Česká Škoda uvedla další díl svého grafického seriálu „Ikony v novém kabátě“, kde nechává své designéry pracovat na moderních vizích klasických automobilů ze své 125 let staré historie. Zdroj: Škoda Auto

Česká Škoda uvedla další díl svého grafického seriálu „Ikony v novém kabátě“, kde nechává své designéry pracovat na moderních vizích klasických automobilů ze své 125 let staré historie. | Zdroj: Škoda Auto

Nyní už známe i prosincové auto, je jím původní Škoda Felicia z konce 50. let minulého století, kterou si do dnešní doby vysnil francouzský designér interiérů Martin Leprince. Zdroj: Škoda Auto

Nyní už známe i prosincové auto, je jím původní Škoda Felicia z konce 50. let minulého století, kterou si do dnešní doby vysnil francouzský designér interiérů Martin Leprince. | Zdroj: Škoda Auto

„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené. Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky Škoda a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ říká Martin. Zdroj: Škoda Auto

„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené. Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky Škoda a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ říká Martin. | Zdroj: Škoda Auto

Studie zahrnuje několik velmi zajímavých prvků. Z řady vyčnívá především čelní sklo, které zasahuje i do interiéru a slouží i jako digitální přístrojový štít.  Zdroj: Škoda Auto

Studie zahrnuje několik velmi zajímavých prvků. Z řady vyčnívá především čelní sklo, které zasahuje i do interiéru a slouží i jako digitální přístrojový štít.  | Zdroj: Škoda Auto

„Studoval jsem skleněné sochy a na jejich fotografiích a obrazech jsem vymýšlel, jak nakreslit 3D skleněný objekt tak, aby byl celek pochopitelný a vypadal realisticky. To mi zabralo hezkých pár dnů práce,“ přibližuje autor svůj nápad. Zdroj: Škoda Auto

„Studoval jsem skleněné sochy a na jejich fotografiích a obrazech jsem vymýšlel, jak nakreslit 3D skleněný objekt tak, aby byl celek pochopitelný a vypadal realisticky. To mi zabralo hezkých pár dnů práce,“ přibližuje autor svůj nápad. | Zdroj: Škoda Auto

Vozu pak nechybí ani chromované linky na bocích a zadní svítilny ve tvaru ploutví. Autor svůj výtvor pojmenoval Bohe Vita, protože v něm evokuje bohémský život. Zdroj: Škoda Auto

Vozu pak nechybí ani chromované linky na bocích a zadní svítilny ve tvaru ploutví. Autor svůj výtvor pojmenoval Bohe Vita, protože v něm evokuje bohémský život. | Zdroj: Škoda Auto

Martin Leprince pracuje v automobilce od roku 2017. Podílel se na studiích  Vision X ,  Vision RS  i  Vision iV . Zdroj: Škoda Auto

Martin Leprince pracuje v automobilce od roku 2017. Podílel se na studiích Vision XVision RS i Vision iV. | Zdroj: Škoda Auto

Škoda nedávno představila projekt Ikony v novém kabátě, ve kterém designéři automobilky představují své vlastní moderní vize legendárních vozů historie značky. Zdroj: Škoda Auto

Škoda nedávno představila projekt Ikony v novém kabátě, ve kterém designéři automobilky představují své vlastní moderní vize legendárních vozů historie značky. | Zdroj: Škoda Auto

Seriál odstartovala interpretace  115 let starého Voiturette A jakožto autonomního kočáru  a nyní pokračujeme další legendou, Škodou Popular Monte Carlo. Zdroj: Škoda Auto

Seriál odstartovala interpretace 115 let starého Voiturette A jakožto autonomního kočáru a nyní pokračujeme další legendou, Škodou Popular Monte Carlo. | Zdroj: Škoda Auto

Model z druhé poloviny 30. let minulého století si vzal do parády Ljudmil Slavov, designér Škody původem z Bulharska, který v Česku žije už přes 20 let... Zdroj: Škoda Auto

Model z druhé poloviny 30. let minulého století si vzal do parády Ljudmil Slavov, designér Škody původem z Bulharska, který v Česku žije už přes 20 let... | Zdroj: Škoda Auto

...a u mladoboleslavské automobilky nyní působí v oddělení designu interiéru. I on považuje Popular Monte Carlo za jedno z nejkrásnějších aut vůbec.   Zdroj: Škoda Auto

...a u mladoboleslavské automobilky nyní působí v oddělení designu interiéru. I on považuje Popular Monte Carlo za jedno z nejkrásnějších aut vůbec.   | Zdroj: Škoda Auto

Ve verzi kupé jde nepochybně o českou automobilovou legendu, přesto ale Slavov vybral jako základ pro svou inspiraci variantu roadster, kterou nyní čeká v muzeu Škody kompletní renovace. Zdroj: Škoda Auto

Ve verzi kupé jde nepochybně o českou automobilovou legendu, přesto ale Slavov vybral jako základ pro svou inspiraci variantu roadster, kterou nyní čeká v muzeu Škody kompletní renovace. | Zdroj: Škoda Auto

Výsledkem je tak koncept s dlouhou aerodynamickou siluetou, nízkým profilem s minimální čelním oknem a dvoumístným interiérem, kterému nechybí ani úložný prostor na závodní přilby. Zdroj: Škoda Auto

Výsledkem je tak koncept s dlouhou aerodynamickou siluetou, nízkým profilem s minimální čelním oknem a dvoumístným interiérem, kterému nechybí ani úložný prostor na závodní přilby. | Zdroj: Škoda Auto

K jasným odkazům na originál zase patří na exteriéru splývavá záď s výraznou „ploutví“. Zato maska vozu dále rozvádí již zavedený styl dnešního designového směřování vozů škodovky, kde nechybí ani výrazné LED osvětlení. Zdroj: Škoda Auto

K jasným odkazům na originál zase patří na exteriéru splývavá záď s výraznou „ploutví“. Zato maska vozu dále rozvádí již zavedený styl dnešního designového směřování vozů škodovky, kde nechybí ani výrazné LED osvětlení. | Zdroj: Škoda Auto

Nakonec stačí dodat, že originální Popular Monte Carlo vznikl v roce 1936 jako závodní speciál pro Rallye Monte Carlo. Jelikož vůz s posádkou Pohl/Hausman v soutěži uspěl (byl druhý ve své kategorii)... Zdroj: Škoda Auto

Nakonec stačí dodat, že originální Popular Monte Carlo vznikl v roce 1936 jako závodní speciál pro Rallye Monte Carlo. Jelikož vůz s posádkou Pohl/Hausman v soutěži uspěl (byl druhý ve své kategorii)... | Zdroj: Škoda Auto

...rozhodla se pak Škoda vytvořit i silniční provedení označené Popular Sport Monte Carlo. To vzniklo v celkem 70 kusech s karoseriemi kupé a roadster. Zdroj: Škoda Auto

...rozhodla se pak Škoda vytvořit i silniční provedení označené Popular Sport Monte Carlo. To vzniklo v celkem 70 kusech s karoseriemi kupé a roadster. | Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda

| Zdroj: Škoda

Jak by vypadalo 115 let staré Voiturette A ještě z dob Laurina & Klementa z pohledu současného designéra? Zdroj: Škoda Auto

Jak by vypadalo 115 let staré Voiturette A ještě z dob Laurina & Klementa z pohledu současného designéra? | Zdroj: Škoda Auto

Asi nějak takhle. Do futuristické interpretace vůbec prvního automobilu předchůdce mladoboleslavské značky se pustila Jü-chan Čang, designérka původem z Číny, která v současnosti pracuje v oddělení interiérů Škody Auto. Zdroj: Škoda Auto

Asi nějak takhle. Do futuristické interpretace vůbec prvního automobilu předchůdce mladoboleslavské značky se pustila Jü-chan Čang, designérka původem z Číny, která v současnosti pracuje v oddělení interiérů Škody Auto. | Zdroj: Škoda Auto

Vize mladé čínské designérky je jakýmsi moderním dvoumístným kočárem s plně autonomním řízením, volant a pedály tedy nehledejte. Zdroj: Škoda Auto

Vize mladé čínské designérky je jakýmsi moderním dvoumístným kočárem s plně autonomním řízením, volant a pedály tedy nehledejte. | Zdroj: Škoda Auto

Podle Jü-chan by měla novodobá Voiturette sloužit velmi specifickému účelu: má jít o vůz, který bude autonomně vozit turisty například po Praze. Zdroj: Škoda Auto

Podle Jü-chan by měla novodobá Voiturette sloužit velmi specifickému účelu: má jít o vůz, který bude autonomně vozit turisty například po Praze. | Zdroj: Škoda Auto

„Auto vám za jízdy na velkém displeji ukáže popis památek, ale také může představit historii automobilky,“ popisuje základní myšlenku designérka. Samotný design má pak s historickým vozem hodně společného.  Zdroj: Škoda Auto

„Auto vám za jízdy na velkém displeji ukáže popis památek, ale také může představit historii automobilky,“ popisuje základní myšlenku designérka. Samotný design má pak s historickým vozem hodně společného.  | Zdroj: Škoda Auto

„Chtěla jsem zachovat původního ducha vozu. Ten má totiž velmi charakteristický tvar s výraznou kapotou, vysokou pozici sezení na jakémsi gauči a minimalistické uspořádání pracoviště řidiče,“ popisuje Jü-chan inspiraci.  Zdroj: Škoda Auto

„Chtěla jsem zachovat původního ducha vozu. Ten má totiž velmi charakteristický tvar s výraznou kapotou, vysokou pozici sezení na jakémsi gauči a minimalistické uspořádání pracoviště řidiče,“ popisuje Jü-chan inspiraci.  | Zdroj: Škoda Auto

Futuristická je i představa, kdy jsou maska přídě i ráfky kol tvořeny LED displeji. „Měl by to být způsob, jak s vámi bude auto komunikovat, jak vás přivítá.“ Zdroj: Škoda Auto

Futuristická je i představa, kdy jsou maska přídě i ráfky kol tvořeny LED displeji. „Měl by to být způsob, jak s vámi bude auto komunikovat, jak vás přivítá.“ | Zdroj: Škoda Auto

Výsledek byl konzultován s šéfdesignérem Škody Oliverem Stefanim. Jelikož šlo o vizi auta budoucnosti bez jasného zadání, připomínky byly jen drobné. Zdroj: Škoda Auto

Výsledek byl konzultován s šéfdesignérem Škody Oliverem Stefanim. Jelikož šlo o vizi auta budoucnosti bez jasného zadání, připomínky byly jen drobné. | Zdroj: Škoda Auto

Odstraněny byly například některé detaily, které připomínaly řešení, jež automobilka teprve připravuje pro svá sériová auta. Zdroj: Škoda Auto

Odstraněny byly například některé detaily, které připomínaly řešení, jež automobilka teprve připravuje pro svá sériová auta. | Zdroj: Škoda Auto

Pro zopakování, Laurin & Klement Voiturette A byl prvním automobilem mladoboleslavské značky, který vznikl v roce 1905. Dvousedadlového vozu bylo vyrobeno 44 kusů. Vice v článku... Zdroj: Škoda Auto

Pro zopakování, Laurin & Klement Voiturette A byl prvním automobilem mladoboleslavské značky, který vznikl v roce 1905. Dvousedadlového vozu bylo vyrobeno 44 kusů. Vice v článku... | Zdroj: Škoda Auto

Nyní už známe i prosincové auto, je jím původní Škoda Felicia z konce 50. let minulého století, kterou si do dnešní doby vysnil francouzský designér interiérů Martin Leprince. Zdroj: Škoda Auto
„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené. Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky Škoda a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ říká Martin. Zdroj: Škoda Auto
Studie zahrnuje několik velmi zajímavých prvků. Z řady vyčnívá především čelní sklo, které zasahuje i do interiéru a slouží i jako digitální přístrojový štít.  Zdroj: Škoda Auto
„Studoval jsem skleněné sochy a na jejich fotografiích a obrazech jsem vymýšlel, jak nakreslit 3D skleněný objekt tak, aby byl celek pochopitelný a vypadal realisticky. To mi zabralo hezkých pár dnů práce,“ přibližuje autor svůj nápad. Zdroj: Škoda Auto
27
Fotogalerie

Podívejte se na nejlepší vizi staré Škody Felicia podle pravidel dneška. Je krásná!

Po Voiturette A a Popularu Monte Carlo přišla řada se zasnít nad starou dobrou feldou. Jak by vypadala dnes? Odpovídá franouzský designér interiérů.

Škoda uvedla další díl svého grafického seriálu „Ikony v novém kabátě“, kde nechává své designéry pracovat na moderních vizích klasických automobilů ze své 125 let staré historie.

Jako první jsme v říjnu viděli 115 let starý model Voiturette A od designérky Jü-chan Čangové, který pracuje v oddělení interiérů. O měsíc později následovala vize Škody Popular Monte Carlo, kterou nakreslil Ljudmil Slavov, designér původem z Bulharska. Nyní už známe i prosincové auto, je jím původní Škoda Felicia z konce 50. let minulého století, kterou si do dnešní doby vysnil francouzský designér interiérů Martin Leprince.

„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené. Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky Škoda a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ říká Martin.

Studie zahrnuje několik velmi zajímavých prvků. Z řady vyčnívá především čelní sklo, které zasahuje i do interiéru a slouží i jako digitální přístrojový štít. „Studoval jsem skleněné sochy a na jejich fotografiích a obrazech jsem vymýšlel, jak nakreslit 3D skleněný objekt tak, aby byl celek pochopitelný a vypadal realisticky. To mi zabralo hezkých pár dnů práce,“ přibližuje autor svůj nápad.

Vozu pak nechybí ani chromované linky na bocích a zadní svítilny ve tvaru ploutví. Autor svůj výtvor pojmenoval Bohe Vita, protože v něm evokuje bohémský život. Martin Leprince pracuje v automobilce od roku 2017. Podílel se na studiích Vision X, Vision RS i Vision iV.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud