Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

Nakouknete-li do ceníku Škody Scala, který české zastoupení značky zveřejnilo teprve v pátek, nenajdete v něm základní cenu 369.900 Kč. Zmínka o ní není ani v novém konfigurátoru, který Škoda v Česku spustila s uvedením Scaly na trh, přičemž důvod jsem nastínil už v pátečním článku. Značka předpokládá, že v úvodu prodeje bude větší zájem o silnější ze dvou nabízených litrových tříválců (85 kW), který je o 25.000 Kč dražší než 70kilowattová verze, a je kombinován se šestistupňovým manuálem namísto pětistupňového.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala nicméně 369.900 Kč stát bude, ale až od června, kdy naběhne výkonově slabší tříválec. Dnes nám ale jde především o vzhled. Ono je sice zajímavé vidět na každé fotce auto naložené výbavou od ventilků až po střechu, jenže takové se s cenou může klidně dostat i přes 700.000 Kč. Stačí zvolit nafťák s automatem, zaškrtnout v konfigurátoru pár paketů a kožené sedačky a jste tam jako nic.

Škoda Scala odhalila výbavu. Už v základu je bohatá. A co teprve Style!

Škoda Scala odhalila výbavu. Už v základu je bohatá. A co teprve Style!

Nejlevnější „Octavia hatchback“, jak zástupci Škodovky o Scale hovoří, má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty, okno pátých dveří není protažené až k registrační značce (k protaženému se váže i delší zadní spoiler), chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy stojí 14.200 a 18.900 Kč), a možná jste si všimli, že i světla vypadají jinak než u „vymazlených“ kousků.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Scala má totiž dva typy předních a zadních světel. Už v základu jsou diody, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. Nicméně i pro Ambition můžete mít Bi-LED světlomety (19.000 Kč), které má výbava Style standardně. Chcete-li TOP LED zadní svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč.

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Také uvnitř najdeme řadu odlišností, týkající se zejména středové konzole. Ambition má totiž v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace. Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Pro porovnání přidávám i fotky Scaly Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji. Stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. Připomínám, že Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže.

Škodu Scala si budete moci naživo prohlédnout na letošním autosalonu v Ženevě.

Škoda Scala: Technická data a české ceny platné k 18. lednu 2019
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 85/- 110/- 85/- 85/-
Točivý moment [Nm/min] 200/- 250/- 250/- 250/-
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 191 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků