Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Když jste potřebovali nejrychlejší auto pro čtyři cestující, nic lepšího než Bentley R-Type Continental jste v roce 1952 neměli šanci sehnat.
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametry aktuálních modelů Bentley Continental asi nikoho příliš nezaskočí. Dnes se bere výkon přes 600 koní a maximální rychlost přes 300 km/h jako samozřejmost. Přitom ještě nedávno to byla čísla z říše snů. Dnes vám je nabídne kdejaký rychlejší sedan nebo luxusní kupé. Přitom o výjimečná auta nebyla u Bentley nouze nikdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley R-Type Continental dělal už v roce 1952 čest svému jménu. Bylo to nejrychlejší čtyřmístné auto na světě, když díky řadovému šestiválci 4,6 l zvládlo 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bylo aerodynamické kupé, které přišlo v roce 1952. Za vývojem šasi stála společnost Rolls-Royce, karoserii navrhla karosárna Mulliner. Ta totiž znala nové technologické postupy zpracování kovů a díky tomu bylo možné postavit na svou dobu poměrně lehké auto s pevnější karoserií. Continental vážil jen 1700 kg, což kladlo menší nároky na pneumatiky a auto mohlo jezdit rychleji.

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Na rozdíl od běžných modelů Bentley R-Type dostalo kupé Continental řadový šestiválec 4,6 l s novými karburátory, sáním a výfukem. Díky tomu bylo možné zvíšit kompresi z 6,75:1 na 7,25:1 při použití standardního paliva. Z původních 130 koní vzrostl výkon na zhruba 145 koní. Prodloužil se i stálý převod, automatický sytič se dodával na zvláštní přání. Bohatost směsi si jinak šofér nastavoval sám páčkou na volantu.

Výsledkem motorových úprav a především díky aerodynamické karoserii dosáhlo kupé Bentley R-Type Continental na maximální rychlost 120 mil za hodinu (193 km/h), což byla v roce 1952 rekordní hodnota pro čtyřmístné auto. Celkem bylo vyrobeno 208 Continentalů a z toho jen 43 vzniklo s volantem vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogalerie: Bentley R-Type Continental
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků