Podívejte se na crash test elektrického náklaďáku. Scania je s výsledkem spokojena

Plný náraz do baterie umístěné na boku náklaďáku. Takto Scania testuje bezpečnost svých nových elektrických modelů.

Scania nedávno představila svou novou elektrifikovanou řadu nákladních vozů, kde se vedle modernizovaného plug-hybridu postavil i čistý elektromobil. Samozřejmě i na těchto novinkách si zakládá na vysoké úrovni bezpečnosti, což pochopitelně souvisí i s odolností samotných baterií, když dojde na nehodu.

S až devíti použitými bateriovými moduly, z nichž některé jsou umístěny rovněž na stranách vozu podél šasi, jsou baterie v případě bočního nárazu takzvaně „na ráně“. Odolnou konstrukci modulů s chytrým rozložením působících sil během nehody však nyní Scania ukazuje na krátkém videu z nárazových testů.

Mercedes GenH2 je koncept vodíkového tahače. Na cesty zamíří už v roce 2023

Mercedes GenH2 je koncept vodíkového tahače. Na cesty zamíří už v roce 2023

Testům předcházela řada simulací, kdy je samotný nárazový test vlastně pouhým potvrzením, že výpočty inženýrů Scanie byly správné. Zkouškou pak není nic jiného než boční náraz osobního auta přímo do strany náklaďáku, kde je umístěna baterie. Bohužel více podrobností o průběhu testu a například rychlosti jedoucího vozu značka v tiskové zprávě neuvádí.

Scania pouze potvrzuje, že test proběhl dle očekávání a baterie zůstala po nárazu nepoškozená a bez náznaku vzniku požáru. Ochranná struktura modulu úspěšně pohltila působící síly a rozprostřela je do méně kritických částí.

Elektrický Ford Transit je tady: Elektrárna na kolech ujede až 350 km, má 198 kW

Elektrický Ford Transit je tady: Elektrárna na kolech ujede až 350 km, má 198 kW

Stačí dodat, že ve svém elektrickém náklaďáku používá Scania v závislosti na specifikaci pět až devět lithium-iontových akumulátorů pro maximální kapacitu až 300 kWh. S elektrickým ústrojím o maximálním výkonu 295 kW a točivém momentu 2200 N.m pak mluví značka o dojezdu až 250 km na jedno nabití.

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků