Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Nikdy není na škodu kouknout do zákulisí výroby nějakého auta. Jak se tedy skládá elektrické Audi e-tron? Pokračujte níže…

Místem produkce Audi e-tron je závod v belgickém Bruselu, do kterého automobilka investovala miliardy euro, než mohla stoprocentně rozjet sériovou výrobu svého prvního elektrického SUV. Poklidné záběry bez komentáře z místa dění nám alespoň částečně ukazují, jak vlastně skládání e-tronu probíhá.

Samozřejmě se jedná o moderní továrnu, takže v produkci e-tronu již po boku lidí pracují i autonomní přepravníky pro převoz důležitých součástek. Video ukazuje autonomní převoz bateriových modulů, postupné složení podvozku, baterie a elektromotorů do celku, čemuž následuje zakomponování šasi vozu.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Nechybí nakouknutí do práce montážních robotů, na kompletaci dílů karoserie nebo na finální kontrolu kvality. Bruselská továrna se mimo jiné snaží jít příkladem a Audi chce na samotné produkci elektromobilu snižovat vypouštění emisí, takže spoléhá i na elektrickou síť využívající solární panely, které se rozkládají na ploše 37.000 metrů čtverečních na střeše závodu.  

Jen pro připomenutí, Audi e-tron pohání dvojice elektromotorů zajišťujících pohon všech kol a souhrnný výkon 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m a zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. Standardní e-tron později doplní i stylovější e-tron Sportback se splývající zádí.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků