Plný náraz do baterie umístěné na boku náklaďáku. Takto Scania testuje bezpečnost svých nových elektrických modelů.
Scania nedávno představila svou novou elektrifikovanou řadu nákladních vozů, kde se vedle modernizovaného plug-hybridu postavil i čistý elektromobil. Samozřejmě i na těchto novinkách si zakládá na vysoké úrovni bezpečnosti, což pochopitelně souvisí i s odolností samotných baterií, když dojde na nehodu.
S až devíti použitými bateriovými moduly, z nichž některé jsou umístěny rovněž na stranách vozu podél šasi, jsou baterie v případě bočního nárazu takzvaně „na ráně“. Odolnou konstrukci modulů s chytrým rozložením působících sil během nehody však nyní Scania ukazuje na krátkém videu z nárazových testů.
Testům předcházela řada simulací, kdy je samotný nárazový test vlastně pouhým potvrzením, že výpočty inženýrů Scanie byly správné. Zkouškou pak není nic jiného než boční náraz osobního auta přímo do strany náklaďáku, kde je umístěna baterie. Bohužel více podrobností o průběhu testu a například rychlosti jedoucího vozu značka v tiskové zprávě neuvádí.
Scania pouze potvrzuje, že test proběhl dle očekávání a baterie zůstala po nárazu nepoškozená a bez náznaku vzniku požáru. Ochranná struktura modulu úspěšně pohltila působící síly a rozprostřela je do méně kritických částí.
Stačí dodat, že ve svém elektrickém náklaďáku používá Scania v závislosti na specifikaci pět až devět lithium-iontových akumulátorů pro maximální kapacitu až 300 kWh. S elektrickým ústrojím o maximálním výkonu 295 kW a točivém momentu 2200 N.m pak mluví značka o dojezdu až 250 km na jedno nabití.