Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Po nedávném představení výročního konceptu GT-R50 nám Nissan nabízí pohled do zákulisí jeho tvorby. Krátký dokument ukazuje, že i v době robotů a 3D tisku se stále cení poctivá ruční práce a doslova umělecký smysl pro detail.

Lepší oslavu 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok) si zřejmě nelze představit. Již v létě nám byl představen společný projekt konceptu GT-R50, který je oslavným pojetím současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia.

Krátký dokument z tvorby vozu nyní dokazuje, že za dveřmi Italdesignu se jednoduše některé věci ani po 50 letech nezměnily. Futuristicky vypadající karoserie by tak mohla kdekoho zmást, ale doopravdy byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů.

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Práce každopádně započala odstrojením dárcovského Nissanu GT-R Nismo, jenž posloužil jako technický základ pro vytvoření italské reinterpretace japonského superauta. Jak už víme, opravdu se tedy nejedná o vozidlo pro statickou výstavku, funkčnost konceptu automobilka převedla letos na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a také v belgickém Spa.

Ne všechny části GT-R50 ovšem vznikly pěkně postaru. Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na techniku se koneckonců přece jen také sáhlo a dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm. Posílena tudíž byla převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal i podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnější brzdový systém Brembo.

Nissan a Italdesign přitom opravdu plánují malosériovou produkci GT-R50. Vzniknout by mělo pouhých 50 kusů, přičemž každý z exemplářů vyjde na 1,16 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 26 milionů korun. Stavba jednoho kusu potrvá přibližně šest měsíců. A dokument níže ukazuje, proč vlastně.

Pokud nerozumíte emotivní italské mluvě, u videa lze zapnout anglické titulky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků