Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Když jste potřebovali nejrychlejší auto pro čtyři cestující, nic lepšího než Bentley R-Type Continental jste v roce 1952 neměli šanci sehnat.
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametry aktuálních modelů Bentley Continental asi nikoho příliš nezaskočí. Dnes se bere výkon přes 600 koní a maximální rychlost přes 300 km/h jako samozřejmost. Přitom ještě nedávno to byla čísla z říše snů. Dnes vám je nabídne kdejaký rychlejší sedan nebo luxusní kupé. Přitom o výjimečná auta nebyla u Bentley nouze nikdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley R-Type Continental dělal už v roce 1952 čest svému jménu. Bylo to nejrychlejší čtyřmístné auto na světě, když díky řadovému šestiválci 4,6 l zvládlo 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bylo aerodynamické kupé, které přišlo v roce 1952. Za vývojem šasi stála společnost Rolls-Royce, karoserii navrhla karosárna Mulliner. Ta totiž znala nové technologické postupy zpracování kovů a díky tomu bylo možné postavit na svou dobu poměrně lehké auto s pevnější karoserií. Continental vážil jen 1700 kg, což kladlo menší nároky na pneumatiky a auto mohlo jezdit rychleji.

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Na rozdíl od běžných modelů Bentley R-Type dostalo kupé Continental řadový šestiválec 4,6 l s novými karburátory, sáním a výfukem. Díky tomu bylo možné zvíšit kompresi z 6,75:1 na 7,25:1 při použití standardního paliva. Z původních 130 koní vzrostl výkon na zhruba 145 koní. Prodloužil se i stálý převod, automatický sytič se dodával na zvláštní přání. Bohatost směsi si jinak šofér nastavoval sám páčkou na volantu.

Výsledkem motorových úprav a především díky aerodynamické karoserii dosáhlo kupé Bentley R-Type Continental na maximální rychlost 120 mil za hodinu (193 km/h), což byla v roce 1952 rekordní hodnota pro čtyřmístné auto. Celkem bylo vyrobeno 208 Continentalů a z toho jen 43 vzniklo s volantem vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků