Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Když jste potřebovali nejrychlejší auto pro čtyři cestující, nic lepšího než Bentley R-Type Continental jste v roce 1952 neměli šanci sehnat.
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametry aktuálních modelů Bentley Continental asi nikoho příliš nezaskočí. Dnes se bere výkon přes 600 koní a maximální rychlost přes 300 km/h jako samozřejmost. Přitom ještě nedávno to byla čísla z říše snů. Dnes vám je nabídne kdejaký rychlejší sedan nebo luxusní kupé. Přitom o výjimečná auta nebyla u Bentley nouze nikdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley R-Type Continental dělal už v roce 1952 čest svému jménu. Bylo to nejrychlejší čtyřmístné auto na světě, když díky řadovému šestiválci 4,6 l zvládlo 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bylo aerodynamické kupé, které přišlo v roce 1952. Za vývojem šasi stála společnost Rolls-Royce, karoserii navrhla karosárna Mulliner. Ta totiž znala nové technologické postupy zpracování kovů a díky tomu bylo možné postavit na svou dobu poměrně lehké auto s pevnější karoserií. Continental vážil jen 1700 kg, což kladlo menší nároky na pneumatiky a auto mohlo jezdit rychleji.

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Na rozdíl od běžných modelů Bentley R-Type dostalo kupé Continental řadový šestiválec 4,6 l s novými karburátory, sáním a výfukem. Díky tomu bylo možné zvíšit kompresi z 6,75:1 na 7,25:1 při použití standardního paliva. Z původních 130 koní vzrostl výkon na zhruba 145 koní. Prodloužil se i stálý převod, automatický sytič se dodával na zvláštní přání. Bohatost směsi si jinak šofér nastavoval sám páčkou na volantu.

Výsledkem motorových úprav a především díky aerodynamické karoserii dosáhlo kupé Bentley R-Type Continental na maximální rychlost 120 mil za hodinu (193 km/h), což byla v roce 1952 rekordní hodnota pro čtyřmístné auto. Celkem bylo vyrobeno 208 Continentalů a z toho jen 43 vzniklo s volantem vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků