Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Nikdy není na škodu kouknout do zákulisí výroby nějakého auta. Jak se tedy skládá elektrické Audi e-tron? Pokračujte níže…

Místem produkce Audi e-tron je závod v belgickém Bruselu, do kterého automobilka investovala miliardy euro, než mohla stoprocentně rozjet sériovou výrobu svého prvního elektrického SUV. Poklidné záběry bez komentáře z místa dění nám alespoň částečně ukazují, jak vlastně skládání e-tronu probíhá.

Samozřejmě se jedná o moderní továrnu, takže v produkci e-tronu již po boku lidí pracují i autonomní přepravníky pro převoz důležitých součástek. Video ukazuje autonomní převoz bateriových modulů, postupné složení podvozku, baterie a elektromotorů do celku, čemuž následuje zakomponování šasi vozu.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Nechybí nakouknutí do práce montážních robotů, na kompletaci dílů karoserie nebo na finální kontrolu kvality. Bruselská továrna se mimo jiné snaží jít příkladem a Audi chce na samotné produkci elektromobilu snižovat vypouštění emisí, takže spoléhá i na elektrickou síť využívající solární panely, které se rozkládají na ploše 37.000 metrů čtverečních na střeše závodu.  

Jen pro připomenutí, Audi e-tron pohání dvojice elektromotorů zajišťujících pohon všech kol a souhrnný výkon 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m a zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. Standardní e-tron později doplní i stylovější e-tron Sportback se splývající zádí.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků