Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26

Volvo je posedlé eliminováním řidiče jakožto nejnebezpečnějšího článku v autě do té míry, že s ním v blízké budoucnosti počítá už jen jako s nutným zlem. Futuristická vize interiéru Concept 26 přibližuje, jak by mohl vypadat vnitřek vozů Volvo v příštích generacích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve Volvu si konečně budete moci položit opěradlo sedadla řidiče tak, že se bude dotýkat sedáku zadních sedaček. Ano, přesně tak, jak to stále ještě dělá velká část řidičů dnes

Z návrhu Concept 26 je zřejmé, že zkoumá především možnosti interiéru pro případy, kdy auto jede v plně samočinném režimu a po řidiči není vyžadována žádná činnost spojená s obsluhou automobilu.

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

A proč se vlastně koncept jmenuje 26? Ne, není to vize, že se dostane do výroby v roce 2026. Vychází z předpokladu, že průměrný řidič dojíždí do práce 26 minut, čímž se Volvo odkazuje na průzkum ze Spojených států. To je ale obecná statistika všech, kteří se dopravují do práce autem. Například 1,7 milionu Američanů dojíždí do práce více než 90 minut a více než 2,2 milionů Američanů dojíždí dále než 80 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept 26 počítá ale i s tím, že budete chtít řídit. V takovém případě zmizí velká obrazovka a sedadlo se nastaví zpět do správné polohy

Švédská automobilka tak chce představit možnosti zábavy řidiče, když se nechce obtěžovat s takovou nudnou činností jako je řízení jakéhokoli Volva. A určitě se tu najde zábava i pro někoho, kdo v autě sedí hodinu a půl nebo déle. Projekt zkrátka upozorňuje na to, že autonomní vozy budou vyžadovat naprosto odlišný přístup k návrhu interiéru. Přesto klasické ovládací prvky zmizet ještě úplně nemohou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků