Podívejte se, jak vypadá motor Audi TT po 135 000 km bez výměny oleje

71 komentářů

Karel65
24. března • 14:02

Tak jestli tohle ten motor fakt vydržel, tak klobou dolů. Můj ojetej Fiat by to nedal, ale to ani nepotřebuje, starám se o něj a už to zvládá 4 roky a myslím, že ještě pár let vydrží. Když je motorový olej kvalitní a jeho výměna se nešidí, stejně tak jako u všeho ostatní, s autem se dá v pohodě jezdit léta. Já třeba nekupuji na https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni-auta,... kde mi vždycky poskytli špičkový servis i zboží.

Kokršpaněl
26. srpna • 15:22

Tak zanesený motor musel být mazaný nějakou mastnou kapalinou. Tak mizerný motorový olej se již nedá koupit.:-D

Petr
24. března • 15:20

Mě to přijde docela rozumný. Víte kolik ušetří na oleji + práce za tu dobu co to neměnil? :-D. Já myslím, že bude v plusu. Z toho je zcela patrné, že jsme v područí olejářského lobby.B-]

jirka
24. března • 20:51

v plusu nebude. kdyby na 135 tis km udělal 8 výměn. dejme tomu olej 1500 práce v servisu u audi 800 filtry 1000 dejme tomu jedna výměna 3300 kč prosím je to odhad. krát 8 je 24 tis kč.
ted v servisu audi 800 na hodinu rozebrání vyčistění seštelování celý týden. Tzn 40 hodin krát 800 je 32 000 kč nemluvě třeba nějaké díly plus nové náplně. takže min za padesát tis tam je.

Petr
25. března • 12:16

Ty tvoje výpočty jsou ale hodně přizpůsobené tvému názoru viď ?:-) Výměna oleje by měla být každých 10 tis km . Dobře, i kdyby, ale výměna oleje s filtry u Audi Kč 3300 ?? Ehm. A čištění motoru 40 hodin?

jednabedna
25. března • 15:19

Servisní prohlídka audi je 1850kč plus 400kč filtr plus cena oleje. A tam to může být docela dramatické, některý servis ho účtuje 500/litr, jiný i 1100. VR6 má necelých 7litrů oleje.

jirka
25. března • 19:54

takže ty ceny jsem ještě podcenil tzn podle vašich ceníků je to 5200 kč cca

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Holub
26. března • 9:27

Každopádně ten motor je na vyhoz, určitě to je všude možně přidřené..., zapečné kroužky, zničené pánve, ložiska, všude abrazivní bordel z opotřebovaných kovových dílů...
Spousta věcí se na motoru maže rozstřikem, pokud je to celé zacpané karbonem, kde si rotující díly pouze udržovaly svou cestičku, tak tam asi žádný rozstřik oleje nehrozil.Tohle už nikdo nikdy nedá dokupy, je to na výměnu, případně kompletní fabrickou přestavbu motoru a ta se při ceně dílů a ojetin rozhodně nevyplatí.

Arakain
25. března • 11:43

JENŽE ZCELA ZÁSADNÍ OTÁZKOU JE, KOLIKÁTÝ TO BYL MAJITEL NA TĚCH 135 TIS. Kolegové, pro mě je posledních 5 let auto totálně spotřební věc, mám je na operativní leasing a když mají najeto 40-50 tis km, tak už je nemám (což jsem dříve nechápal). Dokonce některá auta měníme co 20 tis km, leasingovce se to díky poptávce po zánovních vozech vyplatí a nám je to jedno, tak co řešit.
Dokážu si představit majitelku něčeho takového, co jí koupil manžel, pak se rozvedli, ona ani netušila, k čemu je servis, do doby, než se auto zastaví či nenastartuje a je to.
Projděte diskotéku a zeptejte se kočiček, jak často musí auto do servisu. Najdete určitě několik exemplářů, co na Vás budou zírat jak na to divné zvířátko, že má jezdit auto na nějaký pravidelný servis.

řidič
23. března • 15:00

Tomu čuněti, co jezdil tím autem bez výměny oleje, nafackovat a vrazit do ruky trakař!
Sice to motor přežil ale toto si technika fakt nezaslouží!

fogel
23. března • 16:29

Přesně tak,je to čuně.Může být rád,že to auto nemá nohy,aby ho nakopalo do zádele...

-Fík
23. března • 13:16

No tady je vidět jak vypadá pěkně jetej olej. Mimochodem pro všechny rádoby mechaniky, kdo mi bude tvrdit, že je v převodovce doživotní náplň oleje, že se měnit nemusí - s oblibou to tvrdí a autorizovaných servisech. Tak porovnejte olej z převodovky po 5 letech s novým. A ukažte mi, který z olejů je ten doživotní, že si ho rád koupim.

Boban
23. března • 8:39

Tak 3.2l motor je šestiválec,konstrukce W.To znamená,že to má jeden blok,ale válce jsou přesazeny "cik cak" a blok motoru je stavebně kratší,než klasickej šestiválec.Takovej motor má Golf R 3,2.

Don Jose
23. března • 9:11

Máš pravdu, je to vr6. Nečekal jsem, že to má je jednu hlavu a jen 2 vačky. Omlouvám se.

Boban
23. března • 9:21

Klídek,já jsem zase nedal správně typ tj.Golf VR 6.Ale rozumíme si. B-]

jednabedna
23. března • 10:25

Mají ho i profláknuté passaty R36 a superby V6, jen převrtaný na 3,6l

Don Jose
23. března • 7:44

Od kdy se do Audi TT montuje řadový šestiválec? 😄

stealth01
23. března • 7:53

Šestiválec ne, ale skvostný pětivalec je - pokud se nemýlím - řadový.

Don Jose
23. března • 8:32

Audi ty mělo V6 fsi, žádný řadový šestiválec. Nevím tedy jaký motor je na fotografiích, ale z audi to není.

Hloupej Honza
23. března • 7:08

Jak vypadá TT po xxx xxx km ? Úplně stejně jako nové je důležitý doplněk na rande pro homosexuály, metrosexualy a blondýny.

stealth01
23. března • 7:53

Přiznacny nick. Víc k tomu netřeba.

Hloupej Honza
25. března • 16:24

A krom TTčka i růžovou kosilku s krokodylkem ?

Topík
22. března • 22:55

Co majitel! Za tu může zn. servis! Já byl ve značkovém servisu 2x a ani jednou nebyla výměna provedena, jen účtována...zcela běžná praktika značkových servisů v Čr! Můj olej má doma dílenskej fachman k dalšímu prodeji! :-O

SMS
22. března • 23:26

Nemáš pravdu i když jen částečně.Dělal jsem ve dvou značkových servisech a to Škoda a Ford.V obou se oleje na pravidelkách měnily,teď ovšem přichází to ALE.Měníly se tím stylem,že když mělo auto náplň 4.5 litru,vypustilo se maximálně 4 a zbytek byl malá domů servisáka.Horší to bylo u Fordu,ve Škodovce to měnili celkem poctivě,ale co si budeme nalhávat,nikdy nevypustíš celou náplň ani doma,takže jim taky vždycky něco za nehtama zůstalo.Já jako neznalý učeň vypustil 4.5 a mechoš mě nadal,co blbnu,že něco taky musí zůstat pro něho (Ford).

Fantomas
23. března • 9:43

To mi připomíná film Vrchní, prchni: A dokonce ředíme i hořčici. To bys nevěřil co to vynáší :-D
https://www.youtube.com/watch...

hgsdhy
23. března • 15:18

Jeste ze je tomu tak! Clovek by mel pocit, ze jej v servisu podvadeji. Kdyz si ale vezme, ze danemu sikulovi prodava MS operacni system deravy jak reseto, Samsung spiclujici mobil a TV, nebo ze porodnik sikulove nove rozenemu diteti pohmozdi mozek, uvedomi si, ze je vse v poradku a ze alespon ta spavedlnost existuje.

Fantomas
23. března • 17:05

Tak tak. Přece by člověk nezáviděl mechanikovi těch pár korun na ušetřeném oleji :-)
Je to typická celospolečenská hra - jak jste sám správně rozpoznal - mechanik oj.be mě na oleji, já zase někoho dalšího na nečem jiném, on zase dalšího s mobilem a tak dál a tak dál. Oje..váme se všichni navzájem a tváříme se, že je to tak v pořádku :-/
Divný svět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bafunak
25. března • 5:07

A pak jsou tací, co neoj bávají. Prostě takoví nejsou, nemají tu povahu. A je jich dost. Ti druzí to snad ani nemohou pochopit.

hg23jbb
25. března • 14:40

Podle me zkusenosti 'oj**avaji' vsichni. Jen mira spolecenske citlivosti vuci ruznym metodam 'o*eb*vani' je ruzna. Jeden bere uplatky, druhy vymeni jen cast olejove naplne, dalsi opisuje v diplomove praci, a jeste dalsi chodi sklizet cizi pole, jiny neplati alimenty, sikula zaklada europrojekty, jeste vetsi kman pretaci tachometry, jiny zase premosti elektromer atd. atd.
Korupci asi vetsina lidi vnima zcela jinak nez napriklad to premosteni elektromeru. Ale oboji je v principu 'oje*'.
Otazkou je, zda byl kdy svet jiny.

jiri
22. března • 19:52

Jestli si myslel treba jak ma ten vecnej olej s obcasnym dolevanim. Jednou ho vzali ve svete motoru na rozbor a byl to obyc olej pekna sragora.

Fantomas
22. března • 19:43

No, některé motory tolik nevydrží ani s pravidelnou výměnou oleje :-)
Ale jestli to pořád jelo, tak proč se v tom hrabat, dojezdil bych to až do konce.

LOL
22. března • 18:43

to je taky nápad, mazat motor povidlama! B-]

Prdlacka
22. března • 14:47

Já najel bez výměny oleje 1.5M km a motor jako nový a funkční Někdo něco dá na net a hned tomu všichni věří :-D

eLzyx
22. března • 15:49

tak pokud musíš dolévat půllitr oleje na 1000km, tak bych i věřil tomu, že se za celou obvyklou životnost motoru (300t km) nemusí měnit olej.

jednabedna
23. března • 11:37

Zachovat mazací schopnosti "nadlouho" není zas až takový problém, to zvládá každý stabilizovaný longlife, dnes už kolem 200kč/l. Jenže bordel (především karbon a kovové mikročástice)je potřeba dostat z motoru ven, hlavní důvod proč měnit olej.
Totéž u převodovek, trvalá náplň je sice hezká věc, ale obrusy tam vznikají a je potřeba je občas vylít, i když olej sám pořád maže.

Prdlacka
26. března • 19:20

Hlavně pochybuji, že by mu to po tak dlouhé době nesežralo ani kapku oleje :-D

bafunak
25. března • 5:00

Olej degraduje, resp.jeho aditiva, teplotou a především pronikáním paliva do něj. U dieselů s DPF především.

jednabedna
25. března • 15:16

Jak DPF ovlivňuje olej? Odpověď je jednoduchá: nijak.

Mirec
22. března • 13:03

tak motor je kvalitny, ked toto naozaj vydrzal. Co by za to dali majitela niektorých modelov dci ci novych 2.2d od mazdy, keby ich motor vydrzal tolko aj s vymenou oleja

nobody
1. května • 23:04

ty se jdi zastřelit

Petr Maleček (dj.kure)
16. dubna • 9:44

Myslíš? 1.9dCi, najeto necelých 210km a pořád super. Ale je fakt, že olej měním po 10k km (+/-).

tomm1k
24. března • 9:46

Odborník...se pozná :-D :-D vsadím se že nad mazdama slintáš nad časopisem a brečíš že na ně nemáš. A jen ze zajímavosti... má m6 2.0 mzr-cz,kombík, plná palba + bufík na dálku,najeto 240tis, motor - 0 závad a investic. Nezlob se ale roky co jí mám tak jen tankuju naftu, liju vodu do ostřikovčů a sem tam to umyju...o tomhle si může nechat Pepík s ochcávkou nebo Prasatem jen zdát...nic ve zlém.

kamilo
22. března • 18:53

Co by dal Mirec za to keby mal aspon to dCi však? :-D

Mirec
24. března • 9:04

tak zalezi ktore, iste serie ani zadara B-]

Jan
22. března • 18:24

Plácáš blbosti,dci najeto 290000km,měním po 20000km a žádná závada;-)

Mirec
24. března • 9:10

nieje dci ako dci, ale ked ho mas uz dlho, tak by si zase mohol byt v obraze a vediet ktore som myslel, chvalne som pisal len o niektorých a nie plosne dci je zle.

Dan
22. března • 19:17

Nic proti, ale kam se hrabalo stary TDI na DCI az po 10 letech zjistili, ze ten common rail zas tak spatnej neni a zacli ho cpat do 3,0 tdi a pozdeji i do 2,0tdi ... takze frantici tak blby zase nejsou i kdyz teda snad pochazi od japoncu :) vse je spise o spravny pravidelny udrzbe a bez bouracek... mam zkusenosti s 1,9dci a 1,5dci a oboje bez problemu coz se o 2,5 TDI rict nedalo...

Zelí
23. března • 14:15

Systém CR pochází z italských hlav. Japonci nevymyslí nic. Ti to jenom důkladně opajcují.

Franta Hatapka
24. srpna • 21:37

Kybl zeli mas misto hlavy,rikalo se japonec az na konec ale dneska...japonec je lepsi nez nejaky Francek!!!Troubo neznaly.

Vito
24. března • 16:56

Přesně tak! Stará dobrá 1.9TDI vznikla z 1.9JTD. Co talianci posrali u TWIN SPARKU, to dohnali u dieslu... Paradox že?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
24. března • 20:59

Odkud máš ty "paradoxní" informace?:-)

JayDeeSq
24. března • 18:58

1.9 TDI opravdu z 1.9 JTD nevznikla...když už tak to bylo z 1.9 TDid, který byl v Cromě, jtd se označovaly motory až s commonrailem na konci 90tých let..

Josef
23. března • 21:49

Musíš zase urážet Japonce? Jak tě vůbec mohlo napadnout napsat, že Japonci nic nevymyslí? Myslel jsem, že máš 3 mozkové závity. Zmýlil jsem se, prokazuješ "myšlení" pouze na úrovni prvoka. Proto je naprosto zbytečné jakkoliv ti argumentovat. Prvok (nebo Zelí - vyjde to nastejno...) by to nepochopil... Můžeš být ale Zelí klidný v jednom - Japonci tě určitě neopajcují, protože něco takového, jako jsi ty, Zelí, je "unikát", který opravdu nelze "důkladně opajcovat".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mario
31. května • 20:14

ano on ma pravdu.CR vymislili taliani to je ten multi jet,len potom to ini prmenovali.precotaj si historia CR

JA-NE
24. března • 10:18

Ale aziati vzdy kopirovali. vzdy preberali technologie, ci u aut alebo motocyklov. je tazke to priznat ale je to tak. vsetky dolezite patenty su vymyslene v europe. popropsim uviest dolezity patent vyznamu cr od japoncov. ziadny nieje.. ;-) pravda je take ze najviac patentov pochadza z talianska...prekvapive ze?

Josef
3. dubna • 12:03

Jenom drobnost pro lidi, kteří se ještě náhodou zabloudí a mohou získat argument proto odborníkům typu Zelí a JA-NE: ".....Po Alfě Romeo byla Honda druhou automobilkou na světě, která nabídla proměnné časování ventilového rozvodu. Pojmenovala jej nejdříve V-TEC, později VTEC (Variable Valve Timing and lift Electronic Control). Na rozdíl do Italů ale Japonci přišli s vlastní konstrukčně odlišnou verzí, umožňující měnit také zdvih ventilů ve dvou stupních. Psal se rok 1989..." - zdroje této informace lze dohledat.
Existuje řada zdrojů objektivních důkazů, které prokazují neznalost a omezenost myšlení protagonistů jako třeba Zelí a JA-NE.

bafunak
25. března • 4:54

Ano, Číňani kopírují. Ale nemůžeš to vztahovat na asiaty obecně, tedy ne na Japonce. Ti sice taky kopírovaly, ale to už je více jak 40 let. Posledních 20 let jsou v samostatném vývoji srovnatelní s Evropou, resp.s Německem, o ostatních Evropanech bych pomlčel.

Josef
24. března • 20:46

Milý JA-NE, nepředložil jsi jediný objektivní argument pro tak zásadní tvrzení, které jsi přednesl. Ještě jsi měl dodat pověstnou větu "znalců" aut : "Japonec až nakonec." Vypadá to u tebe na "zelnatý virus".
Takže začneme popořádku - upozorňuji, že jsme psali jsme o Japoncích a ne o aziatech a k tomu se vrátíme (protože Japonci nejsou Číňani nebo Korejci apod.)
Pro začátek něco dostupného srozumitelného i pro toho, kdo nezná anglicky a může si to stáhnout z internetu: http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/198... ...
Dále drobnost, cituji : "Podobně jako princip samotného spalovacího motoru, také systémy zapalování se od jeho vzniku změnily jen málo. Japonští vědci ale teď navrhují revoluční změnu. Benzin ve válci zapálí laserový paprsek." Zdroj:http://auto.idnes.cz/laserove-zapalovani-by-mo... ...
Pokračuji snadno dostupnými informacemi: "Rok 1997- V Japonsku se začal prodávat první hybridní automobil, poháněný spalovacím motorem a elektřinou -Toyota Prius."
Zdroj:http://auto.idnes.cz/historie-automobilismu-v-... ...
Myslím si, že to jsou dostatečné argumenty/vynálezy/patenty významu cr, jak jsi JA-NE uváděl.

Teď něco čtivějšího a obsažnějšího z "nedávné" minulosti: "...Vynálezy zlepší řízení aut, ale jsou drahé. Na Tokijském autosalónu, který skončí v neděli, obdivují návštěvníci především odvážné prototypy a nové modely vozů, ale jejich pozornosti neunikají ani vynálezy, které zlepší provoz. Do vozu napříště bez klíče Již žádné hledání klíčů nebo otevírání dveří aut dálkovým ovladačem. Stačí, když majitel přiloží ke klice svou ruku, a za dvě desetiny vteřiny již může zasednout k volantu. Japonská společnost Hitachi nabízí toto zařízení, které pozná osobu, jejíž prsty jsou zakódovány v jeho paměti. Systém pracuje na principu paprsků v infračerveném spektru. Hitachi hodlá dát tento vynález do výroby co nejdříve a doufá, že bude brzy instalován v půl miliónu aut, které se prodávají v Japonsku. Proti mikrospánku a poruše srdeční činnosti při řízení zasáhne zařízení, které nabízí největší japonský výrobce autodílů Denso. Pokud zavřete na delší dobu oči, systém nejen spustí klakson, ale začne na krk řidiče pouštět proud studeného vzduchu. Jak to zjistí? Čtecí zařízení sleduje nepřetržitě oči i výraz tváře, a pokud dojde k náhlé změně, spustí poplašný program. Vynález lze využít i tak, že když k volantu usedne jiný oprávněný řidič, sedadlo se okamžitě přizpůsobí jeho postavě. A samozřejmě pokud do auta vstoupí zloděj, vyšle zařízení pohotový signál na počítač nebo mobilmajitele. Čidla na volantu přitom měří řidičův tep a tlak a jakékoliv nesrovnalosti může vysílačka hlásit rodinným příslušníkům nebo osobnímu lékaři. Denso je největším japonským výrobcem autodílů a dvorním dodavatelem dynamické automobilky Toyota. A dobře prosperuje. V pátek oznámil za poslední půlrok zvýšení provozního zisku o dvanáct procent. Informace na předním skle Řadu nových vynálezů prezentuje na výstavišti Makuhari, které je právě hlavním městem světového automobilismu, společnost Calsonic Kansei. Proč se dívat na palubní desku, abyste zjistili, zda nepřekračujete povolenou rychlost, když si můžete tuto informaci zjistit na předním skle, aniž to ruší váš výhled na vozovku. Lze si tam promítat i mapu nebo itinerář jízdy a další údaje. Zatím je toto zařízení, jež využívá principu tekutých krystalů, velmi drahé. Jeho výrobce je nabízí za 4324 dolarů. Podobný systém už vyvinula i společnost Fujitsu Ten operující v USA. Řidič si na přední sklo promítá informace, které potřebuje k řízení, ale jeho spolujezdec si může zároveň pouštět nějaký film nebo televizní pořad. A oba vidí před sebou jiný obraz. Byť tutéž vozovku. Na Tokijském autosalónu představují výrobci autodílů i jiné společnosti další zlepšení, třeba dětskou sedačku zabezpečenou proti bočnímu nárazu nebo úpravu vnitřku vozu pro psy a kočky tak, aby byli chráněni stejně, jako kdyby měli bezpečnostní pásy. Všechna tato zařízení a systémy jsou ovšem vesměs velmi nákladné, takže jimi přednostně budou vybavena auta luxusních tříd, jejichž uživatelům na nějakém tom dolaru navíc zpravidla tolik nezáleží. Mnoho těchto novinek má nainstalován prototyp Akino z designérské a konstrukční dílny Chrysler. Včetně vnitřního světla, jež může být tónováno podle nálady či barvy kostýmu či obleku řidiče i spolujezdců. Jméno dala automobilka vozu podle jeho japonského designéra Akina Cučiji. Není jistě náhoda, že většina vynálezů je vyvíjena v Japonsku. Jak napsal časopis Business World, nejen v automobilovém průmyslu zde působí závazný princip zvaný kaizen, který zavazuje pracovníky, aby společným úsilím zlepšovali dosavadní výrobky. A uváděli je také co nejrychleji do praxe."
Dále připomínám jako argument to, jak jsou ceněny značky - Studie BrandZ Top 100 pro rok 2014 je realitou. Kromě toho, že je absolutně nejhodnotnější značkou Google následovaný dvojící Apple a IBM, lze z tohoto zdroje vyčíst, jak na tom jsou automobilky. Nejhodnotnější značkou je Toyota, za ní následuje BMW a Mercedes-Benz.
V celkovém pořadí se Toyota umístila na 26. místě, přičemž hodnota její značky meziročně stoupla o 21 %. Přesto si pohoršila o tři příčky. Druhé BMW obsadilo 32. místo (+7 %, -8. míst v pořadí). Následuje Mercedes-Benz (42. místo, +20 %, +1. místo v pořadí), Honda na 70. místě, 84. je Ford a mezi TOP 100 celosvětově nejhodnotnějších značek se dostal ještě Nissan (90. místo).
Tím je také dané pořadí v kategorii automobilek. Mezi nejlepších deset výrobců aut se dostal ještě sedmý Volkswagen, osmé Audi, devátý Chevrolet a desátý Hyundai. Více na: http://www.autorevue.cz/ktera-z-automobilek-ma-ce... ... To, že součástí hodnocení je i výzkum a inovace dané značky, je jasné. Toto hodnocení je poměrně objektivní a rozhodně objektivnější něž hodnocení Zelí a nějakého JA-NE... Zatím nikdo z Vás dvou nepředložil žádný důkaz pro vaše tvrzení. (To já na rozdíl od vás žádné značky/výrobce neurážím a už vůbec ne národnosti). Pokud byste měli nějaké znalosti, nebo alespoň snahu o jejich získání, tak byste nikdy nepsali to, co píšete. Jste (s)prostí šovinisté, kteří posuzují hospodskými žvásty něco, čemu vůbec nerozumí. Urážet a ponižovat Japonce, že nic nevymysleli a že vše kopírují, to je opravdu ubohost. Pokud pominu automobilismus a motorismus, tak třeba uvedení do provozu rychlovlaku Šinkansen byl svého času osmý div světa (dokonalá organizace, výkony, spolehlivost, přesnost,...).
Oblast elektroniky od foťáků, kamer, VHS, CD, DVD, to vše spojené s vynálezy/patenty jasně hovoří o tom, že Japonsko umí a nekopíruje.
Závěrem chci jen doplnit, že v dnešním globalizovaném světě, je poměrně těžké určit, který stát stojí za konkrétním objevem, či vývojem. Stačí připomenout poslední autosalon z Detroitu, kde Honda představila supersporťák, který byl vyvinut, financován, postaven a bude vyráběn v USA. Jedná se vůbec o "japonské" auto? Tak, a teď se předveď JA-NE. A propo, kde jsi sebral informaci, že nejvíce patentů pochází z Itálie? To by mne opravdu zajímalo. Já mám úplně jiné informace (ne že by Itálie byla zrovna "zaostalá"...), ale to neznamená, že mám všechny informace. Budu rád, když mi rozšíříš mé obzory.

JA-NE
27. března • 16:11

JOSEF ,za 1. moc to prezivas;-)
za 2. aziat - neaziat "pro mne cikan jako cernoch" :-D
za 3 skus si prestudovat historiu napr. takej Lancie a uvidis sam kolko toho maju na rovaši a potom si to porovnaj s hociktorym japoncom.
za 4 zapalovanie zmesi laserom si zatial nikto neosvojil. nemyslim ze sa da zatial hovorit o mega uspechu ako o cr. ktory pouziva cely svet.
za 5 ak mas trosku rad motorky a si cech mal by vediet ze japonci k vam-nam chodili do nebohej ČZ a v predsmrnom krči sa doposial zvýjajucej sa Jawe (velka skoda) ucit ako sa moto vyraba.(zvelicene) .peacepeace.

Josef
29. března • 14:55

Objektivní argumenty a informace jsem od tebe milý JA-NE nezískal - nic jsi neuvedl, kromě drbů a "pivních" hospodských keců. To, co jsem detailně já uvedl v mém příspěvku, to jsi buď vůbec nepřečetl, nebo máš v hlavě tolik rozumu jako zdejší diskusní "odborník" Zelí, a proto sdělené informace nejsi schopen vnímat a analyzovat. Proto jsi napsal ve svém posledním příspěvku to, co tě reprezentuje. Stručně připomenu mé argumenty na těch tvých 5 bodů:
1. Já "prožívám" to, když někdo uráží a vyjadřuje se jako buran a hodnotí něco, co není vůbec schopen pochopit, je lépe mlčet nebo sdělovat informace, které mají hodnotu obsahu sdělení a ne nějaké "slovní průjmy". Platí, když nevím, tak mlčím a naslouchám a případně se ptám. A když vím, tak argumentuji objektivními (ověřitelnými) argumenty (které jsi na rozdíl se mnou neuvedl).
2. Reakci na Japonce jsi reprezentativně předvedl tvým názorem: "aziat - neaziat "pro mne cikan jako cernoch". To, že se jedná o urážku Japonců, je v kontextu předmětu otázky této diskuse ve věci "pajcování" Japonců zcela jasné. Čili touto odpovědí jsi potvrdil přímo to, že jsi buran a nepřímo to, že si šovinista a rasista.
3. O slavné době Lancie moc dobře vím a znám Stratose a Deltu Integrale. Jenže to samé lze říci v případě Japonců o Subaru a Mitsubishu, Toyotě nebo Hondě, či Mazdě. Japonci jsou v takovém srovnání minimálně srovnatelní. Nebudu detailně posuzovat to, že Lancie "zabodovala" jen v soutěžích a to, že taková Honda zkoumá, vyvíjí a vyrábí kromě dobrých aut i motorky, roboty a letadla, což Lancia nedělala a nedělá. Nějaký patent jako argument Lancie si neuvedl a stejně tak jsi neuvedl důkaz tvého tvrzení, že Italové mají nejvíce patentů.
4. Příklad zapalování laserom jsem uvedl pro to, abych ukázal, jak Japonci jsou vepředu a nic nepajcují. To, že to ještě nikdo "neosvojil", to neznamená, že v blízké budoucnosti zapalování laserom standardem, jako ten cr. Pokud jde o ten tvůj "mega úspěch", tak jsem uvedl příklad Toyoty, která první na světě v roce 1997uvedla do výroby hybridy, a teprve později s touto technologií přišly na trh i jiné značky. Myslím, že ten příklad s hybridní technologií je minimálně srovnatelný příklad jako ten cr. Co se týče dalších příkladů, je dobré připomenout japonského výrobce Denso, což je obdoba německého Bosch. A jako nejlepší příklad "mega úspěchu" Japonců jsem uvedl příklad Šinkansenu, což byl ve své době opravdu 8. div světa. Ve Francii a v Německu s něčím takovým přišli daleko později (TGV,...), čili jasný důkaz, že Japonci "nepajcují". Tím ovšem nechci říci, že neexistuje průmyslová špionáž. A také to, že se kupují licence, atd. To ale dělají úplně všichni.
5. V tomto případě jsi předvedl typický hospodský drb. Motorka v 50. letech minulého století byla natolik "jednoduchý" stroj, že potřebné informace bylo možné opatřit na výstavách nebo jednoduchým nákupem motorky a jejím rozebráním. Pokud jde o historii ČZ, která navazovala/koordinovaně se vyvíjela s JAWA, tak bys mohl snad vědět, co se skrývá za tím WA v názvu značky a odkud pocházejí technologie, na kterých se stavěla výroba motorek v Československu. V tomto kontextu je směšné zdůvodňovat díky globalizaci světa, kdo co vymyslel a kdo se od koho učí. Realita je taková jaká je - pořádné motorky dnes dělají akorát Japonci a některé "ostrůvky" ve světě (USA, Itálie, Rakousko,...) a potom je zde ještě "masivní" výroba v Indii a v Číně. Rozhodně zde ale platí holá objektivní skutečnost, že Japonci v motorkách nic "nepajcují" a ani to nepotřebují, protože jsou nejlepší. Ovšem intenzivně dále vyvíjí a zlepšují a pozorně "sledují" konkurenci - tlak globalizace je jasný a zaspat je průšvih...A na závěr ti doporučuji, aby ses mírnil v tom tvém nacionalismu a šovinismu. Před 100 lety v podstatě Slovensko neexistovalo a nebýt pomoci zvenčí (nechci přímo hovořit o "Čehůnech") by se dnes o Slovensku hovořilo něco jako o Horních Uhrách. Vzpamatuj se! Japonci jsou hodně vepředu a hodně dobří na to, aby je urážel a znevažoval nějaký "Slovák" ze země, která je ve srovnání s Japonskem zcela bezvýznamná a jedině díky "aziatům" z Koreje někdo ve světě se alespoň něco o Slovensku dozví, když se veze autem KIA. Když nemáš soudnost, tak měj alespoň slušnost! Tak jako já si nedovedu představit, že bych urážel Slovensko ze zaostalostí, nezpůsobilostí samostatně se dostat v něčem na světovou špičku a neobviňuji Slováky, že "opajcovali" výrobu železa a díky tomu v Košicích něco alespoň trochu "solidního" vyrábí a vyváží do světa, tak toto nědělej ani vůči těm Japoncům.
Soudě podle tvého projevu chápání reality a myšlení, které je podobné jako u českého "reprezentanta" Zelí, lze konstatovat, že se na světovou špičku v dohledné budoucnosti nedostaneme. Jednoduše proto, že takových, jako jste vy se Zelím, je v Česku a na Slovensku mnoho a mám pocity, že se vaše řady množí.
Soudě podle reakcí v diskusích na Autorevue je to stejně jedno všem normálním obyčejným lidem a to je voda na mlýn Zelí, JA-NE, .... a jim podobným. Pro mne z toho vychází zkušenost (je dobré si to připomínat...), že jakýkoliv objektivní fakt týpky Zelí a JA-NE nepřijmou a na druhou stranu je to pro mne poučením, koho je možné potkat za "zákazníky" a jak je potřeba je zpracovat, aby dělali to, co chci. O věcné argumentaci to není. Jen o pudech a jejich využití v můj prospěch. Moc dobře vím JA-NE, co bych to měl sdělovat, abys mi spokojeně přizvukoval, což takovým týpkům, jako jsi ty, v byznysu dělám. Pro mně je důležité, že zaplatí a víc neřeším. Vůči myslícím vzdělaným zákazníkům si to ale v žádném případě dovolit nemohu. U nich bych definitivně prohrál a mohl bych dělat "byznys" akorát na tržišti.

Josef
24. března • 20:57

Ještě jsem zapomněl pro JA-NE jen drobnost - schválně, JA-NE, kdo uvedl (která značka a jaký motor) na trh první "celohliníkový" diesel a jakou použil technologii? Myslím si, že toto je také srovnatelné s tím tvým cr. Snažilo se o to několik výrobců a dalo jim to "zabrat". Je to elementární otázka, věřím, že znáš odpověď, nebo ji alespoň rychle ohledáš...

jednabedna
25. března • 15:15

Grafoman

Petr
26. března • 9:08

vy jste zase jen ubohý poplivávač co by se na tak kvalitní text nikdy nezmohl

Josef
25. března • 23:27

Rozumím ti "jednabedno", můžeš si stručně "popovídat" se Zelím nebo JA-NE. Předpokládám, že jim asi lépe rozumíš, protože na jejich stručné a obsažné příspěvky jsi nereagoval...
Ještě doplním, že podle reakcí na "výměnu" názorů mezi mnou a Zelím (a JA-NE) se vysvětluje ta automobilistická "doba kamenná" v Česku, protože naprostá většina Čechů jezdí ve Favoritech, Feliciích, Fabiích a někteří možná už i v Octaviích (nepočítám služební) a nic jiného nezná (ani neuznává), protože přece není nad "českou" značku ŠKODA... Vůbec bych se nedivil, kdyby někteří z nich byli přesvědčeni, že Němci dosáhli úspěchů jen díky tomu, že Škodu okopírovali, zejména, když Škodu považují za českou značku. Kam patří Zelí (a JA-NE) a čím jezdí (a co "znají") to lze odhadnout...

Petr
26. března • 9:09

Josefe, díky za vaše zajímavé texty.

yarda II
25. prosince • 12:05

jj naprostý souhlas s Josefem, chce to víc takových racionálních názorů.

Josef
26. března • 18:27

Jsem rád, že se někdo ozval, díky. Už jsem myslel, že sem "zabrousí" jen Zelí...

MKScuderia
22. března • 14:34

Ale kecáš blbosti. Mazda 6 2.2d: najeto 320 000 km....B-]

Roman
23. března • 0:04

Neplácám! doma taky máme 2.0 MZR-CD a lituji že jsem nevzal benzín. Nemyslím tím spolehlivost ta je ok, ale to chování té nafty! ne a ne.. už nikdy zkusil jsem a už nikdy nechci. 3-[

David
22. března • 15:52

Ty už máš na novém Skyactiv-d najeto 320000 km? Tak to asi z toho auta ani nevystupuješ...

Roman
22. března • 14:06

Mazdu jedině s benzínovým motorem! Nafta je zlo.

Doporučujeme

Články odjinud