Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Německý ADAC neúnavně pokračuje v sérii netradičních crash testů, jejichž prostřednictvím upozorňuje na specifická „sezónní“ rizika.

Po nedávném videu s vánočním stromkem a testu střešních boxů tu dnes máme další zimní téma: převoz lyžařského vybavení v autě. 

Při první bariérové zkoušce položili technici německého autoklubu lyže na sklopené zadní sedadlo. Do kufru naskládali mohutné lyžařské boty a několik tašek. Poté vyslali auto proti bariéře rychlostí 50 km/h.  

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Výsledek tušíte. Lyže se zezadu zabořily do předních opěradel, boty letěly interiérem jako dělové koule, než jim dráhu zkřížily hlavy testovacích figurín. Pro živého člověka by taková nehoda mohla být fatální.

ADAC doporučuje řidičům upevnit lyže pomocí popruhů, které lze provléci oky v zavazadlovém prostoru. Bezpečné místo pro lyžařské boty je na podlaze za předními opěradly. Uvázat by se podle ADACu měly i velké tašky v kufru. 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků