Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Je obecně známo, že brzdy se během jízdy zahřívají. Ale zajímali jste se někdy jak moc? Jednoduše řečeno - zatraceně hodně. Server Engineering Explained za pomoci termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil další velmi zajímavé video, tentokrát na téma zahřívaní brzdové soustavy.

Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu a motor vytáčí na hranici 3000 min/1. Kamera zobrazuje pět hlavních míst – vnější hranu brzdového kotouče, kotouč pod brzdovým obložením, disk za brzdovým obložením, náboj kola a svrchní část brzdového obložení.

Je zajímavé, že nejžhavější částí kotouče je jeho vnější hrana. To je důsledkem lehké koroze, což znamená, že disk nedokáže tak efektivně odvádět teplo. Další zajímavým faktem je ten, že kola z lehkých slitin přejímají část tepla generovaného kotouči. Z toho plyne, že materiál, ze kterého je vyrobený váš disk, má vliv na účinek brzdové soustavy.

Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ovšem na okruhu se může vyšplhat až k 500 °C.

Doporučujeme

Články odjinud