebo svícení dálkovými je v rozporu s odstavcem 4 téhož paragrafu, které říká cosi o době nezbytně nutné, a je tam právě z důvodu toho, aby nedocházelo k vytrubování.

rohYpnol
27. září • 17:39

ne, opět špatně. Dokud neuhne, tak na něj můžu troubit a blikat jak se mi zlíbí. DOkud neuhne, tak je to doba nezbytně nutná. Proč? Protože mi jako rychleji jedoucímu nic jiného nezbývá. Podjet zprava nelze, pokračovat v jízdě rychleji nelze. Co mi zákon umožňuje? Výstražné znamení. Tečka. Tady není o čem debatovat.

Divi3
27. září • 19:07

ne, špatně.
citace: "K upozornění řidiče předjížděného vozidla může řidič předjíždějícího vozidla..."
Vy teprve chcete předjíždět, ale ještě nepředjíždíte (!), tudíž nejste "řidič předjíždějícího vozidla", tudíž nemůžete troubit. Tečka. Není o čem debatovat.

rohYpnol
27. září • 21:37

Ne, nauč se citovat... "...Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla..." - ust. § 31 odst. 1 z.č. 361/200 Sb., v platném znění.Bezdůvodná jízda v levém pruhu lze považovat za zdroj hrozícího nebezpečí - vznik kolony, překážka v plynulosti provozu... Tečka.

Fireman
1. října • 13:10

Řidič jedoucí v levém pruhu tě jistě omezuje, což nesmí, ale že by auta za sebou ohrožoval, to asi sotva, nevím jak bys musel argumentovat aby řidič jedoucí před tebou tě ohrožoval. On přestupek páchá, o tom není pochyb. Ale předjetí zprava i protroubení je přestupek také. Neupozorňuješ na nebezpečí a neupozorňuješ ani na předjížděcí manévr, když ještě nepředjíždíš. Takže z tohohle pohledu nejsi oprávněn houkačku použít.
Pokud tohle nedokážeš pochopit, tak je to pouze tvůj problém.

zdeněk
1. října • 18:05

A teď ještě vysvětli, proč bys měl troubit, když už to vozidlo předjíždíš?? Ty to tak děláš? Neuvěřitelné, jak si někdo dokáže udělat z jednoduchého paragrafu neřešitelný rébus! Ale to je zase tvůj problém...

JayDeeSq
27. září • 1:06

jenže to věčně vůbec nefunguje..protože tyhle lidi většinou ani neví nač mají zrcátka..

JirkaK
26. září • 14:59

Nevím proč se to stále dokola řeší. Tak prostě předjíždění zprava na vícepruhových silnicích oficiálně povolíme, bude po problému a bude konec stresů. Ničemu to vadit nebude, pravé zpětné zrcátko už se na auta povinně montuje tuším od roku 1984 a ubude jedno nesmyslné nařízení které má původ snad ještě v 50. letech.
B-]

LOL
26. září • 15:56

proč? Proč zavádět další výjimku, zesložiťovat zákon, když řešení je prosté - jezdit vpravo?!Navíc jízda dálniční rychlostí je poněkud nebezpečnější a hlídat mrtvé úhly na dvou stranách je prakticky nemožné.

Arnošt
1. října • 13:24

Jestli je pro Tebe jízda dálniční rychlostí nebezpečná, tak nejezdi po dálnici! Na JIžní spojce v Praze je hustý provoz ve všech (3) pruzích. Hlídání pruhů je nutností, bez ohledu jestli je možné. To nemluvím o dopravním mumraji v okolí Mnichova.

ufi
1. října • 9:38

jaká vyjímka? jaký problém? ve městě se tak jezdí, tam lidem nevadí hlídat si co jede vpravo a rychleji (teda ne všem) a mimo město to vadí? naopak se to zjednodušší, bylo by stejný pravidlo pro město i mimo město, takhle jsou dvě a naopak to lidem dělá problém.
a kdo si hlídá pravidelně provoz kolem sebe, tak ho nepřekvapí najednou auto. že jsou exoti co se nepodívají za celou minutu do zrcátka, tak těm se snad nebudeme přizpůsobovat.

Petr
27. září • 15:33

V tom pripade vrat ridicak.

Revan_21
27. září • 17:19

Spíš ty vrat řidičak, ne? pokud nějaký máš

Leo
26. září • 14:49

Podjíždění by mělo být přestupkem.
Ale pachatelem by měl být ten podjížděný, protože vlevo evidentně neměl co dělat - levý pruh je výhradně na předjíždění a pokud někoho předjíždím, těžko mne někdo může zároveň podjet.Mimochodem: policie má na dálnicích kamery skoro na každém metru, SPZky čtou automaticky.
Proč hromadně nezasílají složenky na pokuty lidem, kteří jedou v levém či prostředním pruhu aniž někoho aktuálně předjíždějí?

rohYpnol
27. září • 17:35

pachatelem by měl být ten podjížděný... naprostá blbost. Podjížděný samozřejmě jedná protiprávně a postižitelný je již dnes. Podjetí zprava je přestupek taktéž a provinění je jen a jen na straně toho, kdo podjede zprava. Nelze si vynucovat svá práva ptotiprávním jednáním. Tohle Čech zřejmě nikdy nepochopí a proto to u nás také vypadá jak to vypadá :-/Zcela shodně pokud pojedeš v rychlém pruhu 130 km/h dle GPS a neuhneš rychleji jedoucímu vozidlu, pak se chováš protiprávně. Nelze nikomu bránit v předjíždění. A je jedno, jestli jede 130 nebo 160. Pokud jede 160, pak jedná protiprávně, ale opět nelze vynucovat dodržování 130 km/h tím, že mu neuhneš.Je mi z celé téhle diskuse na zvracení, je to odraz rozkladu naší společnosti. Právo jednoho končí tam, kde začíná právo toho druhého. Pochopí tohle někdy Češi???

abxyz
29. srpna • 4:51

Ano a zamyslel si se (nebudu nikomu vykat, jsme na internetu, tak to neber spatne), ale nad tim, ze ja jedu 100 v pravem jizdnim pruhu. Predemnou je v prostrednim pruhu vozidlo, za mnou taktez. Jedu tech 100 na cca 2.1tisic otacek, tedy nejvice setrim motor, vozidlo jako takove. Vzhledem k tomu, ze kreten v pristrednim pruhu jede 80, nemuzu ho podjet (je to o papiry), tudiz si prejedu do prostredniho pruhu, brzdim, "nicim" si brzdy, zpomaluju na 80km/h, zrychluju, prejizdim do leveho, kde dost casto auta jezdi 140km/h a vic (min jak 130 v levem jezdi jen autobusy a kamiony ktere tam nemaji co delat), kazdopadne prejedu do leveho pruhu zhruba 90-100km/h, jestli se tam vubec vecpu, pic, sejme me auto zezadu se 140km/h na tachometru, popripade ohrozim jeho. Abych neohrozil, tak v patek na D1 smer brno z prahy nemas sanci zajet, takze se budes courat 80 v prostrednim, nebo 70 v pravym (coz porusujes dopravni predpisy). 80% bouracek na dalnicich je PRAVE Z TOHO DUVODU, ze nekdo z prostredniho pruhu predjizdi do leveho, nekdo ho sejme, nestihne ubrzdit, neodhadne rychlost, atd. U koho ta bouracka vznikla? U kretena v prostrednim pruhu (z nichz je 90% zenskych, 5% starych lidi, 5% blbecku). Tudiz to, ze ho podjedu sice jednam protipravne, ale mozna tim nezachranuju zivot jen sobe. A penize tim setrim sobe. Ono to, ze kreteni jezdi v prostrednim pruhu a mysli si, ze jedou BEZPECNE (protoze okolo sebe maji vsude silnici 4m), neni jen o tom, ze jsou oni sebestredny, atd. Ohrozuji tim silnicni provoz a ja bych byl rad, kdyby policie tohle zacala HODNE trestat. Jezdim prevazne jen po D1, R10, D8 a D5, kde R10, D8, D5 jsou sjizdne ve vsech pruzich naprosto bajecne, D1 je od Prahy ke sjezdu na Benesov (myslim 17km? Nevim ted jiste) naprosto bajecne sjizdne ve vsech pruzich, po obocovaku na benesov zacinaji 2pruhy, kde je cca po 3km tankodrom (ano, na teto casti naprosto chapu jizdu v levem pruhu, za predpokladu ze nekdo chce predjet odboceni do praveho), a pak od sjezdu na vlasim je to opet naprosto v poradku temer az po jihlavu, ktera je krasne sjizdna, pred brnem zase obcasne tankodrom. Ale ti blbci najedou v praze do prostredniho a z nej sjedou az za brnem kdyz jedou smer zakarpatska rus (to neni zle myslena narazka na moravaky ^^).Nadherne je tato situace videt mezi 8-15km, tedy od pruhonic po popovice, kde je kopecek dolu, kopecek nahoru, kopecek dolu, kopecek nahoru. Kdyz tam clovek pojede v patek pri stmivani (v zime od 4 do 8hodin, v lede od tech 8mi hodin do 11 cca, vecerni hodina mam namysli), tak je videt pravy pruh (2 auta, 1 kamion), prostredni pruh (150aut, 2kamiony), levy pruh (100aut, 0kamionu). Tak pardon, ale tam je usek prekrasny a lidi jsou pouze sebestredny hovada. Hlavne ze pak nadavaji na "rychle" jedouci auta, na predjizdejici auta, na vytrubujici auta, atd...

abxyz
29. srpna • 5:04

a omlouvam se za chyby, uz tu spim :D, jen tak pro precitani jsem si vsimnul par vynechanych carek, tecek, ja nevim ceho vseho, neco ve smyslu lede misto lete, atd :D

Bobby Deerfield
27. září • 20:01

Takže až se vyzvracíš budeš si stále ještě myslet, že ten kdo je v levém 80 má na to právo a ten kdo stále jede v pravém 130 je viník?

rohYpnol
27. září • 21:23

Jsi zpomalený? V levém 80 bezdůvodně je protiprávní jednání, ale NELZE si vynucovat právo dalším protiprávním jednáním! Je tohle TAK těžké pochopit?

Bobby Deerfield
27. září • 21:41

Jak si ho vynucuje? Vynucoval by si ho kdyby přejel do levého a tam blikal a troubil. Takhle jede povolenou rychlostí, dle zákona v pravém pruhu. A tím, že někdo ten zákon porušuje, tak tu vinu přeneseš na něj? Ty to má dobře pomotaný. :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
27. září • 21:53

Nelze si vynucovat VLASTNÍ PRÁVO protiprávním jednáním. Rozumíš psanému textu? Vlastní právo je právo jet 130 km/h. Vynucuješ si ho tím, že protiprávně předjedeš zprava.

lahvon
30. září • 18:29

Ale ono to protiprávní jednání není. Jen proto, že to řekli dva právníci.

Bobby Deerfield
27. září • 22:02

Tak jinak. Ve kterém okamžiku se začnu protiprávně chovat? Když dojedu pomalé vozidlo a vedle něj zpomalím na jeho rychlost, takže budu zdržovat další auta za sebou? Nebo když z volného pravého pruhu přejedu za něj a začnu na něj troubit a blikat? Podle tvého výkladu vlastně vždycky. Zůstanu-li ale ve svém pruhu, tak plynule, aniž vytvořím nějakou nebezpečnou situaci, odjedu. Skutečně tam, na rozdíl od tvých řešení. nevidím žádné vynucování.;-)

rohYpnol
28. září • 11:35

Je tak těžké pochopit psaný text? Samozřejmě, že když brzdu v levém pruhu upozorníš problikáním či zatroubením, aby uhnul do levého, není nic protiprávního.
Naopak podjetí zprava je zdroj nebezpečné situace. Protože je to proti pravidlům, tak to nikdo nečeká. Nikdy nevíš, kdy ti pomalý jezdec uhne do pravého pruhu!

TA
28. září • 14:51

Čo by mal správne urobiť vodič idúci v pravom pruhu, ktorý chce ísť rýchlejšie ako ten v ľavom, ak mu ten z ľavého pruhu nechce uhnúť? Berieme do úvahy, že ani jeden z nich neporušuje maximálnu povolenú rýchlosť.

LOL
28. září • 15:46

zpomalit, zařadit se za pomalu jedoucí auto do levého pruhu, probliknout jej, zatroubit.

TA
28. září • 15:55

Ak trúbenie a blikanie nepomáha, potom čo? Predstavme si situáciu, že auto ide v ľavom pruhu rýchlosťou, ktorou nespôsobuje úmyselné zdržanie. Avšak drží sa ľavého pruhu ako kliešť. Takže za ním sa vytvorí kolóna, ktorá ho chce predísť, teda zaradia sa za neho, ako si povedal. A teraz čo? Musia čakať, kým im neuhne?

honza
30. září • 18:11

ano, pripadne poprosit spolujezdce o vyfotografovani ridice, ktery omezuje plynulost provozu a nahlasit ho pcr. klidne rovnou telefonem. idealni by bylo, kdybychom take mohli kontrolovat, jak policie v danych pripadech postupuje... a jen na okraj - tohle neni bonzactvi. bonzactvi by bylo hlasit ty, co jedou rychle(ji), ale nikoho neomezuji ani primo neohrozuji (neprimou hrozbu bych nerad rozebiral, protoze to se dostavame do dost relativni roviny).

TA
30. září • 20:23

Nahlásiť ho polícii, to je v poriadku. Ale stále to nerieši aktuálnu situáciu, ktorú máš pred sebou na ceste.

Nihil Ichtyl (V0174)
30. září • 20:58

K té logice - pokud vám někdo zaparkuje před garáží, také vám nezbyde než zavolat PČR a nedává vám to právo mu rozbít okýnko, povolit ruční brzdu a pustit jeho auto z kopce. A to i když jinak holt musíte třeba hodinu čekat, než do garáže vjedete.Jinak ministerstvo dopravy ani nějaký JUDr. vám pokutu dávat nebudou, takže bych se přidržel vyjádření policie a případně se na něj odkazoval.

Murda
1. října • 11:28

Co si myslíš, že se stane když ti někdo parkuje před garáží a ty zavoláš PČR? To je totiž na delší dobu než na hodinu. Za hodinu když budeš mít velké štěstí dorazí PČR a v případě, že budeš potřebovat zajet do garáže, tak odjedou a nic se neřeší. Ty si totiž musíš dle vyjádření PČR počkat až příjde majitel vozu a v klidu si odjede. V tomto případě prý nejsou oprávněný nějak konat V opačném případě, že by jsi měl auto v garáži a potřeboval si vyjet s autem ven, začne to PČR řešit. Řeší se odtah parkujícího vozu cca 2 hodiny a to na tvé náklady. Pokud nechceš platit, máš smůlu a musíš si počkat až se pan majitel uráčí s vozem odjet. To je bohužel smutná praxe. Připadá ti toto řešení normální? Určitě ne. A zde máš tedy i ony nepochopitelné nenormálnosti při předjíždění zleva nebo prava na dálnici. I zde je spousta nevysvětlitelných nenormálností ;-).

TA
30. září • 21:04

To je ale iná situácia. Ak niekto stojí pred garážou, tak fyzicky blokuje auto v garáži. Avšak ak niekto ide v ľavom pruhu, tak v pravom pruhu nikoho fyzicky neblokuje. A vodič idúci v pravom pruhu by mohol toho v ľavom pruhu v pohode obísť – úmyselne nepíšem, že predísť. Avšak podľa zákona nemôže.

Nihil Ichtyl (V0174)
30. září • 21:17

Podle zákona možná může, o tom je ten článek :)
Moje přirovnání bylo samozřejmě přehnané, ale princip je stejný. Vytváříte potenciálně nebezpečnou situaci (předjížděním zprava, které řidič nečeká). Ta je sice primárně zaviněná druhým účastníkem, ale vám to nedává právo nebezpečnou situaci vyvolat.Ale to máte jedno, osobně taky podjíždím, jen jsem se snažil vysvětlit stanovisko TA "jak by to mělo být podle zákona za předpokladu, že se podjíždět nesmí".

Vana666
1. října • 7:32

Aha tak ten trvalý levoproudař vůbec nečeká, že by ho někdo předjel zprava. A co teda vlastně čeká, že za ním bude dvacetikilometrová kolona a pravý zůstane prázdný ?

zdeněk
1. října • 16:04

Hlavně takoví mladí a nezkušení řidiči, jakým jsi zjevně i ty, vyhánějí jakýkoliv problém až do absurdních extrémů! Kolik takových blbů za volantem potkáš, kteří ti nebudou "za žádnou cenu" chtít uhnout?? Mně osobně se to ještě NIKDY nestalo, a to už mám opravdu něco najeto! A i kdyby, tak ho zkrátka podjedu, naznačím mu něco nelichotivého a jedu dál, ne? Ale to neznamená, že to začnu dělat automaticky, "však tady ten mi asi taky neuhne"! Uhne každý, lempl samozřejmě až tehdy, když se po delší době podívá do zrcátka. Stupidní argumenty typu "přece za ním nepojedu sto kilometrů" si vymýšlí právě nezkušení mladí řidiči s problémy řešit nějaké sporné situace prostým selským rozumem, pokud starší, tak to jsou už skuteční lemplové. Je docela možné, že právě takoví jsou i na této diskuzi, vzhledem k některým názorům...

TA
1. října • 16:27

to je reakcia na mňa? Ak hej, tak si ešte raz prečítaj, čo som napísal. Akosi si netrafil.
Zatiaľ rekord, ktorý som videl na vlastné oči, je 29 km.

zdeněk
1. října • 17:42

Není to reakce na tebe, z mého příspěvku docela jasně vyplývá, že to na Vana666. Netuším, proč se můj příspěvek správně nepřiřadil.

zdeněk
1. října • 17:47

No, už to vím, pod tím tvým, který jsem před tím ani nečetl, je upozornění, že se přísp. dále nevětví...

Vana666
1. října • 19:37

zdenek: Jo souhlasím, jsem mladý a nezkušený, však taky mám řidičák teprve neceých čtyřicet let a najel jsem zatím jen ubohých jedenapůl miliónu. Nepochybuju že tvoje praxe je mnohem delší když máš tak perfektní odhad na chování druhých.
Ale i za těch pár ušmudlaných kiláků co mám za sebou jsem potkal dost týpků co neuhli vůbec. A spoustu těch co sice uhli, ale až po dlouhých a opakovaných urgencích. Ty zjevně jezdíš po úplně jiných cestách a nejspíše nekde v africe. Takže se příště nemíchej do diskuze když o problému nic nevíš.

zdeněk
2. října • 12:42

Tak máš řidičák 40 let?? A přesto píšeš takové pitomosti?? Tak to je, bohužel, už tvoje doživotní osobní tragedie, už asi nikdy nedokážeš za volantem myslet jako někdo, kdo ty zkušenosti dokáže sbírat a hlavně je využívat! Tvé chování odhaduji z úrovně tvých názorů, že jsou dětinsky naivní až hloupé, to jednoznačně dokazuje i tvoje reakce na mě. A zvláště ty poslední dvě věty mě opravdu upřímně rozesmály, ještě jsi mohl napsat další oblíbený argument takových "zkušených a vyježděných řidičů", že to , co já jsem najezdil, jsi ty nacouval... Věř tomu, že ty mě opravdu nemáš co radit, natož poučovat, i kdyby to, co o své praxi tvrdíš, byla možná pravda.

Vana666
3. října • 0:02

zdeněk: no pitomosti tady zatím píšeš jen ty. Protože už tvoje první reakce na můj příspěvek co že čeká dotyčný neuhýbač je úplně mimo mísu. Mimochodem podívej se jaký je u mého příspěvku poměr mezi souhlasy a nesouhlasy a zkus se nad tím zamyslet pokud to nebude nad tvoje síly. A tvoje další dedukce jsou už doslova debilní. To je vše, víc už s tebou nebudu ztrácet čas.

zdeněk
3. října • 12:21

Poměr souhlasů a nesouhlasů u tvých příspěvku svědčí o jediném - o množství špatných a nerozumných "řidičů" na této "diskuzi", stačí se podívat na poměr rozumných a naprosto stupidních názorů, což ale ty zjevně nejsi schopen rozlišit. Těch, kteří se evidentně dokáží na silnici orientovat, je tu naprosté minimum, asi jako prstů na jedné ruce, to není radostné poznání. A ty, chlapče, k těmto nepatříš ani omylem a mám obavy, jestli s takovým myšlením někdy vůbec patřit budeš.

LOL
27. září • 19:49

Amen.

nocturne.op.15
27. září • 8:00

Odmítám jezdit v pravém pruhu na většině z celé délky D1. Jeho stav neumožňuje plynulou a bezpečnou jízdu. Toto vysvětlení stačí i nasim dopravním policistům. Používám ho pouze, když uvolňuji cestu rychlejším řidičům. Žalujte mě, složenko...

Řidič
30. září • 19:46

tam, kde jsou na D1 tři pruhy je pravý pruh rovný, bez výtluků. Jedná se o D1 před Prahou a Ostravou, tam v levém pokud nepředjíždíte nemáte co dělat, složenko! Nebo kecáte a nikdy jste tama nejel!:-/

honza
30. září • 18:04

je to sice pravda, ale resenim by melo byt uvest silnici do stavu, ktery minimalne odpovida vysi poplatku ridicu za tzv. dalnicni sit. nikoliv zavadeni lidovych opatreni na urovni "brani spravedlnosti do vlastnich rukou". abychom si rozumeli, jezdim taky velmi casto vlevo, kdyz to provoz umoznuje. popravde, cim jsem starsi, tim min me bavi, hnat se po dalnici "povinne" 180 km/h, abych nemusel furt uhybat :-(

jardapro
27. září • 10:46

Přesně tak! Kdo často jezdí po D1 tak ví proč.

Leo
27. září • 12:36

Pak se ovšem nemůžete divit (a nadávat) že někteří řidiči si některá jiná pravidla vysvětlují podobně liberálně - tedy také jako nezávazná doporučení.

Revan_21
26. září • 14:57

Jinak sváma souhlasím.

Revan_21
26. září • 14:57

Proč? No protože hloupej čecháček by to automaticky bral jako policejní buzeraci :D

Vana666
26. září • 14:51

Jízda v levém by se měla na D1 a spol. legalizovat

Nick
26. září • 14:38

Vpravo samá díra, když už to nevydrží ani čep řízení dostávám se do prostředního,tam vyjeté koleje od kamionů, na mokru dostávám aquaplaning a rázem letím nekontrolovaně v levém. Tentokrát jsem přežil cestu po České předražené polňačce! :-O

lahvon
30. září • 18:25

Keci v kleci.
Neznám prakticky žádný úsek českých dálnic, kde by byly 3 pruhy v jednom směru a zároveň se pravým pruhem nedalo jet. Prakticky ve všech případech se jedná o nové úseky dálnice, kde je pravý pruh v pohodě. Maximálně na D1 před Prahou se už začínají objevovat místy trochu koleje od kamionů, což některým starým plečkám s vůlí řízení za deště může dělat problémy.Ale móda českých řidičů, jezdit prakticky jen prostředním a levým pruhem, je jen a jen o sobeckosti, lenosti a hulvátství některých z řidičů.

Pavel
1. října • 16:53

ANO, keci v kleci. Kolikrát jste jel třeba hradeckou D11? Tam se například dobrých 50 km z celého úseku nedá jet ani v jednom z pruhů, ať je důvod jakýkoliv. Ovšem ten levý je v o řád lepším stavu, než pravý. Považuji se za slušného řidiče, ale zde jezdím zásadně v levém pruhu. Minimálně proto, abych ze svého auta brzy neměl plečku s vůlí v řízení!S pozdravem Váš lenoch, hulvát a sobec.

kolemjdoucí
2. října • 0:23

Po D11 jezdím pravidelně týden co týden a dávno není pravda, že je 50 km tak špatných. Ve směru na Prahu to je už jen cca 16 km od Exitu 18 u Bříství až po Shellku na druhém kilometru, a to ještě ne v úplně celém úseku. Ve směru z Prahy je situace ještě o něco lepší, tam je problém už pouze s nějakými osmi či deseti kilometry a také to není souvislý tankodrom, ale jsou to tři kusy po dvou, třech kilometrech. A každý rok se to lepší, jak upravují povrch (teď pracují na směru od Prahy na dvou úsecích). Není to žádný zázrak, ale rozhodně už nelze říct, že D11 je nejhorší panelovka v republice. D1 je v mnohem horším stavu, případně taková R4, to je teprve zážitek (ale to je jenom eRko, tak co bych chtěl, že...).Po D11 mi nedělá problém jet vpravo v celé délce od Prahy po Hradec (resp. Praskačku) i zpět, těch pár kilometrů se dá vydržet (navíc rozdíly mezi pruhy nejsou tak velké, aby bylo nutné v levém jet v případě, že je pravý volný). Mimochodem - mám lepší zkušenosti, když v těch úsecích jedu 130-140. Drncá to méně, než když jedu klidným tempem kolem stovky.Takže ano, jste lenoch, hulvát, sobec a navíc jste tam evidentně dlouho nejel.

runner42
2. října • 16:08

Souhlas. Ten poslední hrůza úsek na HK za Agipkou začali právě opravovat. Takže už zůstane jen těch posledních 12 km na Prahu.

Atomas
1. října • 15:19

Naprosto trefné...;-)

Bobby Deerfield
27. září • 19:56

A já si doposavad myslel, že vyjeté pruhy nejen od kamionů jsou v pravých pruzích.;-)

Vana666
26. září • 14:22

No mohl nám pan Beran ještě říct, jaká je teda definice předjíždění dle zákona.Kromě toho by mě zajímalo, jestli se jedná o souběžnou jízdu, když se mimo obec vytvoří souvislá kolona vozidel pouze v levém pruhu a pravý (jeden nebo více) pruh zůstane volný. Mohu za těchto okolností jet v pravém souběžně rychleji ? Zákon totiž mluví o souběžných jízdních pruzích a souvislých proudech vozidel jen v množném čísle.

LOL
26. září • 15:57

samozřejmě nejedná. A to jak "sedláckým rozumem", tak čtením zákona. kdyby ta kolona v levém přemigrovala do pravého, tak se bude jednat o běžnou silniční situaci a žádnou kolonu.

cwds
30. září • 17:48

Ale jak by ta kolona mohla přemigrovat do pravýho, když v něm teda nesmí bejt nikdo jako první? Ta kolona vozidel přeci musí nejdřív nějak vzniknout.

dan
30. září • 18:24

V tomto pripade, byt jde o vagni a nejednoznacne zneni zakona, ma pravdu policie. Predjizdeni skutecne bez zmeny jizdniho pruhu na pocatku ukonu neni predjizdenim dle smyslu zakona. A smysl zakona, nikoli jen formalni teoretizovani, je jeho ucelem.

Lobby
3. října • 15:12

A to jako když míjíš kolo, motorku či podobně, přičemž neměníš pruh, není předjíždění?? Pěkná blbost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
22. listopadu • 15:07

Kolo, motorka, dvoukolák, åle jedou v mém pruhu. To není stejný případ jako kdy debil jede v levém.

x12345678
1. října • 14:34

Taky bych řekl. Vozidlo, které nejede přede mnou logicky nemohu předjet. Mohu jej míjet, předjíždět nikoliv.

Doporučujeme

Články odjinud