Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Možná jste zaznamenali, že automobilový průmysl řeší v posledních měsících problém s vadnými airbagy Takata, který se týká několika milionů aut napříč téměř všemi značkami a koncerny. Věc vyšetřuje a monitoruje hlavně NHTSA, americký úřad pro bezpečnost silničního provozu. Nejvíce postiženým výrobcem je značka Honda.

Že se nás to netýká? Tak se podívejte na titulní obrázek. Na první pohled to nevypadá jako smrtelná dopravní nehoda, že? Řidič této Hondy odbočoval vlevo, když do něj narazilo protijedoucí auto. Kolizní rychlost byla nižší než 48 km/h a rozhodně se nejedná o nehodu, při které by se měl někdo smrtelně zranit. Navíc o sebe auta vlastně jen zavadila.

Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

V hondě ale došlo k aktivaci airbagů a řidič měl tu smůlu, že právě jeho volant byl vybaven vadným airbagem Takata. Větší ocelový úlomek z vadného aktivátoru airbagu zasáhl řidiče do krku a ten na místě vykrvácel.

Jde o nejméně šestou obět, které zemřela vlivem zásahu úlomky z vadného airbagu jen ve Spojených státech. Dále je evidováno více než sto zraněných, jehichž zranění nezpůsobila samotná nehoda, ale právě vadný airbag, respektive úlomky uvolněné po explozi airbagu. Ještě pikantnější na celé historce je, že tento řidič hondy si auto koupil jako ojeté v roce 2014, tedy tři roky po tom, kdy měl být airbag vyměněn v rámci svolávací akce.

Vozy s vadnými airbagy Takata

  • Acura TL, CL a MDX z let 2002 až 2006
  • BMW řady 3 E46 sedan, Touring, Coupé i Carbio z let 1999 až 2006, celkem asi 765 000 aut
  • Chrysler 300 z let 2003 až 2008 a Dodge Ram z let 2002 až 2008, celkem v koncernu Chrysler přes 2 880 000 aut
  • Ford Ranger (2003 - 2005), Ford GT (2005 - 2006) a Ford Mustang (2004 - 2008), celkem 538 977 vozů
  • Honda a Acura, především modely Accord (2001 - 2007), Civic (2001 - 2005), CR-V (2002 - 2006), Odyssey (2002 - 2004), Element (2003 - 2011) a Pilot (2003 - 2007), celkem přes 5,4 milionu vozů
  • Infiniti I30, I35, QX4, FX35, FX45, M35 a M45 z let 2001 až 2006
  • Lexus SC430 z let 2002 až 2005
  • Mazda 6, Mazda RX-8, Mazda MPV a Mazda řady B z let 2004 až 2008, celkem asi 330 000 aut
  • Mitsubishi Lancer a Rider z let 2004 až 2007, téměř 12 000 aut
  • Nissan Maxima, Pathfinder a Sentra z let 2001 až 2006, celkem 717 364 aut
  • Pontiac Vibe z roku 2003 až 2005
  • Saab 9-2X z roku 2005
  • Subaru Baja, Legacy a Outback z let 2003 až 2005 a Impreza, WRX a WRX STI z let 2004 až 2005, celkem 17 516 aut
  • Toyota Corolla a Sequoia z let 2002 až 2005 a Matrix a Tundra z let 2003 až 2005, celkem asi 877 000 aut.

Problém se tedy týká i aut prodávaných u nás, na našem trhu je také spousta aut individuálně dovezených z USA, která jsou součástí svolávacích akcí. Nejlepší bude si ověřit přes VIN kód ve vašem servisu, zda se problém týká i vašeho auta.

zdroj: autoblog.com, caranddriver

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků