Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Nikdy není na škodu kouknout do zákulisí výroby nějakého auta. Jak se tedy skládá elektrické Audi e-tron? Pokračujte níže…

Místem produkce Audi e-tron je závod v belgickém Bruselu, do kterého automobilka investovala miliardy euro, než mohla stoprocentně rozjet sériovou výrobu svého prvního elektrického SUV. Poklidné záběry bez komentáře z místa dění nám alespoň částečně ukazují, jak vlastně skládání e-tronu probíhá.

Samozřejmě se jedná o moderní továrnu, takže v produkci e-tronu již po boku lidí pracují i autonomní přepravníky pro převoz důležitých součástek. Video ukazuje autonomní převoz bateriových modulů, postupné složení podvozku, baterie a elektromotorů do celku, čemuž následuje zakomponování šasi vozu.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Nechybí nakouknutí do práce montážních robotů, na kompletaci dílů karoserie nebo na finální kontrolu kvality. Bruselská továrna se mimo jiné snaží jít příkladem a Audi chce na samotné produkci elektromobilu snižovat vypouštění emisí, takže spoléhá i na elektrickou síť využívající solární panely, které se rozkládají na ploše 37.000 metrů čtverečních na střeše závodu.  

Jen pro připomenutí, Audi e-tron pohání dvojice elektromotorů zajišťujících pohon všech kol a souhrnný výkon 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m a zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. Standardní e-tron později doplní i stylovější e-tron Sportback se splývající zádí.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků