Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Německý ADAC neúnavně pokračuje v sérii netradičních crash testů, jejichž prostřednictvím upozorňuje na specifická „sezónní“ rizika.

Po nedávném videu s vánočním stromkem a testu střešních boxů tu dnes máme další zimní téma: převoz lyžařského vybavení v autě. 

Při první bariérové zkoušce položili technici německého autoklubu lyže na sklopené zadní sedadlo. Do kufru naskládali mohutné lyžařské boty a několik tašek. Poté vyslali auto proti bariéře rychlostí 50 km/h.  

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Výsledek tušíte. Lyže se zezadu zabořily do předních opěradel, boty letěly interiérem jako dělové koule, než jim dráhu zkřížily hlavy testovacích figurín. Pro živého člověka by taková nehoda mohla být fatální.

ADAC doporučuje řidičům upevnit lyže pomocí popruhů, které lze provléci oky v zavazadlovém prostoru. Bezpečné místo pro lyžařské boty je na podlaze za předními opěradly. Uvázat by se podle ADACu měly i velké tašky v kufru. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky