Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Po nedávném představení výročního konceptu GT-R50 nám Nissan nabízí pohled do zákulisí jeho tvorby. Krátký dokument ukazuje, že i v době robotů a 3D tisku se stále cení poctivá ruční práce a doslova umělecký smysl pro detail.

Lepší oslavu 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok) si zřejmě nelze představit. Již v létě nám byl představen společný projekt konceptu GT-R50, který je oslavným pojetím současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia.

Krátký dokument z tvorby vozu nyní dokazuje, že za dveřmi Italdesignu se jednoduše některé věci ani po 50 letech nezměnily. Futuristicky vypadající karoserie by tak mohla kdekoho zmást, ale doopravdy byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů.

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Práce každopádně započala odstrojením dárcovského Nissanu GT-R Nismo, jenž posloužil jako technický základ pro vytvoření italské reinterpretace japonského superauta. Jak už víme, opravdu se tedy nejedná o vozidlo pro statickou výstavku, funkčnost konceptu automobilka převedla letos na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a také v belgickém Spa.

Ne všechny části GT-R50 ovšem vznikly pěkně postaru. Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na techniku se koneckonců přece jen také sáhlo a dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm. Posílena tudíž byla převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal i podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnější brzdový systém Brembo.

Nissan a Italdesign přitom opravdu plánují malosériovou produkci GT-R50. Vzniknout by mělo pouhých 50 kusů, přičemž každý z exemplářů vyjde na 1,16 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 26 milionů korun. Stavba jednoho kusu potrvá přibližně šest měsíců. A dokument níže ukazuje, proč vlastně.

Pokud nerozumíte emotivní italské mluvě, u videa lze zapnout anglické titulky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků