Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.
Na facebooku se dá najít ledacos. Třeba video zahraniční série dokumentující země výhodní Evropy v období přechodu mezi komunismem a kapitalismem, který se ohlíží i na českou Škodu Auto. Záběry z montážní linky nahlížejí na výrobu modelu Felicia, kdy novinář Albert Clack zmiňuje na standardy roku 1996 velký počet živé pracovní síly a absenci robotů.
Clack to samozřejmě zmiňuje v kontextu působení Škody pod křídly technologicky se rozvíjejícího koncernu Volkswagen, kterému se ovšem levná ruční práce lidí v Česku ještě mnohonásobně vyplatila. Britský novinář uvádí, že pracovníci škodovky jsou jedni z nejlépe placených zaměstnanců v Česku.
K působení v koncernu VW se vyjádří i tehdejší šéf mladoboleslavské automobilky Ludvík Kalma, který zmiňuje perspektivu české značky do budoucna, rovněž se záměrem německého koncernu konkurovat dle jeho slov „agresivní konkurenci z Asie“.
Nakonec dojde i na slova o rozmachu sdílení platforem napříč značkami koncernu a nové zbrani proti konkurenci, zbrusu nové Škodě Octavia, které byl Kalma v podstatě otcem. Se záběry z října 1996 je tedy docela mrazivý fakt, že zhruba měsíc poté Kalma v předprodukčním exempláři Octavie tragicky zahyne.
O příběhu „otce moderní Octavie“ jsme už psali podrobněji dříve.