Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Je obecně známo, že brzdy se během jízdy zahřívají. Ale zajímali jste se někdy jak moc? Jednoduše řečeno - zatraceně hodně. Server Engineering Explained za pomoci termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil další velmi zajímavé video, tentokrát na téma zahřívaní brzdové soustavy.

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu a motor vytáčí na hranici 3000 min/1. Kamera zobrazuje pět hlavních míst – vnější hranu brzdového kotouče, kotouč pod brzdovým obložením, disk za brzdovým obložením, náboj kola a svrchní část brzdového obložení.

Je zajímavé, že nejžhavější částí kotouče je jeho vnější hrana. To je důsledkem lehké koroze, což znamená, že disk nedokáže tak efektivně odvádět teplo. Další zajímavým faktem je ten, že kola z lehkých slitin přejímají část tepla generovaného kotouči. Z toho plyne, že materiál, ze kterého je vyrobený váš disk, má vliv na účinek brzdové soustavy.

Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ovšem na okruhu se může vyšplhat až k 500 °C.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků