Nikdy není na škodu kouknout do zákulisí výroby nějakého auta. Jak se tedy skládá elektrické Audi e-tron? Pokračujte níže…
Místem produkce Audi e-tron je závod v belgickém Bruselu, do kterého automobilka investovala miliardy euro, než mohla stoprocentně rozjet sériovou výrobu svého prvního elektrického SUV. Poklidné záběry bez komentáře z místa dění nám alespoň částečně ukazují, jak vlastně skládání e-tronu probíhá.
Samozřejmě se jedná o moderní továrnu, takže v produkci e-tronu již po boku lidí pracují i autonomní přepravníky pro převoz důležitých součástek. Video ukazuje autonomní převoz bateriových modulů, postupné složení podvozku, baterie a elektromotorů do celku, čemuž následuje zakomponování šasi vozu.
Nechybí nakouknutí do práce montážních robotů, na kompletaci dílů karoserie nebo na finální kontrolu kvality. Bruselská továrna se mimo jiné snaží jít příkladem a Audi chce na samotné produkci elektromobilu snižovat vypouštění emisí, takže spoléhá i na elektrickou síť využívající solární panely, které se rozkládají na ploše 37.000 metrů čtverečních na střeše závodu.
Jen pro připomenutí, Audi e-tron pohání dvojice elektromotorů zajišťujících pohon všech kol a souhrnný výkon 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m a zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. Standardní e-tron později doplní i stylovější e-tron Sportback se splývající zádí.