Stopětky a stodvacítky se vyvážely i na „Západ“. Na videu můžete vidět krátký propagační film, který demonstruje pečlivou přípravu vozů k prodeji a logistické i servisní zázemí.
Klasické vozy Škoda modelové řady 105 a 120 nebyly vyhrazeny pouze pro domácí trh v Československu a případně pro export do socialistického bloku. Stopětky a stodvacítky mířily i na „Západ“, například do Velké Británie. Na videu můžete vidět krátký propagační film, který demonstruje pečlivou přípravu vozů k prodeji a logistické i servisní zázemí. Vystačíte si i se základní znalostí angličtiny.
Kvůli své zastaralé koncepci „vše vzadu“ a jednoduché technice patřily škodovky k tomu nejlevnějšímu a především nejvysmívanějšímu na západním trhu. Dokonce zlidověla i spousta anekdot, které dopadaly především na spolehlivost a výkonnost tehdejších škodovek v osmdesátých letech. Favorit přišel pozdě a pověst příliš nenapravil.
Vlastně první moderní škodovkou, kterou začaly západní trhy brát opravdu vážně, byla až první generace Škody Fabia z roku 1999. To už je ale jiná historická (a nutno říci, že velmi úspěšná) kapitola.