Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Volkswagen dává částečně nahlédnout do výroby svého elektromobilu i do zákulisí jeho vývoje.

Oficiální start prodeje Volkswagenu ID.3 je plánován na polovinu příštího roku, ale již delší dobu se německá automobilka zabývala výrobou předprodukčních kusů a po vcelku silném prvotním zájmu, kdy po spuštění rezervací projevilo během 24 hodin zájem o koupi na 10.000 lidí, už se VW pomalu chystá pokrýt tuto poptávku.

Nejnovější záběry z továrny v německém Cvikově nám tedy nyní částečně ukazují, jak se elektromobil s vysokými ambicemi vlastně skládá dohromady. A všechno samozřejmě začíná u platformy MEB, která je středobodem celého auta, a bez jakékoliv pomoci člověka na lince je postupně spojena s kompletní soustavou bateriového modulu, podvozku a elektromotoru.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

V tuto chvíli už je mimochodem k celé platformě připevněn i lakovaný skelet karoserie. Dále na lince už přichází na řadu lidská ruka, ale celkově je produkce ID.3 vysoce automatizovaná, kdy i některé oblasti kontroly kvality – například spasování dílů karoserie – kontrolují roboti se senzory. Bohužel na stavbu interiéru ID.3 se zveřejněná videa nezaměřují.

I montáž aktualizovaného loga VW a konečná inspekce však zůstává na lidech. Druhé video pak ukazuje zákulisí návrhů designu vozu včetně hliněného modelu v životní velikosti nebo vybírání interiérových materiálů.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků