Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26

Volvo je posedlé eliminováním řidiče jakožto nejnebezpečnějšího článku v autě do té míry, že s ním v blízké budoucnosti počítá už jen jako s nutným zlem. Futuristická vize interiéru Concept 26 přibližuje, jak by mohl vypadat vnitřek vozů Volvo v příštích generacích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve Volvu si konečně budete moci položit opěradlo sedadla řidiče tak, že se bude dotýkat sedáku zadních sedaček. Ano, přesně tak, jak to stále ještě dělá velká část řidičů dnes

Z návrhu Concept 26 je zřejmé, že zkoumá především možnosti interiéru pro případy, kdy auto jede v plně samočinném režimu a po řidiči není vyžadována žádná činnost spojená s obsluhou automobilu.

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

A proč se vlastně koncept jmenuje 26? Ne, není to vize, že se dostane do výroby v roce 2026. Vychází z předpokladu, že průměrný řidič dojíždí do práce 26 minut, čímž se Volvo odkazuje na průzkum ze Spojených států. To je ale obecná statistika všech, kteří se dopravují do práce autem. Například 1,7 milionu Američanů dojíždí do práce více než 90 minut a více než 2,2 milionů Američanů dojíždí dále než 80 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept 26 počítá ale i s tím, že budete chtít řídit. V takovém případě zmizí velká obrazovka a sedadlo se nastaví zpět do správné polohy

Švédská automobilka tak chce představit možnosti zábavy řidiče, když se nechce obtěžovat s takovou nudnou činností jako je řízení jakéhokoli Volva. A určitě se tu najde zábava i pro někoho, kdo v autě sedí hodinu a půl nebo déle. Projekt zkrátka upozorňuje na to, že autonomní vozy budou vyžadovat naprosto odlišný přístup k návrhu interiéru. Přesto klasické ovládací prvky zmizet ještě úplně nemohou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků