Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Je obecně známo, že brzdy se během jízdy zahřívají. Ale zajímali jste se někdy jak moc? Jednoduše řečeno - zatraceně hodně. Server Engineering Explained za pomoci termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil další velmi zajímavé video, tentokrát na téma zahřívaní brzdové soustavy.

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu a motor vytáčí na hranici 3000 min/1. Kamera zobrazuje pět hlavních míst – vnější hranu brzdového kotouče, kotouč pod brzdovým obložením, disk za brzdovým obložením, náboj kola a svrchní část brzdového obložení.

Je zajímavé, že nejžhavější částí kotouče je jeho vnější hrana. To je důsledkem lehké koroze, což znamená, že disk nedokáže tak efektivně odvádět teplo. Další zajímavým faktem je ten, že kola z lehkých slitin přejímají část tepla generovaného kotouči. Z toho plyne, že materiál, ze kterého je vyrobený váš disk, má vliv na účinek brzdové soustavy.

Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ovšem na okruhu se může vyšplhat až k 500 °C.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků