Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Po nedávném představení výročního konceptu GT-R50 nám Nissan nabízí pohled do zákulisí jeho tvorby. Krátký dokument ukazuje, že i v době robotů a 3D tisku se stále cení poctivá ruční práce a doslova umělecký smysl pro detail.

Lepší oslavu 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok) si zřejmě nelze představit. Již v létě nám byl představen společný projekt konceptu GT-R50, který je oslavným pojetím současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia.

Krátký dokument z tvorby vozu nyní dokazuje, že za dveřmi Italdesignu se jednoduše některé věci ani po 50 letech nezměnily. Futuristicky vypadající karoserie by tak mohla kdekoho zmást, ale doopravdy byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů.

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Práce každopádně započala odstrojením dárcovského Nissanu GT-R Nismo, jenž posloužil jako technický základ pro vytvoření italské reinterpretace japonského superauta. Jak už víme, opravdu se tedy nejedná o vozidlo pro statickou výstavku, funkčnost konceptu automobilka převedla letos na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a také v belgickém Spa.

Ne všechny části GT-R50 ovšem vznikly pěkně postaru. Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na techniku se koneckonců přece jen také sáhlo a dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm. Posílena tudíž byla převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal i podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnější brzdový systém Brembo.

Nissan a Italdesign přitom opravdu plánují malosériovou produkci GT-R50. Vzniknout by mělo pouhých 50 kusů, přičemž každý z exemplářů vyjde na 1,16 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 26 milionů korun. Stavba jednoho kusu potrvá přibližně šest měsíců. A dokument níže ukazuje, proč vlastně.

Pokud nerozumíte emotivní italské mluvě, u videa lze zapnout anglické titulky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků