Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Když jste potřebovali nejrychlejší auto pro čtyři cestující, nic lepšího než Bentley R-Type Continental jste v roce 1952 neměli šanci sehnat.
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametry aktuálních modelů Bentley Continental asi nikoho příliš nezaskočí. Dnes se bere výkon přes 600 koní a maximální rychlost přes 300 km/h jako samozřejmost. Přitom ještě nedávno to byla čísla z říše snů. Dnes vám je nabídne kdejaký rychlejší sedan nebo luxusní kupé. Přitom o výjimečná auta nebyla u Bentley nouze nikdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley R-Type Continental dělal už v roce 1952 čest svému jménu. Bylo to nejrychlejší čtyřmístné auto na světě, když díky řadovému šestiválci 4,6 l zvládlo 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bylo aerodynamické kupé, které přišlo v roce 1952. Za vývojem šasi stála společnost Rolls-Royce, karoserii navrhla karosárna Mulliner. Ta totiž znala nové technologické postupy zpracování kovů a díky tomu bylo možné postavit na svou dobu poměrně lehké auto s pevnější karoserií. Continental vážil jen 1700 kg, což kladlo menší nároky na pneumatiky a auto mohlo jezdit rychleji.

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Na rozdíl od běžných modelů Bentley R-Type dostalo kupé Continental řadový šestiválec 4,6 l s novými karburátory, sáním a výfukem. Díky tomu bylo možné zvíšit kompresi z 6,75:1 na 7,25:1 při použití standardního paliva. Z původních 130 koní vzrostl výkon na zhruba 145 koní. Prodloužil se i stálý převod, automatický sytič se dodával na zvláštní přání. Bohatost směsi si jinak šofér nastavoval sám páčkou na volantu.

Výsledkem motorových úprav a především díky aerodynamické karoserii dosáhlo kupé Bentley R-Type Continental na maximální rychlost 120 mil za hodinu (193 km/h), což byla v roce 1952 rekordní hodnota pro čtyřmístné auto. Celkem bylo vyrobeno 208 Continentalů a z toho jen 43 vzniklo s volantem vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků