Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Je obecně známo, že brzdy se během jízdy zahřívají. Ale zajímali jste se někdy jak moc? Jednoduše řečeno - zatraceně hodně. Server Engineering Explained za pomoci termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil další velmi zajímavé video, tentokrát na téma zahřívaní brzdové soustavy.

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu a motor vytáčí na hranici 3000 min/1. Kamera zobrazuje pět hlavních míst – vnější hranu brzdového kotouče, kotouč pod brzdovým obložením, disk za brzdovým obložením, náboj kola a svrchní část brzdového obložení.

Je zajímavé, že nejžhavější částí kotouče je jeho vnější hrana. To je důsledkem lehké koroze, což znamená, že disk nedokáže tak efektivně odvádět teplo. Další zajímavým faktem je ten, že kola z lehkých slitin přejímají část tepla generovaného kotouči. Z toho plyne, že materiál, ze kterého je vyrobený váš disk, má vliv na účinek brzdové soustavy.

Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ovšem na okruhu se může vyšplhat až k 500 °C.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků