Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Volkswagen dává částečně nahlédnout do výroby svého elektromobilu i do zákulisí jeho vývoje.

Oficiální start prodeje Volkswagenu ID.3 je plánován na polovinu příštího roku, ale již delší dobu se německá automobilka zabývala výrobou předprodukčních kusů a po vcelku silném prvotním zájmu, kdy po spuštění rezervací projevilo během 24 hodin zájem o koupi na 10.000 lidí, už se VW pomalu chystá pokrýt tuto poptávku.

Nejnovější záběry z továrny v německém Cvikově nám tedy nyní částečně ukazují, jak se elektromobil s vysokými ambicemi vlastně skládá dohromady. A všechno samozřejmě začíná u platformy MEB, která je středobodem celého auta, a bez jakékoliv pomoci člověka na lince je postupně spojena s kompletní soustavou bateriového modulu, podvozku a elektromotoru.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

V tuto chvíli už je mimochodem k celé platformě připevněn i lakovaný skelet karoserie. Dále na lince už přichází na řadu lidská ruka, ale celkově je produkce ID.3 vysoce automatizovaná, kdy i některé oblasti kontroly kvality – například spasování dílů karoserie – kontrolují roboti se senzory. Bohužel na stavbu interiéru ID.3 se zveřejněná videa nezaměřují.

I montáž aktualizovaného loga VW a konečná inspekce však zůstává na lidech. Druhé video pak ukazuje zákulisí návrhů designu vozu včetně hliněného modelu v životní velikosti nebo vybírání interiérových materiálů.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků